Hwanoyying oppa:Im Jaehwan😅😅
Jaehwan's POV
"Hari ni Hyeji pergi sekolah dengan oppa."kataku kepada Hyeji.Semalam lepas dia balik dari keluar dengan Minhyun hyung nampak muka dia macam sendu je.Mungkin dia kena leter dengan hyung kut.So,aku kena pastikan Hyeji tersenyum ceria.
"Nae,oppa."Hyeji masih bukan dalam mood gila dia lagi.
"Hyung,nak ikut boleh?"Guanlin bertanya tiba-tiba.
"Ani,oppa tak boleh ikut.Kitaorang nak pergi date.So,oppa tak boleh ikut kitaorang."kata Hyeji sambil menunjukkan jarinya yang melarang Guanlin ikut.
"Ala...hyung tak boleh ke?"tanya Guanlin sebab dia tak nak mengalah dengan budak kecil ni.
"Macam mem besar cakap tadi.Guanlin tak boleh ikut."kataku sambil menepuk bahu Guanlin.
"Ye la.Selamat ber-date la ye.Semoga jangan balik."kata Guanlin lalu mendapatkan kembar dia siapa lagi kalau bukan Daehwi.
"Daehwi yah kajja gi sekolah."lebih kurang la cara dia panggil.
"Oppa,kajja kita gerak.Hyeji dah siap breakfast."Hyeji pun mengheret aku dan masih menguyah roti bakarnya.
"Aigoo...bukan awak dah makan banyak nasi dan lauk ke tadi.Ni makan pula roti.Patut la makin gemuk saeng oppa ni."
"Mana ada saya gemuk.Oppa kut yang berhalusinasi."
"Ye la tu.Entah-entah Daehwi lagi kurus."
"Yah,ani."
"Hyeji,gweanchanayo?"
"Gweanchana,waeyo?"
"Oppa tanya sebab tengok awak sendu semalam.Kena berleter dengan Minhyun hyung ke?"
"Nae."
"Hyung cakap apa dekat awak"
"Hyung cakap saya kena banyak tanya oppa-oppa pasal pelajaran saya.Kalau tak faham pergi tanya sampai la faham."
"Ooo...Minhyun hyung kan memang macam tu.Hyeji-ssi,dah sampai sekolah awak.Belajar elok-elok tau.Awak tu satu-satu adik perempuan oppa so,jaga diri baik-baik.Anneyeong."
"Anneyeong oppa..."sambil melambai ke arahku.Aku pula drive sampai la klinik aku.
(SKIP)
"Hello,oppa.Mari la datang ambil saeng oppa.Saya dah habis kelas."kata Hyeji dalam phone dia.
"Oppa dah sampai depan sekolah awak dah pun.Palli datang sini.Kalau awak tak datang dalam 5 minit lagi,oppa tinggal tau."kataku sambil ketawa.
"Heyyo,oppa.Awalnya oppa sampai.Tak macam selalu pun."
"Memang la.Kalau oppa datang lambat orang tu akan merajuk dengan oppa."kataku sambil mempersilakan Hyeji ke dalam kereta.
"Omo...sweetnya oppa.Kajja"
"Oppa,datang awal ni klinik tak ramai patient ke?"sambung Hyeji.
"Andwae.Kalau ramai pun oppa suruh Jin hyung settle kan.Bukan susah pun."
"Ye la oppa kan bos dekat situ.Oppa nak bawa saya pergi mana ni?"
"Awak nak pergi mana dulu?"
"Soalan berbalas soalan nampaknya. Hmm...kita pergi makan dulu la oppa."
"Nae."aku pun terus pecut kereta untuk pergi mall.Lepas 10 minit,kitaorang pun sampai dekat mall.
"Hyeji-ya,awak nak makan apa?"
"Saya nak makan western food la hari ni.Bolehkan oppa"kata Hyeji sambil matanya terkebil-kebil.Dia nak buat comel la tu.
"Nae.Kajja,kita cari."
End Jaehwan's POV
Hyeji's POV
"Oppa,kita makan dekat sini la."kataku sambil menunjukkan kedai yang tertera 'Delicious Western Food'.
"Kajja."kata Jaehwan yang menarik tangan aku dan duduk tempat yang kosong.
"Oppa,lepas ni kita nak pergi mana?"waiter tu dah ambil order tadi.Aku pesan chicken chop dan orange juice.Oppa pula pesan chicken chop juga dan apple juice.
"Awak nak pergi lepas ni.Oppa akan ikut je Hyeji."
"Hyeji pun tak tahu.Hyeji ikut oppa je la."
"Kita makan dulu la kalau macam tu.Lepas tu,baru decide nak pergi mana."kata Jaehwan oppa.
Untuk pengetahuan korang aku cakap dengan Jaehwan oppa memang menggunakan bahasa 'saya' 'awak'.Sebab dia kata baru nampak lain dari yang lain.Dia kan memang suka kelainan.Aku bahasakan 'Hyeji' ni kadang-kadang je.
"Awak dah habis makan ke?"
"Nae.Saya dah habiskan."
"Kajja,kita pergi shopping."
"Hari ni oppa nak belikan awak sweater baru."
"Hari tu baru saya beli.Jadi saya punya sweater masih baru."
"Tak apa.Yang tu yang hari tu.Hari ni yang hari ni.Tapi,sebelum tu kita pergi beli baju awak yang baru.Takkan la awak nak pakai baju sekolah."kata Jaehwan sambil tersenyum manis.
"Saya pun tak teringat pasal baju ni.Nasib baik oppa beritahu,kalau tak seharian la saya pakai baju ni."kataku sambil gelak.Jaehwan oppa turut gelak bersama.
"Awak pilih la baju mana nak.Oppa tunggu dekat sini."Jaehwan oppa pun bagi kebebasan untuk aku pilih pakaian.Sambil-sambil tu dia main phone dia.
Aku fikir nak ambil hoodie warna kelabu and shuffle dengan seluar track hitam.Aku pun buat la pencarian hoodie.Lepas dah settle,aku panggil Jaehwan oppa untuk bayarkan.
"Kita beli sweater pula.Awak nak warna apa?"
"Saya nak ikut oppa.Hari ni saya nak ikut taste oppa pula.Tapi,satu je saya tak nak iaitu warna pink."
"Nae,awak ingat oppa tak tahu ke awak tak suka warna pink."Oppa pun suruh tukar baju dulu dekat tandas.Lepas tu, baju sekolah letak dalam plastik baju aku and than,kitaorang pun masuk ke sebuah kedai yang dekat je dengan tandas.
"Awak duduk sini diam-diam.Nanti,kalau oppa panggil baru datang sini.Ara?"
"Nae,arasseo."Jaehwan oppa pergi la cari sweater untuk saeng dia ni.Aku pula main phone.
Dalam 5 minit lepas tu,oppa pun panggil aku.Dia suruh aku test.Masa nak test dalam bilik persalinan baru perasan yang satu lagi tu ialah hoodie.Lawa sangat sweater dan hoodie yang Jaehwan oppa pilih.Aku tahu oppa punya taste masih okay than Woojin oppa sebab tu aku suruh dia je pilih.
Siap semua tu kitaorang pun pergi la kedai seterusnya iaitu kedai bear.Oppa cakap hari ni dia bagi bear yang sangat besar.So,aku terima je la.
"Gumawo oppa.Banyak oppa bagi hadiah hari ni.Jebal gumawo."kataku sambil memeluk Jaehwan oppa.
"Benda kecil je.Ada apa-apa lagi ke."
"Andwae."
"Kita pergi singgah cafe jap.Kita pergi coffee.Awak tolong belikan oppa Latte.Awak nak apa pergi la pesan."
"Nae."aku pun pergi cafe Seongwoo oppa dan memesan latte dan cappucino.Lepas tu,kitaorang balik ke rumah.
Sampai je dekat rumah Jaehwan oppa yang angkat semua barang aku tadi.Aku nak angkat dia tak bagi sebab dia kata yeoja tak boleh angkat benda berat.So,dia akan angkatkan.
Aku pun naik la ke bilik.Aku pergi mandi sebab rasa badan ni melekit.Lepas aku mandi,aku terkejut sebab Daehwi oppa ada dekat dalam bilik aku.
"Omo...terkejut Hyeji.Wae oppa ada dalam ni.Ni ha barang Hyeji,Jaehwan hyung suruh angkatkan."kata Daehwi oppa.
"Gumawo oppa sebab tolong angkatkan barang Hyeji."aku pun peluk dia dan oppaku memang tak reject.So,dia balas balik.Aku keluar dari bilik dan pergi bilik Jaehwan oppa dan peluk dia sekali lagi.
End Hyeji's POV
YOU ARE READING
My Lovely Brothers WANNA ONE
Teen FictionIm Jisung Im Sungwoon Im Minhyun Im Seongwoo Im Jaehwan Im Daniel Im Jihoon Im Woojin Im Jinyoung Im Daehwi Im Guanlin Im Hyeji 12 adik beradik yang mempunyai pelbagai perangai yang memeningkan diri.