Hanys dipapah masuk ke dalam kelas 5 Star.
"Assalamualaikum,Cikgu Irfan??"
"Ye saya"Cikgu irfan menyahut.Dia mendekati dua orang pelajar baru itu.
"Kami berdua pelajar baru kelas ni"kata Khal.
Hanys terbeliak matanya.
Mulutnya ternganga.
'Kami berdua? That's mean aku dengan mamat putus wayar ni? Ohh Allah,aku ingat dia just stalk aku sbb tu dia tahu nama kelas aku.But rupa-rupanya dia sekelas ngan aku huwarghhh...Nenda Hanys nak balik!!' teriak Hanys di dalam hati."Ohh,yeke?maaflah saya tak diberitahu pengetua tentang kehadiran kamu berdua.
Mungkin pengetua dah beritahu pada Cikgu Linda.Cikgu yang mengajar masa pertama tadi.Kamu berdua ni masuk kelas pada masa ketiga.Where have you been just now?""Saya tolong Hanys ke bilik rawatan.Kaki dia terseliuh."
"Ouhh i see,"cikgu Irfan memandang kaki Hanys yang berbalut."Ok,Perkenalkan diri kamu berdua!"
"Hai,saya Tengku Khalish Andrew.Just call me Khal!"
"Khal..you dah ada gf?"soal Sofea.Perempuan gedikss a.k.a playgirl peringkat sekolah menengah ! HAHAHAHHH
'Halahai minah uii,gelilah tekak aku dengar kau bahasakan diri *i* *you*'
"Emm,so far i tak ada lagi.I single lagi and tak pernah bercinta,"
Sofea sudah membuat muka teruja.'Ada chance ni' getus hati Sofea.
"tapi i ada suka kat sorang perempuan nih,cuma dia tak pernah suka i"
Hanys disebelah sudah gelabah.'Jangan la dia sebut nama aku huhu.'
Sofea membuat mimik muka tidak puas hati.
'Hisyyy sape perempuan yang dia suka tu?' bentak hati Sofea sambil berpeluk tubuh."Ok next,girl..what's your name?"soal Cikgu Irfan.
Dengan muka tidak rela Hanys memperkenalkan dirinya.
"Saya Hanys Khaierra!"
"Nice name for beautiful girl,btw kenapa kamu pakai uniform PKP?"soal Cikgu Irfan pelik.
Pelajar lain mula berbisik.'Haihh..baru nak perasan ke gaizz aku pakai uniform apa hari ni?' kata Hanys didalam hati lalu membuat muka menyampah dengan pelajar yang mengata dirinya
"Ohh saya memang dilantik sebagai PKP oleh Daddy saya" balas Hanys selamba.Nak tengok juga reaksi pelajar di dalam kelas itu.
"Ohh maknanya kamu ni anak Tan Sri Hazril,kiranya kamu cousin Hanz lah kan"
"Err ye,cikgu kenal Hanz?
"Kenapa pula tak kenal? Tu..dia duduk kat meja belakang tu je" cikgu Irfan menunjuk kearah Hanz yang sedang fokus menulis sesuatu dibuku notanya.
"Ouhhhh"Hanys tersenyum teruja.Sekelas rupanya.
"Ok pergi cari tempat duduk,cikgu nak mengajar ni"
Hanys mengangguk dan terus berlari kearah tempat duduk sebelah Hanz yang kosong.Biarlah kalau orang kata dia childish pom.Khal mula mengorak langkah mencari tempat duduk.Tak dapat nak duduk dengan Hanys huhu.
"Hai Hanz"sape Hanys sambil menghadiahkan senyuman paling menawan buat Hanz.Hanz yang melihat terpaku seketika.
Dia duduk disebelah Hanz."Hanys? Kelas sini ke?"
"Iyelah,mesti awak tak perasan pom saya masuk kelas tadi kan.Hisyy..kusyuk sangat hadap buku tu,saya luku kang baru tau"
"Err"Hanz menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Hanys ketawa kecil"Saya gurau jelah"
"Hanys ! Hanz ! Berbual apa tu?" tegur Cikgu Irfan.
"Takde apa cikgu"jawab Hanys sambil tersengih.
Cikgu Irfan menggeleng kepalanya."Buka muka surat 97"arah cikgu Irfan kepada semua pelajar.
Khal yang duduk tidak jauh dari Hanys merasa cemburu dengan kemesraan Hanys dengan Hanz.
'Susah sangat ke kau nak terima aku Hanys?'soal hati Khal sayu.
YOU ARE READING
Hati Awak Ada Siapa?(18+)
RandomHanz Danish,seorang lelaki kacak kacukan melayu-cina dan France.Seorang yang peramah dan suka tersenyum. Namun sejak kematian papanya, tiada lagi senyuman yang terlakar dibibirnya. Pertemuan Hanz Danish dengan Hanys Khaierra di KLIA membuahkan per...