Hanz pov,
Aku menuruni anak tangga dengan pantas.Hampir sahaja aku nak jadi arwah haha,nasib aku sempat berpaut pada pemegang tangga itu.Terbangun lewat punya pasal lah ni.Walaupun hari ini bukan hari persekolahan tapi aku perlu ke pejabat.Banyak meeting yang aku perlu handle hari ini.Well CEO lah katakan!Nasib baik semua meeting tu diadakan di syarikat ku.Kalau dibuat di tempat lain.Naye aku kena ulang alik bawak kereta.
Aku mengemaskan tali leherku.
Kasut yang berada didalam rak kasut itu aku capai.Nak tahu tak aku pakai kasut apa?Mestilah kasut untuk pergi office,takkan nak pakai kasut sukan hahaha.Sejurus sahaja aku memakai kasut.Aku terus keluar dari rumah banglo mewah milik keluargaku.
Sebelum aku membuka pintu kereta.Hanys menyapa aku.
"Hai Hanz! Nak gi mana tuh?Jumpa awek ehh? Handsome ye harini "
Aku tersengih.Handsome?Aku tahu aku memang dilahirkan kacak.Ok aku riak!Hihihi.
"Awek pom takde.Macam mana nak jumpa hahaha?Actually saya nak pergi office.Ada meeting."
Sungguh kehadiran Hanys dalam hidup aku sedikit sebanyak telah memberi sinar kebahagiaan kepada aku.
Aku jenis yang tidak mudah tersenyum sejak kematian papa aku.Tapi bila aku dekat dengan Hanys.Mudah sahaja bibirku mengukirkan senyuman.
"Ohhh wow,meeting ye..baru 17 tahun tapi dah dapat handle syarikat.I'm so proud of you cousin"luah Hanys.
Aku tersenyum.Bangga!
"Thanks"ucapku.Pemandangan ku tertancap pada jam tangan Rolex emas milikku.
Alamak! Dah lambat !
"Nys,saya pergi dulu ye,bye,see you later"Aku masuk dalam kereta.
Aku terus memecut keretaku keluar dari perkarangan rumah sebaik sahaja enjin kereta dihidupkan.
Skip,
Di dapur,
Hanys pov,
Nak masak apa eahh untuk Hanz? Jariku mengetuk-ngetuk daguku perlahan.
"Fikir apa tu ?" sergah Datin Isma sambil menepuk bahuku.
"Oii tenuk anak beruk"latahku.
Haishhhh.Aku menepuk dahiku.Apa punya melatahlah.
Tenuk tu apa doee?"Apalah yang kamu melatah ni Nys,lawak betul."Sakan Aunty gelakkan aku.
Aku berpeluk tubuh dan memuncungkan mulut.
"Aunty ni! Terkejut Nys tau!"
"Hehe,maaf! Kamu tu fikir apa tadi?Kusyuk sangat nampak !"
Aku menarik kerusi di dapur itu dan duduk.
"Nys tengah fikir nak masak apa ni."balas ku sambil menongkat dagu.
"Kamu nak masak? Kenapa tak biar bibik je masak?"
"Alaa aunty ni👉👈Nys nak masak untuk orang special lah."
"Special?kamu nak masak untuk sape"
"Lunch untuk Hanz.Nys nak hantar ke pejabat Hanz."Aku malu-malu beruk menjawab pertanyaan Aunty aku.🙈🙉🙊
"Laaa,nak masak untuk Hanz rupanya.Rajin ye kamu nak masak,ada apa-apa ke dengan dia?"usik Aunty ku sambil ketawa kecil.
Pipi aku dah macam tomato ni aduhaii..tolonglah aunty jangan usik perasaan Hanys.
Author~😂😂😂
"Mana ada Aunty,Hanz tu special sebab dia sorang je cousin Hanys belah mummy"😅
"Yelah Nys oii😃Apa kata kalau kamu masak fav food Hanz?!"
"Fav food? Apa favourite food dia?"soalku.
Vote2 komen2 please,Kalau reader tersayang baik hati.Tolong lah promote citer author ye.😉
YOU ARE READING
Hati Awak Ada Siapa?(18+)
De TodoHanz Danish,seorang lelaki kacak kacukan melayu-cina dan France.Seorang yang peramah dan suka tersenyum. Namun sejak kematian papanya, tiada lagi senyuman yang terlakar dibibirnya. Pertemuan Hanz Danish dengan Hanys Khaierra di KLIA membuahkan per...