BAB 4

6.6K 96 0
                                    

Di meja makan,

Hanys duduk berhadapan dengan Hanz di meja makan.

Bibik Ina menyedok nasi dan meletakkan ke dalam pinggan Hanys.

"Cik nak lauk apa?"soal bibik Ina.

"Takpe,nanti saya ambil sendiri,terima kasih bik Ina"ucap Hanys lembut.

"Oh baiklah,sama-sama" Bibik Ina berlalu dari meja makan itu.Dia menuju ke dapur untuk membasuh mangkuk² serta peralatan memotong daging yang digunakan oleh Datin Isma dan Puan Sri Afifah.

"Nenda,Hanys nak tanya boleh?"soal Hanys sambil menyedok lauk dan diletakkan di dalam pinggannya.

"Tanya jelah Cik Hanys oii..macamlah tak biasa main redah je tanya soalan" Usik Puan sri Afifah.Datin Isma hanya tersengih.Hanz pula diam membisu.Kusyuk bebenor dia makan.

"Emm,boleh tak kalau Hanys nak same school dengan Hanz ?"

Tersedak Hanz dibuatnya.

"Bukan ke mummy kamu dah daftarkan kamu di sekolah Emerlad High school.Kenapa nak pindah Hanys?"soal Datin Isma pula.

"Emm dekat sekolah tu ada orang gila lah Aunty.Dia sukakan Hanys sejak dulu lagi.Hanys pi korea,dia ikut! Hanys pindah sini pom dia ikut!Scarylah dia tu Nenda,Aunty!Erm,at least kalau dah pindah ke High School Royal Empire nanti ada Hanz.Hanz boleh jaga Hanys.Kan Hanz kan.." Hanys mengerdipkan matanya 4 kali. 'Pikir comel ke Hanys uii?? Ehh memang comel pom.'
Sempat lagi Hanys angkat bakul sendiri. 'Ahh tak kisah lah,
Hope Hanz boleh tolong pujuk Nenda.Kalau tak naye aku kena hadap muka Khal sewel tu.Tak reti move on betul mamat tu!'

Hanz yang melihat Hanys terkebil-kebil melihat Hanys begitu.'Why you so cute?'bisik hati Hanz.

"Hanz,boleh ke kamu jaga Hanys ni?"soal Puan Sri Afifah a.k.a Nenda tersayang.

"Errr boleh Nenda,lagipom Hanz kan ketua pengawas.So i bet takde siapa berani usik Hanys selagi Hanz ada dengan Hanys ."

"Okay baiklah! Nanti esok Nenda dengan Aunty kamu uruskan hal perpindahan ye"

'Ohh yes ! Thank you so much Hanz sebab tolong Hanys' jerit hati Hanys gembira.Hanys tersenyum teruja.

"Thanks Nenda!Thanks Aunty!Luv you muahh"Hanys menghembuskan flying kiss nya.

Nenda dan Datin Isma hanya tersengih melihat gelagat Hanys.

"Tak habis² dengan flying kiss dia kan bonda"Kata Datin Isma kepada Nenda.Nenda hanya mengangguk mengiyakan.

Hanys tersengih malu.
'Hihihi,dah cucu perempuan kesayangan Nenda ni memang perangai macam ni since dulu lagi nak buat macam mana lagi Aunty kesayanganku uii'kata Hanys didalam hati

Hati Awak Ada Siapa?(18+)Where stories live. Discover now