Langkah diatur ke cafe sekolah,
Hanz ingin membeli air kotak dan roti untuk Hanys.Dia tahu Hanys tidak bersarapan lagi.Sebaik sahaja dia memesan air dan roti.Tiba-tiba ada seorang gadis terlanggarnya.
"Alamak,sorry awak,saya tak sengaja"gadis itu meminta maaf dengan muka bersalah.
Hanz hanya mengangguk.Tak kisah sangat!
Hanz membayar roti dan air yang dihulurkan makcik cafe.
"Thanks"ucap Hanz lalu segera beredar.
Gadis itu masih memerhatikan Hanz.
"Handsome nya dia! Baik pulak tu,dia langsung tak marah aku sebab terlanggar dia"gadis itu berbicara sendirian sambil tersenyum.
Skip,
Di dalam kelas,
"Hai sayang,nah untuk awak." Hanz meletakkan roti dan air kotak itu keatas meja sekolah.
"Thank you baby,sayang awak! Muah"Hanys berkata sambil membuat muka cute.Siap buat flying kiss lagi.Tak boleh kiss betul²,nanti orang nampak kan,maunya flying kick atas kepala.Hahaha.
Hanz ketawa.'Comel betul Hanys ni'getus hatinya.
"Makan cepat sebelum cikgu masuk"arah Hanz.
Hanys mengangguk lalu membuka plastik roti perisa coklat itu.Dia mencubit roti itu lalu menyuakan ke mulut Hanz.
"Bukalah mulut,nak suap ni!"
Orang suh dia makan,dia nak suap orang pulak."Ehh,biey dah kenyang lah"
"Alaa biey,bukalah please"pinta Hanys merayu.
"Buka jelah kau punya mulut Hanz uii,awek hang ketegaq sangat nak suap hang tu"kata Faiq yang tempat duduknya berada di hadapan Hanz.Faiq merupakan kawan baik Hanz.
Sorry,author baru nak masukkan watak Faiq.
"Yelah"Hanz mengalah sambil mengangkat tangan tanda kalah.Hanz membuka mulutnya.
Hanys ketawa kecil.Hihihi.Roti di tangannya pantas disuap ke dalam mulut Hanz.
"Thanks Faiq sebab pujuk baby kesayangan aku ni"ucap Hanys sambil sengih dan membuat jari tanda good👍
Faiq membuat muka loya.
"Baby lah sangat,nak muntah ceq dengar,dah tua pom still baby²"Faiq ketawa lalu mengusik Bella tidur.Bella merupakan kawan baik Hanys yang baru berpindah ke High School ini."Baby bangunlah"Faiq mengejutkan Bella yang sedang lena tidur beralaskan tangan.
"Cehh,kata kat orang,dia pom sama"Hanz memerli Faiq.
Faiq menayangkan sengihan gigi putihnya kepada Hanz😀 lalu menyambung aktiviti usik- mengusiknya.Dia mengusap rambut Bella yang berwarna hitam berkilat.Menawan!"Hei tenuk,janganlah kacau aku tidur"marah Bella dengan mata terpejam dan dahi berkerut.Bella memang tak suka dengan Faiq sebab Faiq suka menyakat dia.
"Tenuk😂" Hanys mengulang perkataan Bella tadi lalu ketawa dan mengigit rotinya.
Hanz hanya tersenggih dan menggeleng melihat Hanys yang mengusik Faiq.
"Kau salah dengar ni Nys,dia bukan sebut tenuk lah,dia sebut hubby tadi, "Faiq tersengih cuba mengcover malu.
"Kepala otak kau! Tenuk dengan hubby jauh beza tau.Kau ingat aku pekak ke apa?"Hanys semakin mentertawakan Faiq.
Faiq menjelir lidahnya.
"Dah macam budak-budak korang ni aku tengok"kata Hanz sambil ketawa.
YOU ARE READING
Hati Awak Ada Siapa?(18+)
RandomHanz Danish,seorang lelaki kacak kacukan melayu-cina dan France.Seorang yang peramah dan suka tersenyum. Namun sejak kematian papanya, tiada lagi senyuman yang terlakar dibibirnya. Pertemuan Hanz Danish dengan Hanys Khaierra di KLIA membuahkan per...