PART 10

181 5 0
                                    

<Universiti>

Soo Yun berjalan menuju ke Pusat Pengajian Sejarah untuk menghantar tugasannya kepada Mr. Jo..

Hansol: Lee Soo Yun!!!! (melaung)

Soo Yun berpaling

SY: Hansol? Awak buat ape kat sini? Tak balik Kanada? (menyoal hairan)

Hansol: Eomma saya tak sihat, tu yang saya tangguhkan kepulangan ke sana. Awak nak pi mana ni?

SY: PPS, nak hantar tugasan Mr. Jo..

Hansol: Boleh saya temankan? Lagipun banyak benda saya cakap dengan awak..Mehh, saya bawakkan buku2 awak tu..nampak cam berat je (mengambil buku dari tangan Soo Yun)

SY: Thanks..(tersenyum)

Tanpa mereka sedar mereka diperhatikan Jung Hoseok..Jung Hoseok mengikut dari belakang dengan perlahan-lahan. Selesai menghantar tugasan..

Hansol: Jom, lepak kat taman sana..Rindu pulak saya dengan suasana kampus ni..

SY: Urmm (mengangguk) tapi kejap je tau..

Hansol: Okay..kejap pon kejaplah..janji dapat lepak dengan awak..

Soo Yun dan Hansol menuju ke taman. Mereka duduk dibangku yang diteduhi oleh Pohon Camellia.

SY: Ermm, apa yang awak nak bagitau?

Hansol: Saya tahu awak dah kahwin, tapi saya tak pasti sama ada awak bahagia ke tak..

SY: Ape maksud awak?

Hansol: Takdelah, dari air muka awak..saya nampak awak macam tak bahagia je..

SY: Awak jangan nak memandai-mandai buat andaian. Saya bahagia. Bahagia dengan segala kasih sayang yang diberikan oleh Jung Hoseok.

Hansol: Tapi, saya cintakan awak Soo Yun..Susah untuk saya lupakan awak. Awak tahu tak betapa hancurnya hati saya bila berjumpa dengan awak dekat airport tempoh hari.

SY: Yang lepas biarkan lepas, lagipun saya dah minta maaf sebab dah kecewakan awak.

Soo Yun bingkas bangun. Tangannya direntap kasar

SY: Apa ni? Sakitlah..

Hansol: Sesekali saya takkan maafkan awak kecuali awak berpisah dengan Jung Hoseok dan kembali pada saya..

Hansol cuba memeluk Soo Yun..

SY: Lepaskanlah!!

Hansol: Tak nak!

Hansol mengeratkan lagi pelukannya. Tiba-tiba tangannya direntap dari belakang. Satu tumbukan singgah dipipi dan menyebabkan dia tersembam ke tanah.

JH: How dare you!!! Kalau nak cari pasal, ajak aku..bukan Soo Yun

Hansol bingkas bangun. Tumbukan dilayangkan dan terkena pipi kiri Jung Hoseok..

Hansol: Sebab kaulah  Soo Yun tak nak dekat aku, bodoh!!

JH: Aku ke kau yang bodoh? Dah tau Soo Yun tak suka kau, kau terhegeh-hegeh lagi. Sila terima hakikat yang Soo Yun tu milik aku, forever!!!

Beautiful RevengeWhere stories live. Discover now