09: Debaran

1 0 0
                                    

Khairil ooooo khairillll

seruan syahdu bergema di segenap ruang kondo itu. sepasang mata melilau memandang kiri dan kanan mencari mangsanya.

khairillll oooo khairill kuuuu sayanggggg

tambahnya lagi. Segelas air kosong dipegangnya dibawa berjalan bersama. Dari ruang tamu, dia berjalan memasuki bilik. Kepala meninjau ruangan bilik, Tiada. Ruangan bacaan ,tetap tiada.

Jurusan itu dia mendengar bunyi air menitik dari arah bilik air di ruangan tetamu. Jam menujukkan tepat pukul 9 tengah malam.

'siapa pulak main air ni?' omel Emeer pelahan.

Langkah diatur tertib menujuk ke bilik tetamu. Pintu dikuak pelahan. Gelap tetapi bilik air cerah. Deruan air mengalir memenuhi ruangan bilik itu. Air liur ditelan kesat. 

heeeemmmmmmm errrrmrmmmmmm

sayu suara dari arah bilik air itu kedengaran.  Cermin mata petaknya dibetulkan. Sambil menunduk dia berjalan. Digagahkan diri untuk mengetahui apa yang ada di dalam.

Selangkah demi selangkah dia menghampiri,

Aaaaaahahhhhhhhhhhhh heeeeemmmmm

Suara misteri kembali kedengaran. Sayu dan sepi.

'Bunyi apa tu'omel hatinya.

Tangan terketar-ketar mencapai tombol pintu, pintu kaca bilik air yang kabur itu jelas kelihatan figura lembaga hitam sedang mengcangkuk.

Hati dikuatkan. Pegangan pada gelas di kemaskan. Ditoleh kiri dan kanan, gelap gelita.

Tombol dipulas pelahan, iris mata berlari mecerobohi bukaan pintu yang hanya terkuak sedikit.

Bunyi misteri kini kembali,

Heeeeeeeeeemmmmmmmn
Hembusan nafas yang kasar.

Emeer tidak sabar, otaknya bercelaru. Dia ingin sekali tahu siapakan didalam.

Pintu ditolak kasar dan..

ARHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Jeritan garau dari lembaga dan Emeer.

Tidak semena-mena Emeer mencurahkan air pada tangannya pada lembaga dihadapnya.

Bush!

Basah kuyup lembaga tersebut. Suasana kembali sunyi.

EMEEEERRREERRRRRRR!

Lembaga tersebut menjerit. Terbuntang mata Emeer.

Secara tiba-tiba, Emeer ketawa.

"Wei bodoh!  Basah la aku bangang!  Kau kenapa sial! " carut Khairil dengan perbuatan Emeer. Phone dan headphonenya basah dek kerana tindakkan Emeer.

Emeer masih ketawa terbahak-bahak.

"Dah kau tak menyahut aku panggil kau kenapa" ujar Emeer sambil ketawa.

"Aku pakai headphone mana dengar!  Tengah rank kot! " balas Khairil sambil mengelap screen phonenya yang basah.

"Wei babi laaa!!!  Aku dah mati la sial! Bodoh kau Emeer" tambah Khairil lagi. Meluap-luap marahnya pada Emeer.

"Elleh, game je pun!"sindir Emeer. Bola matanya dijulingkan.

Secara tiba-tiba rongga hidungnya mengesan bau yang aneh.

Makin lama makin kuat..

Plup!

"Arhhhh legaaaaaaaaa"ujar Khairil dengan memek muka kelegaan. Anak mata memandang Emeer dan sengihan diberikan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 10, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My LeonessaWhere stories live. Discover now