Jungkook pov
Pusat tarian.
Aku sangat teruja sehingga melompat2 kerana hari yang ku nantikan telah tiba."Kook,kenapa dengan kamu ni?Terlompat2 macam katak?"Hairan eomma aku."Takdelah...Kook dah tak sabar!!Sebab hari ni Kook akan masuk ke kelas tarian yang Kook nak!!"balas aku dengan gembira.Eomma ku hanya tersenyum melihat kelakuan aku.
"Baiklah,Puan Jeon,silakan masuk ke bilik pengetua."Panggil daripada seorang pembantu pengetua pusat itu.Pengetua?Hehe,dah macam sekolah pula😂.
_______________
"Adakah ini anak puan?"Tanya pengetua itu.Pengetua pusat ini adalah seorang lelaki.Taklah garang sangat.Nampak macam baik jer."Namanya apa?Umur dia berapa?Sekolah kat mana?"Eh?!Banyak tanya pula!!."Nama dia Jeon Jungkook dan berumur 18 tahun.Bersekolah di Sekolah Menengah Busan."Jawab eomma."Sekolah Menengah Busan?Oh,kami ada seorang pelatih yang berumur 19 tahun.Dia juga bersekolah di sana."Aku terkejut selepas mendengar kata2 pengetua itu.Rasa ingin tahu siapa pelajar itu pun ada."Erm pengetua,siapakah pelajar itu?"Sampuk aku."Nanti kamu akan tahu juga sebab dia yang akan ajar kamu menari."Hah?Dia yang akan ajar aku?!Uwah...berdebarnya hati...
End of Jungkook pov.
"Kamu di kelas nombor 2 ya.Silalah masuk dulu sementara menunggu ketibaan cikgu kamu."Pengetua itu membenarkan Jungkook masuk ke dalam."Bye eomma,nanti Kook beritahu pukul berapa kelas ni tamat."Balas Jungkook dengan gembira."Ok,belajar bagus2 ya Kook."Eommanya berkata.
Lalu Jungkook masuk ke dalam kelas itu.Ketika dia masuk ke dalam,ramai pelajar yang melihat kearahnya.
Jungkook berasa sedikit malu kerana dia pelajar baharu di pusat itu.Jungkook berkata"An-annyeong,saya pelajar baharu di pusat ini."Dengan cepat Jungkook duduk di sebelah seorang pelajar lelaki yang sebok melayan telefonnya.
Memandangkan kelas itu adalah studio menari,mereka tidak akan disediakan kerusi dan meja.Mereka hanya duduk di lantai.
"Hello."Jungkook ingin berkenalan dengan lelaki itu."Hai.Awak pelajar baharu bukan?"Lelaki itu bertanya.
Jungkook berasa sedikit lega kerana ada juga pelajar yang ingin berkenalan dengannya."Nae2!!Saya Jeon Jungkook,awak?"
Cepat2 Jungkook menyalam tangan lelaki itu."Nama saya Kim Taehyung.
Umur 18.Awak pula?"Tanya Taehyung.
"Saya juga 18!Selamat berkenalan!".
Jungkook gembira dapat berkenalan dengan rakan baharunya.Taehyung hanya tersenyum."Oh,ya.Taehyung,siapakah nama guru yang akan mengajar kita nanti?"
Jungkook ingin tahu juga siapa nama
gurunya."Park Jimin."Jungkook terdiam."Pa-Park Jimin?!"Tak sangka Jungkook akan menjerit."Shhh...kenapa dengan awak ni?"
Taehyung berasa sangat hairan melihat gelagat Jungkook itu."Er..takdelah saya cuma terkejut..😅"Jungkook berasa malu setelah teriak nama gurunya. Pada masa itu juga,kesemua pelajar melihat ke arah mereka berdua dan berasa hairan.Kenapa dengan Park Jimin?Apa yang membuatkan dia berasa sangat terkejut?Tiba2 pintu kelas terbuka dengan perlahan2.
Seseorang telah masuk ke dalam kelas itu.
"Cikgu!Kita ada pelajar baharu."Kata seorang pelajar perempuan yang cantik itu.Saiznya seperti budak 15 tahun.Itulah dia cikgu yang akan mengajar mereka menari.
Iaitu Park Jimin."Jinjja?Siapakah
pelajar itu?"."Lelaki berambut warna coklat itu cikgu.Yang duduk di sebelah Taehyung.""Eh?!Kookie?!"Jimin juga terkejut melihat Jungkook.
_________________
Seronok tak chapter ni?Kalau seronok,korang vote lah crita ni ya?
Kalau nak author update banyak2,korang commentlah kat author ya.😎✔💖