Waktu rehat.
"Dah berapa minggu dah kau tak sedar sebelum ni?"Jin menyoal Jimin seperti seorang inspektor.
"4 Rasanya...."Jimin ingin mengingati semula.
"MWO?!!4 MINGGU??!!"Jimin dan Jungkook menjadi sedikit takut apabila melihat muka Jin yang amat seram itu.
Tiba2 buat muka yang macam nak makan orang!Bukannya sengaja tak sedarkan diri!Tuhan yang bangkitkan Jimin!Bukan Jimin sendiri!Aish..apalah Jin ni!!
"Hy-hyung,janganlah buat muka macam tu...takkanlah hyung nak marah disebabkan benda macam ni.Tuhan yang tolong bangkitkan Jimin semula.Bukannya dia sendiri."Jungkook cuba untuk tenangkan Jimin yang hampir menangis itu.
"Tak...tak...hyung cuma terkejut jer...janganlah ambil hati sangat!"
Jimin memuncungkan bibirnya.Dia merajuk pada Jin."Mula dah...aigoo..Jimin ah...!"Jin juga dah nak mula motor mulutnya.Kalau benda macam ni terjadi,mesti nak mengomel bukannya nak tolong!
-------
Dah sampai rumah pun masih nak muncungkan bibir tu.Jungkook terpaksa melayan perangai hyungnya itu.
Jungkook mendapat satu idea yang menarik baginya.Dia ingin mengusik Jimin kerana Jimin sensetive apabila diusik.
"Hyung...dah2 lah nak muncungkan bibir tu."Jimin hanya memuncunkan bibirnya."Hyung...."Jungkook mendekatkan dirinya ke arah Jimin dan menampalkan kedua belah tangannya ke dinding.
Jimin hanya terdiam.Matanya membutang."Hyung,kalau hyung tak nak berhenti buat bibir duck tu,Kookie akan cium bibir hyung tu nak?"Tiba2 badan Jimin meremang dan mukanya mula menjadi merah.Terutamanya pipinya yang gebu itu.
"Mw-mwo??!Aniyo!!!!"
Jungkook mendekatkan mukanya ke muka Jimin.Lalu berkata,"Hyung ni comellah.."Semakin merah padam muka Jimin selepas mendengar ayat itu.
Jungkook tersedar melihat muka Jimin yang merah itu.Dia ketawa kecil.Jimin menjadi hairan tidak tahu apa yang telah berlaku kepadanya.
"Wa-wa-waeyo?!Kenapa Kookie gelak?"
Jungkook tersenyum melihat Jimin dan meneruskan ketawanya.Disebabkan digelakkan,Jimin menolak badan Jungkook lalu masuk ke dalam biliknya.KLIK!
Jimin menutup mukanya kerana malu.Selain malu,dia juga berasa marah.Kerana Jungkook telah mengusiknya.Jimin tahu yang dia sensetive dengan usikan,tetapi dia hanya melawan dirinya daripada usikan2 itu.
Jungkook yang masih di ruang tamu itu tersenyum sinis.Dia suka melihat reaksi Jimin yang comel itu.
-------
Selepas membersihkan badan,Jimin memakai pakaian T-Shirt.Dia ingin pergi ke studio untuk sambung kerjanya memandangkan dia dah boleh mulakan aktiviti hariannya.
Jimin turun ke bawah dengan beg sikutnya yang kecil itu.Jungkook ternampak Jimin yang turun ke bawah dengan berpekaian begitu."Hyung!Kenapa hyung pakai macam tu?Hyung nak pergi mana?"
Jimin menjelingkan matanya."Studiolah....mana lagi??"Jungkook terkejut seketika dan mengingati apa yang penting di studio.
Dia baru teringat bahawa hari ni dia adalah jadualnya untuk pergi ke kelas tarian bersama Jimin."Yah...Kookie terlupa...!Hyung tunggu Kookie!!Kookie nak bersiap!!"Jimin menjelingkan matanya sekali lagi dan mengendahkan arahan Jungkook lalu dia berjalan kaki ke studio itu.
Patutnya kalau pergi ke mana2 dia mesti menaiki kereta Jungkook kerana keretanya telah hancur disebabkan kemalangan yang lepas.Tetapi Jimin tidak mahu pergi bersama Jungkook kerana Jimin masih marah padanya.
___________
Kamsahamnida kepada yang selalu baca cerita ini.Vote and follow💜✔