Memasak👨‍🍳

593 33 1
                                    

"Jom masuk dalam."Jimin membawa Jungkook untuk masuk ke dalam rumah.Jungkook menangguk kepalanya dan mereka masuk ke dalam bersama2.

"Hyung nak masak masakan tengahari dulu."Jimin ingin memasak untuk mereka berdua tetapi Jungkook baru teringat tentang peasanan daripada doktor.

"Hyung!Tak payahlah!!Biar Kookie jer yang buat!Hyung patutnya pergi berehat!Hyung baru jer lepas sembuh!"
Mujurlah Jungkook ingat pasal pesanan tu.

"Tapi hyung nak masak jer takkan tak boleh?"Jimin bantah."Biar Kookie yang masakan untuk hyung!Hyung tak payah susahkan diri hyung!Kookie pun diamanahkan untuk jaga hyung,bukannya hyung yang jaga hyung!!"

"Yerlah..."Jimin memuncungkan bibirnya.Walaupun tua 1 umur dari Jungkook tetapi perangainya macam budak kecil.Muncung jer.

_____________

Dapur.

"Minyak,sayur,ayam,nasi,halia pun ada.Semua dah ada!Sekarang aku akan mula memasak!"Tiba2 Jungkook terkaku.

"Er...apa yang aku patut masak dan apa yang patut aku masukkan...?"Jungkook baru teringat yang dia tak pandai memasak."Lantaklah!!!!!"Jungkook tak kisah dia nak masak apa.Dia memasukkan minyak.

Satu botol minyak masak itu Jungkook tuangkan ke dalam kuali itu.Selepas itu dia memasukkan nasi dan ayam.Nak buat nasi goreng.

Jimin datang ke dapur kerana ingin melihat apa yang Jungkook masak.

"WHAT THE HELL???!?!?!?!?!JUNGKOOK!!!!!!KOOKIE NAK BUNUH HYUNG KE APER????!?!?!?!?"Jimin terlalu terkejut melihat Jungkook yang sedang memasak...entah apalah yang dia masak tu.Tapi minyak penuh di dalam kuali lepas tu ayam main masuk jer ke dalam,tak tahulah dia dah cuci ke belum ayam tu,gas pun kuat betul dipasang.Dia nak bunuh orang ke nak masakkan untuk orang?!

Jimin terjatuh.Badannya menjadi lemah selepas menjerit.Jungkook cepat2 mematikan gas selepas itu menolong Jimin untuk bangun dan duduk di ruanng tamu.

Jungkook membawa segelas air suam bersama ubat Jimin.Kepala Jimin masih sakit.Rasa macam nak mati dah.

Gulp!

"Kookie,kookie ni pandai memasak ke?Kenapa kuali tu penuh dengan minyak?!Kookie nak bunuh hyung ke?!"Jimin meninggikan sedikit suaranya.Jungkook terkejut kerana sebelum ni Jimin tak pernah tinggikan suaranya kepada Jungkook.

Suara tinggi itu membuatkan Jungkook menangis.Sebelum dia tak pernah dimarahi oleh hyung nya.Dia sedih sangat.Dia sedih sebab tak dapat masak untuk hyung nya.

Mata Jimin membutang.Dia tidak sengaja meninggikan suaranya terhadap Jungkook.Dia memluk Jungkook.Dan meminta maaf kepadanya.

"H-hyung minta maaf!Hyung tak sengaja tinggikan suara kat Kookie.."Jimin mengusap belakang Jungkook tetapi Jungkook mengelak dari pelukan Jimin.Dia menolak Jimin dengan perlahan.

Jimin hanya memandang Jungkook dengan rasa sedih dan pedih.Sangat sakit hatinya apabila ditolak oleh sahabatnya sendiri.Lalu dia terus masuk ke biliknya dan hanya berdiri di balkoni biliknya.

_______________

Thanks kepada readers yang dah baca ff author ni.

Dance with me,hyung;JIKOOK✔Where stories live. Discover now