Merajuk+Perasaan💕

643 34 1
                                    

Jungkook pov.

Sekarang ni aku telau berada di hadapan pintu kelas aku.Aku masih risau sebab Jimin still marah kat aku.

Dengan perlahan2 aku membuka pintu kelas itu dan ternampak Jimin hyung yang sedang mencari lagu di dalam laptopnya.

Ketika aku duduk,Taehyung datang kepadaku dan bertanya sesuatu kepadaku,"Wei,cikgu dah ok ke?"."Nae,wae?"tanyaku."Takdelah,cuma...masa dia masuk ke studio,muka dier masam jer...langsung tak layan kitorang macam sebelum ni..!"Bisik Taehyung.

Aku hanya mendiamkan diri.Adakah Jimin hyung marah pasal tadi?Aku nak usik dier jer takkanlah nak marah sampai macam tu??!

"Ok kelas!!!!!Mari mulakan!!!"Jimin hyung ingin memulakan pembelajaran dengan senaman.

Dari permulaan pembelajaran sehingga ke akhir pembelajaran Jimin hyung langsung tak tegur aku.Pandang aku pun tak!

Ketika aku ingin membuka keretaku,aku ternampak Jimin hyung yang telah melimpasi keretaku."Hyung!"Panggilku.

Jimin langsung tidak berpaling dan meneruskan perjalanannya untuk balik ke rumah.

Hati aku seperti nak hancur!Sedih!Lepas Jimin dah sembuh,macam2 yang telah terjadi kepada kami!!

-----

Apabila sampai di rumah Jimin,aku berdiri di hadapan pintu biliknya.Aku ingin meminta maaf kepadanya sekali lagi.Aku tak tahulah dah berapa kali aku dah minta maaf kepadanya.

Tok!Tok!Tok!

"Jimin hyung,ni Kookie.Boleh Kookie masuk?"

Suasana masih senyap.Tidak ada respons dari hyung.Aku risau jika ada apa2 yang telah berlaku kepada hyung lalu aku membuka pintu bilik Jimin hyung yang tidak berkunci itu dan masuk ke dalam.

Jimin hyung sedang bersandar dan memeluk kakinya di hujung dinding biliknya.Jimin hyung sedang menangis.

"Hyung..."

"Ja-jangan dekat..!!"

"Ta...tapi hyung..."

"Jangan!!Pergilah!!"

Tanpa berfikir panjang aku keluar dari bilik Jimin hyung.Aku bersandar di pintu bilik Jimin hyung dan menarik nafas untuk tenangkan diri.

End pov

Jimin pov

Aku dah halau Kookie dari bilikku.Aku tidak tahu apa yang telah berlaku kepada diriku.Aku berasa seperti diri aku dah menjadi gila.Selalu menangis dan berkurung di dalam bilik berseorangan.

Aku menangis dan menangis dengan lebih teruk.'A..aku...aku cintakan kau Kookie'.

End pov

-------

Ketika waktu malam,Jungkook menaiki tangga dengan membawa semangkuk bubur untuk hyung.Sebenarnya,
Jungkook ni hanya pandai masak nasi dengan bubur jer!!Kalau pasal air pula,dia hanya pandai buat teh.Tu jer yang basic.Senanglah...

Jungkook masuk ke dalam bilik Jimin tanpa mengetuk pintu.Dia ingin tahu keadaan Jimin.Sekarang ni Jimin menyelimutkan badannya dengan selimutnya.

Jimin memandang muka Jungkook dengan muka yang pucat dan masih menagalirkan air matanya.

Jungkook terkejut apabila melihat muka Jimin.Selepas itu dia meletakkan bubur dan air kosong untuk Jimin di meja belajar Jimin lalu duduk di sebelah Jimin.Jimin menutup sedikit dirinya dengan selimut sehingga ternampak matanya yang merah itu.

"Hyung..."Jungkook menyentuh pipi Jimin.Badan Jimin bergetar.Dia berasa takut.

"Mianhae..Kookie minta maaf.Maaf sebab telah buat hyung jadi seperti ini."

"Koo...kie.."Akhirnya Jimin bersuara juga.

"Nae?"

"Kenapa Kookie buat macam tu?"

"Macam mana?"

"Pasal tadi petang.Kenapa Kookie buat macam tu kat hyung?"

"Oh..Kookie sengaja nak usik hyung supaya hyung berhenti merajuk.Tapi selain itu,Kookie suka tengok muka hyung macam tadi.Merah padam😂."

Jimin hanya diam.

"Kookie tahu tak,Kookie dah mempermainkan hati hyung."

"Mwo?"Kali nada suara Jungkook telah berubah kepada kecil.

"Hyung....cintakan Kookie."Akhirnya Jimin luahkan juga kepada Jungkook.
Reaksi Jungkook hanya terdiam tetapi di hatinya sedang berdegup kencang.
'Wadahel???'Kata Jungkook dalam hati.

Jimin menutup mukanya dengan selimut kerana malu.

"Kookie,lupakan sahajalah pasal tu!!!"Jawab Jimin dengan perasan malu.Jungkook membuka selimut Jimin yang telah menutupi muka Jimin dan terus sahaja mencium Jimin.

.....

"Kookie juga cintakan hyung!"Jungkook juga telah meluahkan kepada Jimin dengan senyuman arnabnya.Mereka berdua tersenyum."Hyung nak makan?Kookie ada masakkan bubur untuk hyung."Jungkook sengaja nak bisingkan suasana supaya tidak senyap seperti tadi.

"Nae.Bukan Kookie tak pandai memasak ke?"Jimin senum sinis kepada Jungkook.

"Bubur dengan nasi jer pandai!"Jungkook memuncungkan bibirnya kerana tidak selesa dengan soalan Jimin."Nah!Aa~"Jungkook menyuapkan bubur kepada Jimin.

Ketika Jimin memakan bubur itu,dia menutup matanya dan ingin mengkaji rasa bubur ini.Tiba2 mata Jimin membutang."Kookie!Sedap!"Jimin berkata sambil menunjukkan tangan '👍🏻'.

Jungkook hanya tersenyum dan menyuapkan lebih lagi kepada Jimin.

____________

Oops!!Author terlebih tulis di part ni!Author terlalu leka menulis cerita ini.😅😅Vote and follow💜✔

Dance with me,hyung;JIKOOK✔Where stories live. Discover now