"Aku tak pernah suka kau"
"Aku rapat dengan kau and have a relationship dengan kau sebab kau pandai. Sekarang kita dah graduate, aku tak perlukan kau dah"
"Let's break up. Shame on you sebab terfikir untuk jadi pasangan hidup aku. Geez"
Ayat-ayat itu seperti tamparan maut yang menyinggah ke pipi Jinyoung. Ouch, realiti memang pahit. Semua penuntut Seoul Art University gembira pada hari tersebut kerana hari itu mereka secara rasminya bergraduasi, tetapi di taman tidak jauh dari kampus itu,
kelihatan Jinyoung menangis dengan buruknya di atas sebuah bangku dengan Jackson di sebelah sedang menahan marah.
"Seun-ahhhhhhh aku kena tinggal seun-ahhhhh" Jinyoung meraung dan menghentak-hentak kaki. Jackson pada masa yang sama seakan-akan mahu berdiri dan membunuh gadis bernama Lee Yeonsoo yang dengan selamba meninggalkan kawan baiknya itu.
"That bit--" Jackson dipukul oleh Jinyoung.
"Jangan mencarut" sempat lagi Jinyoung menegur dalam sedu-sedannya. Jackson kelihatan panik, angguk pantas dan menepuk mulut sendiri sebelum kembali marah.
"That... ungrateful.. rotten carrot! Berani dia buat kau macam ni!" marah Jackson dengan kata cacian yang dia reka sendiri. Dia kemudian menoleh memandang Jinyoung.
"Anni, aku tahulah kau nerd, glasses tebal, ulat buku, tak reti berfesyen, pakai kemeja butang sampai atas, rambut macam cendawan,--"
Jinyoung serta-merta berhenti menangis dan memandang Jackson dengan muka judge.
"--naik basikal ada bakul kat depan, tak reti bersosial, lawak hambar, tak suka keluar rumah, tak datang party, suka pergi library, suka tanya soalan waktu akhir kelas buat kitorang kena keluar lambat sebab soalan kau tu--"
"Geumanhae"
Jackson berhenti bersuara dan memandang Jinyoung yang ketika itu hampir sahaja berubah menjadi psycho dan membunuh Jackson dalam sekelip mata. Jackson terdiam, berdehem seperti tak membuat salah dan menyambung kata-katanya.
"Tapi tak bermaksud dia boleh senang-senang lukakan hati kau macam kau tak ada hati!" sambung Jackson dan Jinyoung kembali menangis dengan buruk.
"heungggggg seun-ahhhhhhh" raung Jinyoung dan Jackson diam lama untuk berfikir.
"Jinyoung-ah" panggil Jackson dan Jinyoung memandangnya. Melihat wajah Jackson yang kelihatan serious dan determine membuatkan Jinyoung mengerutkan dahi. Jackson memberikan smirk nakalnya.
"Jom balas dendam"
"Nae?"
To be cont.
A/N - Daily Update!
YOU ARE READING
[C] Sweet Revenge | Got7 JinSon Malay Fanfic
Fanfiction"Wang gae!" "Park gae!" Length : 12 Chapters (Completed) Genre : Humor, Friendship Cast : Got7 Jinyoung, Got7 Jackson, OC Yeonsoo, Got7 members as cameo Start : 2 May 2020 End : 19 May 2020