السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Kalbinde Allah'a ve Resulüne imanı olan Müslüman bazen ister istemezse gaflete düşülebiliyor. Bu gafletten kurtulmak için imanımızı tazeleyip kuvvetli olması lazım. Peki bunu nasıl yapabiliriz? Rabbimizin bize sunduğu imkanlarla doğru olan ilmi öğrenip hayatımızın her anında uygulamamızdır. Bundan dolayı Rabbimin nasip ettiği ilmiyle benimle birlikte ilim yolculuğuna var mısınız kardeşlerim?
Allahu teala bizim bu yolculuğumuzda yar ve yardımcımız olsun. Bildiklerimizi tekrarlayıp, eksikliklerimizi tamamlayıp amel etmeyi bizlere nasip etsin.(Amin Amin Amin)Yolcululuğumuz hayra vesile olur İnşaallah.
Allahu teala, niyetimizin ardındadır;sırata ulaştıracak olanda ancak O'dur...
TEVFİK ALLAH'TANDIR. YARDIM İSTENECEK DE YALNIZ O'DUR...
...
NOT! Genel olarak paylaşımlarım Kuranı Kerim ve Hadisi Şerif ışığında olacak.
Merak ettiklerinizi sorup öğrenebilirsiniz. Size yardımcı olmak için burdayım.Yolcululuğa çıkmadan sizden yapmanızı isteyeceğim birkaç ricam olacak:
Kalbimizi dünyeviden kesip buraya odaklanalım...
Not tutacağımız bir defterimiz olsun...
Neden diye sorarsanız. Anlayamadığınızı not alıp bana sormanız... Ya da eklemek istediğinizi yazmanız içindir.İstediğiniz konuyu bana bildirmenizi isterim...
Neden bu şartlar diye sorduğunuzu anlayabiliyorum ona da açıklık getireyim. Allahu teala için toplanan topluluğa melekler kanatlarını gerer onlar için dua ederler. Bu sevaptan mahrum kalmayalım diye...
- وَعَنْ أَبي الدَّرْداءِ، قَالَ: سَمِعْت رَسُولَ اللهيَقُولُ: مَنْ سَلَكَ طَرِيقاً يَبْتَغِي فِيهِ عِلْماً لسَهَّلَ الله لَهُ طَرِيقاً إلى الجَنَّةِ، وَإنَّ المَلائِكَةَ لَتَضَعُ أَجْنِحَتَهَا لِطَالِبِ الْعِلْمِ رِضىً بِما يَصْنَعُ، وَانَّ الْعَالِمَ لَيَسْتَغْفِرُ لَهُ مَنْ في السَّمَاوَاتِ وَمَنْ في الأرْضِ حَتَّى الحِيتَانُ في المَاءِ، وَفَضْلُ الْعالِمِ عَلى الْعَابِدِ كَفَضْلِ الْقَمَرِ عَلى سَائِرِ الْكَوَاكِبِ،وَإنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَهُ الأنْبِيَاءِ، وَإنَّ الأنْبِيَاءَ لَمْ يُوَرِّثُوا دِينَاراً وَلا دِرْهَماً وَإنَّمَا وَرَّثُوا الْعِلْمَ، فَمَنْ أَخَذَهُ أَخَذَ بِحَظ وَافِرٍ .
: Ebu'd-Derda (Allah Ondan razı olsun) şöyle demiştir: Rasûlullah (sallallahu aleyhi vesellem)'i şöyle buyururken işittim:
"Her kim ilim tahsili için bir yola girerse Allah ona cennetin yolunu kolaylaştırır. Şüphesiz melekler de ilim yoluna girenin yaptığından memnun oldukları için onun üzerine kanat gererler. Göklerde ve yerde bulunan varlıklar hatta suyun içindeki balıklar bile, ilim adamları için Allah'tan bağışlanmasını dilerler. Alim bir kimsenin bilgisizce ibadet eden bir kimseye üstünlüğü, ayın diğer yıldızlara üstünlüğü gibidir. Alimler peygamberlerin varisleridir. Peygamberler altın ve gümüşü miras olarak bırakmazlar, onlar sadece ilmi miras bırakmışlardır. İşte o mirasa konan kimse de bol nasib ve kısmet almış olur." (Ebu Davud, İlim, 1; Tirmizi, İlim, 19)
Bundan dolayı şartlarımızı inşaallah yerine getirmeye özen gösterelim...
Biz bu sevabı nasıl kendimizi için istiyorsak sevdiklerimiz içinde isteyelim. Ve onları da davet edelim... Allahu teala için toplanıyoruz..."لَا يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى يُحِبَّ لِأَخِيهِ مَا يُحِبُّ لِنَفْسِهِ ".
Hiçbiriniz kendisi için istediğini kardeşi içinde istemedikçe tam iman etmiş olamaz.
Onun için bizde onları buraya davet edelim. İnşaallah...BU PAYLAŞIMLARIM DA HEPİMİZ EKSİKLERİMİZİ TAMAMLAYIP AMEL ETME UĞRAŞINA GİRERİZ...
Paylaşmamı istediğiniz konuyu bana bildirirseniz inşaallah size yardımcı olmaya çalışırım...
Düşüncelerinizi de paylaşırsanız daha münasip olur. Tabi ki de hadd sınırı aşılmayacak şekilde!!!
Ezberlememiz gerekenleri de paylaşacağım. Ezberleyen kişi ezberledim diye bana bildirirse çok makbule geçer...
Allahu tealaya emanet olun...
Kendinize iyi bakın...
Dualarınızda unutmayın...
Malumunuz imtihan dünyasındayız. Rabbim hakkıyla imtihanlarımızı en güzel şeklinde geçmeyi nasip eylesin...
Amin Amin Amin...
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ŞİMDİ OKUDUĞUN
📚Oku Öğren Amel et!!!
General Fiction🍃السلام عليكم ورحمة الله وبركاته🍃 Kalbinde Allah'a ve Resulüne imanı olan Müslüman bazen ister istemezse gaflete düşülebiliyor. Bu gafletten kurtulmak için imanımızı tazelip kuvvetli olması lazım. Peki bunu nasıl yapabiliriz? Rabbimizin bize su...