🍁Zilhicce Ayında Tutulan Oruç🍂

67 15 36
                                    

❣ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ❣

Nasılsınız? Hakkınızı helal edin geç paylaşım yapıyorum . Vaktim olmadığı için ve de sınavlarım olduğu için baya aksatmalar oldu...
Belki bazınız der ki zaten dini paylaşım rahattır. Bilakis öyle değil. Ben paylaşacağım konuyu özenle seçip ve doğru kaynaktan araştırmalar yapıp notlar eşliğinde hazrlamalar derken baya zamanımı alıyor. Aslında paylaşımlara ara verecektim ama bekleyenlere haksızlık edeceğimi düşündüğümden ötürü paylaşımlara devam edeceğim İnşaAllah. Araya zaman geçsede paylaşıma devam ederim biiznillah bi aksilik çıkmazsa tabi...
Malumunuz buradan temeli gibi bir niyetim var daha kesin değil. Şayet kesinleşirse son paylaşımım yapıp orada sizi haberdar ederim. Bir hafta içinde sizden dönüşleri beklerim ki paylaşımı okuyun diye. Temeli gitsem kitapta gitmiş olabilir ondan...
Fazla uzatmadan asıl konumuza gelelim...

Bu sefer ki paylaşım konumuz "Zilhicce ayında tutulan oruç" tabi bununla alakalı olan paylaşımlar olacak. Konu bağımsızlığı falan düşünmeyin. Paylaşmak istediğim o kadar bilgi var ki uzun olabilir şimdiden sizi sabırla okumaya davet ederim... Tahmin edenler belki olmştur kimler tahmin etmiştir diye sorsam kendinizi belirtebilir misiniz?

Lütfen sizden rica ediyorum düşüncelerinizi paylaşır mısınız? Ya da istediğiniz bir konu varsa bildirebilirsiniz. Bölümler hakkında ne düşünüyorsunuz? Azıcık sohbet edelim hanım kardeşlerimle olsun yani de mi? Malum kimler okuyor bilelim de mi? 🤗 Elimden geldiğince sizlere yardımcı olmam görevim. Belki bileniz vardı ama söyleyeyim ben bir aralar talebelerle birlikte haşır neşir olan biriydim. Ve bize verilen süre dolduğunda dolayı ayrılık vakti geldi. Yaklaşık dört ayımız dolmuş ayrılalı. Sizlerden dua istiyorum talebelerim için öğrendiklerimizi anlayıp amel etmek için MaşaAllah baya zaman geçirdik. Neden anlattığımı düşünüyor olabilirsiniz. Sebebi sizlerde talebe olmak ister misiniz? Birlikte hakiki talebe olma yoluna girip öğrendiklerimizi hayatımıza geçirip başkalarına da anlatmaktır...
Bu yola baş koyarım diyenleriniz varsa buyursunlar. Kapım sizlere açık. Bu yol öyle kutsal ki bildiğimiz diğer yollar değil. Malum ilim talebesi olacağız hakkını vermek gerekir değil mi hanım kardeşlerim...
Okuyan erkek kardeşlerimizde var belki sizlerde katılabilirsiniz tabi ki yaptığınız yorumlara cevap vermemem size dokunuyor olabilir ama en uygunu bu diye düşünüyorum. Sizde yorumlarınızda belirtebilirsiniz. Yapılan bütün yorumları okuyorum şüpheniz olmasın...

Hakkınızı helal edin baya uzattım...

Gelelim konumuza kürtçe olarak neheki haciya denilir Zilhicce ayının ilk dokuz gününe neden böyle deniliyor diye sorsanız hac ayı olduğu için öyle hacca gitmeye gücü yetmeyenler ya da mazareti olanlar bugünlerde oruç tutarlar ki hacdaki kardeşlerimizle birlikte hissiyatı olsun. Nafile bir ibadettir yani sünnet tutmak isteyen tutabilir. Kaza orucunu tamamlamış kişi evliyse şayet eşi müsaade ederse (izni olursa) tutabilir. Bu sene koronavirüsten dolayı hac yok bildiğiniz üzere. Rabbim hayırlısıyla bugünleri atlatmayı nasip etsin. Sabredelim ve tedbiri elden bırakmayalım...
Şunu da unutmayalım ki uyanma vakti geldi geçiyor. Allahu teala bizi uyandırmak için bu tür musibetler gönderiyor. Kendimize gelelim. Rabbim bizden ne istiyor? Düşünelim emin olun ki cevabı hiçte zor değil...
Zahmet olmazsa cevaplarınız da alayım... 🤗 Zor bişey istemiyorum bence de mi??? O zaman haydi cevapları 🤔 bekliyorum...

Neyse artık konuya geçelim...

اَلْحَمْدُ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى رَسُولِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى اٰلِهِ وَاَصْحَابِهِ اَجْمَعِينَ

📚Oku Öğren Amel et!!! Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin