❣️السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ❣️
Dördüncü alıntımız buyurun okumaya...
👉👉👉 _Almanya'dan Nijer'e *Hasene görevlisi olarak giden İsmail Akkuş diyor ki:*_
'''"Yarım litre su ile nasıl abdest alınırmış orada öğrendim. Evlerinin içerisi kum, çatıları ottan yapılmış çadır, fakat sabah namazı camileri gençler ile dolu.'''
☛ *Onlara dedim ki;*
'''"Bize dua edin, biz sizden daha kötü durumdayız; israf hastalığına tutulmuşuz"'''Dostlar her müslüman *"Allah kimleri sevmez?"* diye internete yazsın, baksın
ilk başta
*"israf edenler"* çıkacak.Lütfen Kur'an-ı elinize alın bir israf ayetine bakın bir de çocuklarımızın oyuncaklarından başlayın evinizin ne hale geldiğini görün.
🔴Dolaplar elbiseleri almaz oldu; çünkü AVM gezme çıngınlığı bir moda haline geldi.🔴
Bu devir *İSRAF ile imtihan devri, kazananlara helal olsun.*
➡Erken yatmayanlar gecesini gündüzünü israf ediyorlar...
➡"Anne ve babalık nedir" bilmeyenler çocuklarını israf ediyorlar...
➡Dinini bilmeyen Müslümanlar Kur'an-ı israf ediyorlar...
➡Gençlik israfı,
➡sıhhat israfı,
➡makam israfı,
➡mal israfı,
➡ilim israfı,
➡konuşma israfı...
derken yazık oldu koca bir ömre vesselam...☛ *İsrafı öğrenmeden İslamı anlamak mümkün mü?*
❗Ümmet çöplüklerden ekmek toplarken namazdan ibadetten zevk almak mümkün mü?
❗Allah'ın sevmediği işleri yaparak huzuru yakalamak mümkün mü?
Vah bize, yazık bize... Varlık içinde huzursuz bir toplum olduk.
Çünkü hastalığını bilmeyen zavallılara döndük.
İçimizi unuttuk, dışımızı süslemekle meşgul olduk.✔ *"Ey Ademoğulları! Her mescide güzel elbiselerinizi giyinerek gidin; yiyin için fakat israf etmeyin, çünkü Allah müsrifleri sevmez."*
(A'raf Süresi, ayet 31
Bir gün, bir çiftçinin eşeği kuyuya düşer. 🐴Adam ne yapacağını düşünürken, hayvan saatlerce anırır.
En sonunda çiftçi, hayvanın yaşlı olduğunu ve kuyunun da zaten kapanması gerektiğini düşünür
ve eşeği çıkartmaya değmeyeceğine karar verir.
Bütün komşularını yardıma çağırır. Her biri birer kürek alarak kuyuya toprak atmaya başlarlar.
Eşek ne olduğunu fark edince, önce daha beter bağırmaya başlar. Sonra, herkesin şaşkınlığına, sesini keser.
Birkaç kürek toprak daha attıktan sonra çiftçi kuyuya bakar. Gözlerine inanamaz.
Eşek, sırtına düşen her kürek toprakla müthiş bir şey yapmakta,
toprağı aşağıya silkeleyerek yukarı çıkmasına basamak hazırlamaktadır.
Bir sonra, komşular toprak atmaya devam edince, herkesin şaşkınlığı altında eşek, kuyunun kenarından dışarı bir adım atıp, koşarak uzaklaşır!
Hayat üzerinize hep toprak atacaktır; her türlü yük ile kuyudan çıkmanın sırrı, bu yükü silkeleyip bir adım yükselmektir.
Sıkıntılarımızın her biri bir adımdır. En derin kuyulardan bile yılmayarak, usanmayarak çıkabiliriz.
Silkelenin ve biraz daha yukarı çıkın.
Mutluluğun *5*basit kuralını unutmayınız:
🔹1. Düşüncelerinizi endişelerinizden arındırın, çoğu zaten hiç gerçekleşmez.
🔹2. Basit yaşayın ve elinizdekilerin kıymetini bilin.
🔹3. Kalbinizi nefretten arındırın, affedin.
🔹4. Daha az bekleyin.
🔹5. Daha çok verin...
Okuduysanız Paylaşalım bu güzel kıssayı herkes okusun...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
📚Oku Öğren Amel et!!!
Fiction générale🍃السلام عليكم ورحمة الله وبركاته🍃 Kalbinde Allah'a ve Resulüne imanı olan Müslüman bazen ister istemezse gaflete düşülebiliyor. Bu gafletten kurtulmak için imanımızı tazelip kuvvetli olması lazım. Peki bunu nasıl yapabiliriz? Rabbimizin bize su...