Ni cerita pasal vila atuk aku.Vila atuk aku tu sekarang abah aku jaga.Time cuti panjang kitorang satu family duduk situ.Adela satu malam tu,abah aku pegi citer sejarah dan kisah pasal rumah vila tuuu....ENJOY
Dekat belakang rumah,ada sebatang pokok betik ni.Pokok tu berbuah lagi sekarang.Dekat pokok tu ada bilik tidur untuk pak guard.Satu malam,masa pak guard tu nak tidur,dia nampak ada cik pon dekat tingkap.Pak guard ni tutup mata sambil baca ayat kursi.Bila dia bukak mata,benda tu duk dekat sebelah dia.Memang dia boleh nampakla muka benda tu.
Malam tu jugak dia berhenti kerja.Kalau korang tidur dekat bilik tu kemungkinan ada peluang nak berjumpa.Blind date katakan.Haha....Tapi,aku pernah la jugak tidur dekat bilik satu lagi.Bilik tu kalau bukak tingkap memang nampak pokok tu.Aku pernah la dengar macam ada benda lempar batu kerikil dekat tingkap bilik tu.
Lagi teruk,yang ni abah aku yang kena.Dia tidur sorang time tu.Tiba-tiba lampu tidur dia berkelip sampai boleh nampak benda tu main bukak tutup suis.Abah aku ni marahla sebab dia nak tidur.Keesokannya,dia bangun dekat dapur.Mungkin benda tu marah kut..
Abah aku ni pernah la nak tebang pokok betik tu tapi setiap kali nak tebang tu mesti ada benda menghalang.Hujanla,skru chainsaw tercabut la,gergaji tangan patah la..So pokok tu still ada sampai sekarang...
___________________________________
Ni cerita sambungan vila tu..
Rupanya tanah vila tu dulu tanah perkuburan.Masih ada mayat yang tak sempat nak ambik ada kat situ.Jiran vila tu pun pernah kena sampai sakit jantung.Sebab time tu dia tengah basuh pinggan,tetiba cik pon muncul kat tingkap..Siap ketawa lagi..Mana tak terkejutnya..
P/s:Tak pelik kalau tiap malam ada macam-macam bunyi kat situ.Sebab ada mayat lagi kat bawah rumah tu
YOU ARE READING
CECERITAA SERAM
HorrorKalau suka sangat dengan cerita hantu,baca laaa...Tapi kalau ada benda join sekali tu buat derr je..Hehe