TERTANGKAP

11 2 0
                                    

Ni cerita mak aku masa dia pergi outstation kat Kedah dulu..

So,malam tu dia sorang-sorang baru balik dari tempat projek dia.Tapi nasib baiklah ada kawan dia follow kereta dia dari blakang.Diorang semua plan nak pegi makan dekat resort diorang duduk..

Kawasan tempat makan tu atas bukit sebab resort duduk dekat bawah.Malam tu diorang makan,bual-bual sikit and then balik ke bilik resort masing-masing lah.

Malam tu,dalam jam 12 lebih gitu,mak aku sampai bilik dia.Dia mandi,solat Isyak and tengok phone dia skejap sebab nak call abang long aku.

Masa dia bukak phone tu,screen phone dia bertukar hijau.Dia peliklah sebab tak pernah jadi macam ni.Tiba-tiba,keluar gambar tempat dia makan tadi dengan kawan dia.Tapi,dalam gambar tu macam ada hutan sikit.Memang betul ada hutan kat situ.Tapi,dia mana ada ambik gambar masa duk situ..

Dalam gambar tu ada benda putih macam badan perempuan duduk dekat depan hutan tu.Mak aku zoom lah.Dia dah cuak sebab seingat dia mana ada benda depan hutan tu.Tapi dia pikir positif and nak tengok sendiri esok dekat tempat tu kut-kut tu tiang lampu or reflect lampu dari kawasan makan tu.

Keesokannya,dia pegi check.Rupanya,memang kawasan tu kosong.Dan bila dia nak tengok balik gambar tu,gambar tu dah takde...

P/s:Berhati-hati sebab benda ni dah pandai main phone ┌|°з°|┘

CECERITAA SERAM Where stories live. Discover now