↸↺ GONJIAM HOSPITAL, 1834↻↸
🏥
Kelihatan doktor2 dan jururawat sibuk menolong pesakit2 yang sakit, tercedera dan sebagainya.
Lelaki remaja itu hanya memandang sendu hospital itu. Seperti teragak2 untuk masuk. Junghae yang melihat itu pelik dengan lelaki itu.
Junghae: // eh , Mingyu?? //
Lelaki yang serupa dengan Mingyu itu masuk ke hospital itu sambil membawa fail kertas ditangannya.
Xxx: Jung?? Kau pun ada kat sini?
Junghae: Chaeyeon? Aku pun x tahu knpe aku ada kat sini.
Chaeyeon: Hmm aku rasa ini sejarah Hospital Gonjiam.
Junghae: Mungkin. Jon kita ikut 'Mingyu' tadi tu.
Chaeyeon dan Junghae masuk ke dalam hospital itu. Pada masa itu semua orang berpakaian seperti orang barat.
Mingyu keluar daripada satu bilik dengan wajah yang muram.
Mingyu: Kenapa lah aku x terpilih? Aku Kim Mingyu tahu. Ishh!
Mingyu duduk di bangku luar hospital itu. Junghae dan Chaeyeon merapatinya.
Chaeyeon: Awak ok?
Mingyu: Siapa awak berdua ni?
Junghae: Ouh. Saya Yoo AhReum dan ini Lee Chaeyeon.
Mingyu: Dari mana? Pesakit ke?
Chaeyeon: Bukan! Perantau. Hehehehe
Junghae: Awak knpe ni? Muram je.
Mingyu: Sy x dpt kerja kat sini. Penat sy belajar tinggi2 semata2 nk jadi doktor. Tapi sia2.
Chaeyeon: Ooo. Awk jgnlah sedih. Peluang kerja untuk awk ada dimana2 sahaja. Jgn risau.
Junghae: Haah. Awk jgn putus asa ok. Fighting!
Mingyu: Hah? Fi...fighting?
Chaeyeon: Itu kata2 semangat untuk awk. Jdi jgn sedih ye. Kitaorg pergi dulu! Bye.
Chaeyeon dan Junghae pun pergi. Sekarang mereka di tahun yang lain pula.
+=1840
Junghae: Wow! Kejapnya!
Chaeyeon: Yelah. Eh tu bukan Mingyu ke? Dia gaduh dengan siapa tu?
Kelihatan Mingyu bergaduh dengan seseorang di luar hospital.
Mingyu: Jeon Wonwoo! Kau mmg dh melampau! Sanggup kau letak racun dalam makanan pesakit aku!
Wonwoo: Tch! Sbb kau, aku jadi mcm ni. Skrg kau nk berlagak ye semenjak jadi pemilik Hospital Gonjiam ni.
Mingyu: Itu ats usaha aku! Kau x patut buat mcm tu, Wonwoo. Tu pesakit aku. Nyawa dia dlm tangan aku.
Wonwoo: Peduli apa aku. Yang penting kau terseksa.
Pengawal yang berada disitu cuba meleraikan pergaduhan itu.
Wonwoo: Ingt Mingyu! Aku akn buat lagi teruk daripada skrg yng aku buat.
Junghae: Heol! Kau dunia sebenar diaorg rapat nk mampus. Tapi hayat lalu diaorg musuh dalam maggi!
Chaeyeon: Apa yang kau mengarut ni? Dahlah. Kita tngk cm mne terjadi seterusnya.
Mereka melihat Wonwoo berjalan ke arah hospital itu sambil membawa sesuatu. Dia tanam benda itu di sebuah pokok ru di hadapan hospital.
Keesokkannya, hospital itu huru-hara dengan kematian pesakit dan doktor disitu. Mingyu buntu sangat2. Dia pun terkena sumpahan itu sekali.
Junghae: " Aku teringin belajar bahasa Arab. Jadi aku selalu hiburkan pesakitku dengan perkataan bahasa Arab yang mereka fahami dengan berkomunikasi dengan mereka. "
Chaeyeon: Jadi hantu yang ente ana tu.... Roh Dr Mingyu?
Junghae: Ye kot. Kesian dia kena sumpah. Tapi kan...... kau x rasa ke perkara ni macam ada dalang sebaliknya. Macam seseorang daripada kita dirasuk dan buat perkara ni untuk perangkap kita??
Chaeyeon: Wow! Kau mmg pandai! Jom kita keluar dri dunia ni!
Junghae: Ottekhae?
Chaeyeon: Enth.
Satu cahaya menerpa mereka. Dan kelihatan Roh Dr Mingyu dihadapan mereka.
" Tolong hapuskan sumpahan ini. Biar saya dan mangsa yang lain mati dengan aman. "
Chaeyeon dan Junghae terlopong. Putihnya Dr Mingyu ni weyh. Kalau Mingyu mukanya ala melayu gitu. Sour matang kulitnya. Eh aku ngarut.
•=Tahun 2021
Junghae dan Chaeyeon berada di bilik bedah tempat Junghae berada tadi.
Junghae: Josh! Bangun Josh!
Joshua: Erkk... aku kat mana ni?
Chaeyeon: Dalam kubur. Dah bangun cpt. Cari yang lain.
Joshua: Err noona buat apa kat situ tadi?
Junghae: Aku tngh basuh bajulah. Ish tanya lagi, aku selamatkan kaulah.
Joshua: Ooo. Skrg kita nk pergi mana ni?
Chaeyeon: Kita pergi cari yang lain. Dah x de masa dh ni.
Joshua dan Junghae hanya mengangguk. Misi bermula!!
Tch macam ejen ali lah pula.
>=•to be continued•=<
Vote ahh
hazzanaf15 yeosyi8 droneyeosang_ Carat_17teen fxke_gurl sanshiber- woon_cloud
Tolong promote ye gais!!!!
YOU ARE READING
(C)SILENT DEATH 3: MYSTERY BUS
HorrorBila Teenage, Ateez, Seventeen, Monsta X, Bangtan, Izone feat atiny pergi naik bas dua tingkat. Cover by ; @bunnysoobin_ Author be like Start:- 15.11.2019 End:- 30.12.2019