Mingyu menatap tajam ke arah Dr Mingyu yang telah mencederakan kawan-kawannya yang lain. Dia cuba bangkit dari jatuh. Darah yang mengalir di bibirnya disapu.
Mingyu: Lepaskan kwn2 aku atau kau aku bunuh.
Mingyu(dr) : Tch. Aku mmg dh mati oun.
Mingyu: Kau mmg dh mati tapi..... roh kau x diterima di atas sana lagi kan?
/smirk/Mamuang smirk gais!!! Mamuang tu watak Mingyu lam cite thai. Sitkom tajuknya. K aku iklan jap
Shownu: /bisik/ Jung, kau pergi kat pokok tu cpt dan buang tangkal tu.
Junghae: Tapi macam mana? X nmpk 9 ekor hantu ada kat situ.
Kelihatan sf9 sedang berjaga di pokok itu. Dan Dawon cool disitu. Ish apa yg aku ngarut ni?!!
Chaeryoung: Let me do my talent.
Senyuman sinis terpapar di bibir Chaeryoung. Dia mendekati Hwiyoung lalu dia cuba GODA Hwiyoung.
Inseong: Chani, kau xleh tngk bnde ni. Ini 18++ ni!!
Chani: Chani dh 19 tahunlah! Ishh!
Chaeryoung: Awk single x er? Hmm sy lonely ah jadi hantu ni. Dahlah kat kubur tu tkde teman. Hmm
Eunbi: /bisik/ Mmglah xde teman. Sbb lam kubur kan kne lonely.
Hwiyoung: Err sy single. Knpa awk ni?
Chaeryoung: Awk...hensem lah. Xsngka dpt jumpa laki mcm awk.
Rowoon: Kau pergilah perempuan. Kacau aje.
Chaeryoung: Awk~ tngk dia tu marah kat kite
Chaeyeon: // omma!! Tngk Chaeryoung ni!!!!!!! Haduih //
Mingyu: Kau jgn halang kitaorg blh x?
Mingyu(dr): Tch ikut suka hati aku apa yang aku nk buat.
Junghae: Mingyu— tolong hentikan semua ni. Aku xsuka tngk kau cam ni.
Semua tercengang. Ni Wang Junghae ke?? Nope!! Ni Wang Zheng He, isteri Wonwoo.
Mingyu(dr): Z-zheng he?
Zheng He: Aku dh serik dah tngk kau bunuh ramai manusia. Tolong hentikan semua ni dan bagi ruang kat diaorg.
Mingyu(dr): Tapi....
Zheng He: Maafkan Wonwoo dan balik ke tempat asl. /muka datar/
Mingyu(dr): Tapi...
Zheng He: Hentikan semua ni dan biar diaorg hapuskan sumpahan hospital ni, Kim Mingyu.
Tanpa mereka sedar Wonwoo dirasuk oleh roh Dr Jeon Wonwoo. Dia mendekati Dr Kim Mingyu lalu menyepak kakinya.
Wonwoo: Kau x dpt lari, Kim Mingyu.
Mingyu(dr) : Shit!
Dr Kim menggunakan badan Mingyu lalu tenaganya bertambah. Mata masing2 bertukar kehitaman.
Zheng He sudahpun keluar daripada badan Junghae dan pergi ke sesuatu tempat.
Yeeun: DISINI KITA SAKSIKAN PERTARUNGAN ANTARA DUA SAHABAT YANG MENJADI MUSUH. KIM MINGYU DAN JEON WONWOO.
Hyesun: YA! KEDUA-DUANYA BERTUNGKUS LUMUS UNTUK BUNUH SESAMA SENDIRI SEDANGKAN MEREKA MENGGUNAKAN BADAN DUA EKOR MANUSIA YANG SUKA BERGHEI, MEANIE COUPLE.
Maerin: YA KAMU BERTIGA SEDANG MENJADI PENGULAS X BERBAYAR YANG SEDIA ADA DI DALAM CERITA SILENT DEATH MYSTERY BUS INI.
Yeeun: DAN SEKARANG JEON WONWOO SSI MENGELAR TANGAN KANAN KIM MINGYU SSI.
Maerin: APA NI MAIN KELAR2 . AKU LEPUK KANG! ROSAK KULIT ANK ORG TUHHHH
Eunkyo: SY CHOI EUNKYO MEMOHON KEPADA ANDA SEMUA SUPAYA MENGETUK KEPALA TIGA ORG ANNOYED NI YE!!
Hyesun: Ishh kacaulah awk ni Eunkyo.
Eunkyo: Ada sy kesah??
(droneyeosang_ best ah cite kau yang baru tu. Xsbr nk baca next chapter)
Berbalik kepada Dr Kim dan Dr Jeon, mereka sedang bertumbukan sesama sendiri.
Wonho: Yah hajimma!! Korg jgn jadi macam budak2 boleh x? Perkara kecil camtu nk digaduhkan. Childish!
Wonwoo: Kau diam!
Junghae bangun dari pengsannya lalu matanya mengisyaratkannya kepada Syi yang tengah duduk itu.
Junghae: /bisik/ Tumbuk hantu2 tu cepat. Diaorg dah lalai dngn Chaeryoung.
Syi mengangguk. Dalam hati dia berkata, " Hantu durjana!! Meh tngk aku beraksi. "
Dengan sekelip mata, Youngbin si hantu itu tumbang. Syi kembang seketika. Dey lagi dio riok teh.
Youngbin: Yah, Saekki yah!!!
Syi: A-apa yang kau ckp tadi?!!! Bahalol!
Syi dah bertukar jadi hulk. Hyesun, Yujun, Eunkyo, Maerin dan Yeeun facepalm. Dah puas tngk dia mengamuk. Haih
Hyesun: Yeah, so hot
Seonghwa: Ehhh ayat aku tho!!
Hyesun: Hang diam!
Seonghwa: Kau ah diam!
Hyesun: Kaulah angry bird!
Seonghwa: Kaulah betina!
Woozi: YAH!! KORG BERGADUH CM NI DPT APA HAH?! MEMEKAK JE!
Seonghwa dan Hyesun menundukkan muka mereka. Boleh pula dua orang ni main tolak2 siku.
Ji Ah: Jung, skrg!
Junghae segera ke pokok itu lalu mengambil tangkal itu. Dr Kim dan Dr Jeon mengerang kesakitan. Roh2 yang ada juga turut kesakitan kecuali Chaeryoung. Hospital itu bertukar rupa menjadi usang , cat luntur dan penuh dengan dedaun.
Cik Jah: Yah! Palli naik bas woyh!!
Dokyeom: Ummi! Tunggu walid!!!
imyourstar- otototo sweetnya diaorg ni. Ank diaorg kat rumah x fikir ke? Yang duk sweet smcm kat sini knpe? Bersemut ff ni nnti.
Mereka semua menaiki bas dengan segera. Dengan kelajuan kilat kalah Usian Bolt, Cik Jah memecut.
Jeonghan: Haih, selamat.
Tapi.......
=>•To be continued•<=
Weyh adik aku yang bongsu kan dia ckp mse dia main fon aku.
" Eh kateynyo bodi~"
Dia cakap kat Mingi. Yeah adik aku umur lapan tahun tu minat kpop sbb aku yang pukau dia. Ehh ngarut
YOU ARE READING
(C)SILENT DEATH 3: MYSTERY BUS
HorrorBila Teenage, Ateez, Seventeen, Monsta X, Bangtan, Izone feat atiny pergi naik bas dua tingkat. Cover by ; @bunnysoobin_ Author be like Start:- 15.11.2019 End:- 30.12.2019