↳CHAPTER 25 | KILL IT

71 12 0
                                    

Jihye dan San sampai di sebuah sungai yang beradanya tangkal itu.

San: Noona, kat mana tangkal tu??

Jihye: Tangkal tu ada dalam air ni dan berdekatan dengan mayat Dr Jeon Wonwoo.

San: Mwo?!

Jihye: Ye. Kamu perlu tikam dada Dr Jeon kerana disitu beradanya tangkal itu.

San: Noona x masuk?

Jihye: Mianhae. Noona x blh masuk. Kamu aje yang kena pergi. Noona percayakan kamu.

San: Ne, arasso.

San masuk kedalam air sungai itu sambil memakai pembekal oksigen(?) Jihye pula menyuruh yang lain berada didalam bas lalu dibawa ke sungai itu. Dr Jeon mula mengamuk lalu dia mencekik Jihye yang berada ditepi sungai itu.

Jihye: W-wonwoo! Lepaskan aku!!

Dr Jeon: KAU DAH MUSNAHKAN SEGALANYA!! KAU AKN IKUT AKU KE ALAM KUBUR!!

Jihye: Arghhh!!

Dr Jeon yang ingin mencengkam perut Jihye itu tiba2 terkaku.

Jihye: Gumawwo , San.

=San Situation

San sedang mencari mayat Dr Jeon itu termasuk ke dasar laut. Terdapat kapal karam disitu dan dia nampak mayat Dr Jeon iti. Dia menikam terus lalu pergi begitu sahaja.

Malang tidak berbau, dia terlanggar batu hingga menyebabkan tong oksigen itu pecah dan dia tersesak nafas. Dia tidak dapat bertahan lagi lalu dia pengsan di dalam air itu.

' Annyeong, yeadeura~ '


Jihye terjatuh apabila roh Dr Jeon mula lenyap dan kampung itu bertukar kepada asal. Jihye dengan muka pucat itu perlahan-lahan menghilang.

Ah In: Unnie! Waegeurae?

Jihye: Mian. Masa unnie kat dunia ni dah tamat. Unnie pergi dulu ye. Selamatkan San yang ada dalam air itu.

Wooyoung: Mwo?!

Wooyoung terkejut segera berenang mencari San Ateez pula menyediakan pelampung untuk memudahkan San dan Wooyoung naik.

Wooyoung memegang tubuh San yang lemah longlai itu sambil naik ke atas darat. Wonho membantu San bernafas menggunakan CPU— eh CPR.

Wonho menyinsing  lengan bajunya dan terpampanglah biceps yang berketul itu dan membuatkan si dak2 Wizone itu cair. Izone , Teenage dan 2 annoyed? Diaorg x kesah sbb dah selalu tngk biceps tu. Junghae, wonwoo dan Mingyu masih pengsan dan berada di dalam bas.

San: Uhuk uhuk.

Shownu: San ok? Ada luka?

San: Ah tkde hyung. Gumawwo~ mne Jihye noona?

Junho: Dia dah lenyap.

San: Lenyap?

Eunsang: Haah. Kitaorg pun terkejut sbb kitaorg ingtkan Jihye noona tu manusia. Hmm sedihnya~~

San : Hmmm. Moga dia selamat bersemadi.

Cik Jah: Korg jom balik ke Seoul. Kita kne buat laporan polis pasal mnde ni. Supaya polis buat upacara menyemadikan roh.

Semua hanya akur. Banyak cabaran yang mereka lalui bersama.

" Rakan senang dicari. Tapi sahabat, susah untuk cari yang setia. " -achey




=The End=

(C)SILENT DEATH 3: MYSTERY BUSWhere stories live. Discover now