↳CHAPTER 17 | HEUNDAE

64 13 17
                                    

San sedang elok tidur itu terganggu dengan suara halus yang menerpanya. Nak kata sebongs kacau dia? Mmg x ah diaorg tngh buat taik mata tu.

Xxx: San-ie~~

San: // sape pula pnggil aku ni? Geli weyh siap pnggil nama manja aku lgi. //

Dia berpaling ke tepi. Jangan ditanya kerana Wooyoung sedang berdengkur di tepinya. Bila dia tngk ke arah tingkap pula, satu lembaga mengejutkan dia.

San: ARGHHHHHH!! HANTU!!!

Pengsan terus ini anak gunung hahhaahah. [san - gunung]

Wooyoung: Wae? Yah Choi San ireona~ wae? Eh pengsan lak dia ni.

Yohan: Waeyo?? Knpe San jerit cm hilang ank tadi?

Wooyoung: Enth.

Hangyul: Tepi sikit. Meh Ustaz Hamdan Hangyul Lee rawat dia.

Hangyul meminum air mineral lalu berkumur-kumur dan sebelum itu dia membaca sesuatu dan disembur ke muka San.

Hangyul: Dah sedar? Alhamdulillah~ kalau sesiapa perlukan khidmat sy, pergi aje ke rumah X1 aka rumah ahli kiamat. Sekian

San: Kau-kenapa-sembur-kat-muka-aku???

Hangyul: Ente pengsan ler. Ish2

Wooyoung: Kau snyp , Hamdan. Hah San, knpe kau pengsan tadi?

San: Tadi ada hantu kejutkan aku tepi tingkap tadi woo. Muka dia seram macam Hongjoong pakai apa tah kat mulut dia.

 Muka dia seram macam Hongjoong pakai apa tah kat mulut dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Mohon guna internet)

Wooyoung: Jinjja? Mustahillah wey. Kita dh jauh dari hospital tu kut.

San: Enthlah

=Tingkat bawah

Teenage duduk di belakang sekali sambil menikmati makanan masing2. Keropok ada, kacang ada dan lain2

Bin Ah: /mulut penuh/ Weyh, aku rasa kan kat sini ada hantu.

Da Ra: Yah! X senonohlah!

Bin Ah: /telan/ Mian.

Sulli: Bin Ah, kalau mulut kau ni masin. Aku harap aku dpt lepuk kau smpai pengsan.

Bin Ah: Lee kita rasa je. Sbb tingkat atas dh dua kali menjerit kalah pontianak.

Sarah: Haahlah. X dinafikan juga. Sbb ni kan bas...

' ARGHHHHHHHHH!!! SHYTON!!!!!!! '

Suara Changkyun memenuhi ruangan bas itu. Dia terkejut apabila melihat seekor hantu terapung sambil melambainya. Yang lain juga terkejut. Terkejut sbb Changkyun jerit nyaring tho. Kalau org suara kasar mmg jerit nyaring er?? Dan hantu itu hilang. Kjpnya

Namjoon: Ok guys rilek. Lebih baik kita duduk diam lam bas ni. Semua pastikan member korg cukup.

Chaeyeon: Huh, dugaan apa lagi ni weyh! Ishh

Chaeryoung: Bersabar sister. Ahhahahhaaah

Lee Ha: Xyah ketawalah hantu. Seram sia!

Junghae: Chae, kalau aku lepuk kau, jgn tnye knpe.

Chaeryoung: Ne, aigeuseubnida!

Hoshi: /muncul/ KORG!!! BUDAK YANG BERNAMA DINO LEE CHAN KENA RASUK GAIS!!

Jooheon: Huh?! Wth?!

Shuuuuu

Satu figura berlari macam pelesit atau lebih kepada gaya naruto itu naik ke atas. Nak tahu sapa? K Choi Yena adik Choi Sungmin.

Yena: Hiyya! Hah mne Lee Chan?

Kelihatan Dino terapung sambil menundukkan kepalanya. Yena x terkejut tapi dia teruja. Aku x tahu knpe otak dia ni masuk air bakali.

Yena: Huwaa powerh sia!

Dino: /pndang kearah Yena/ /smirk/
Knpe kau teruja, manusia? X prnh tngk hantu trbang?

Yena: Puas dh. Cuma aku tngk kau ni mcm dlm cite Hantu Kum Kum. Heheheh. Kau jgn smirk cmtu dan dulukan kau manusia jgk. Bukannya jadi hantu terus.

Minghao dan Yena dab. Swag gais! Hahahahahaha savage

Jeonghan: Keluar dri badan aegi aku setan!

Dino: SHIREO! BADAN NILAH YANG PIJAK MAKAM AKU! JGN HARAP AKU AKN KELUAR SBLM AKU SEKSA DIA!

Hangyul: Wahai hantu, jgnlah engkau mengacau ank Adam. Percayalah yang tempatmu bukan di dunia namun di alam kubur sana. Dan jika engkau berbuat seperti ini, Allah semakin melaknatmu kerana merasuk anak Adam.

Diaorg menangis teresak-esak. Terharu tngk Hangyul yang hanat jadi cm ni. Huhuhuhuhu. Peak, kwn kau dh maju Peak.

Dino: /suara garau/ Kau manusia! Jgn tegur aku kalau dosa kau berterabur dalam hati. Grrrrrr

Buk!

Dino pengsan selepas diketuk oleh.....



>=•To be Continued•=<

(C)SILENT DEATH 3: MYSTERY BUSWhere stories live. Discover now