[ Find You - Monsta X ]
(Dengar sambil baca chapter ni)Jooheon tersadung ketika melarikan diri daripada zombie itu. Dia keseorangan, sedikit ketakutan menyulubungi hatinya.
Jooheon: J-jebal. Pergilah dari sini~
Sedang dia menggeletar ketakutan , seseorang menariknya masuk ke dalam bilik ubat-ubatan.
Jooheon: Hoseok! Neo gwaenchana? Siapa yang tikam kau?
Hoseok: M-minhyuk — dia dirasuk. S-sejak dtg sini lagi d-dia dah dirasuk.
Jooheon: Mwo?! Yang lain kat mne?
Hoseok: Mwolla~ t-tadi aku nmpk Wonho ditangkap oleh zombie tadi. Lpstu a-aku x nmpk.
Jooheon: Tahan kat sini ye.
Jooheon mencari sesuatu untuk hentikan pendarahan Hoseok. Tangisan kedengaran dari Hoseok. Dia menangis kerana x tahan dengan semua ni.
Jooheon: Uljimma~ aku tahu kita akn selamat. Kita kena tunggu sini dulu. Telefon aku baru je dicas. Tunggu kjp je.
Hoseok: ne
=Situasi Wonho dan Shownu
Mereka berdua dipukul oleh zombie2 itu. Sampaikan terdengar bunyi retakan tulang.
Zombie1: Berhenti! Biarkan mereka berehat dahulu.
Zombie bercakap? Hmm x reti nk cakap, tpi dlm wattpad semuanya terjadi walaupun nmpk rare hahaha.
Zombie2 itu mengikut arahan ketua mereka lalu keluar dari bilik itu. Shownu sudah pun pengsan. Manakala Wonho, masih meringis kesakitan.
Wonho: Ahhh, S-shownu. I-ireona~ k-kita kne keluar dari bilik ni.
Wonho buntu. Dia bangun perlahan-lahan sambil meringis sakit. Mungkin tulangnya sudah patah teruk. Begnya diambil lalu digalas. Dia memapah Shownu keluar daripada bilik itu Perlahan-lahan.
Xxx: Wonho.
Wonho: Changkyun-ah. T-tolong papah Shownu ni. Aku x larat.
Changkyun: Ne, arasso.
Wonho: Kau sorg je ke?
Changkyun; Tak. Aku ada dngn Kihyun, Jungkook, Namjoon dan Seokjin dekat bilik pejabat. Skrg aku tngh cri korglah.
Wonho; Gumawwo~
=Situasi Di Bilik Pejabat
Kihyun: Ahhh...perlahanlah sikit.
Namjoon: Tahanlah. Sikit je ni.
Kihyun: Ahhh...Kim Namjoon! Appeunde!
Jungkook: Kihyun, snyplah sikit. Nnti ada zombie dngr kang.
Tok tok
Jungkook: Changkyun, knpe dngn Shownu dan Wonho??
Changkyun: Diaorg kena pukul teruk dengan zombie2 tu.
(Umur diaorg sme je ok)
Wonho: Seokjin, t-tolong balut luka aku. Dah parah ni.
Seokjin: Ne. Chakamman.
=Situasi Hyungwon,Jimin, Taehyung dan Suga.
Taehyung: Ahhhhh lari weyh!! !! Mat Lampir kejar aku woyyyy muka dia rare siakk.
Jimin: Ouh shiet! Taik punya zombie, ada dia main lempar barang. Sakit kpla aku.
Suga: Hilang swag aku. Sakit tho
Hyungwon: Ahhhh natang pink!! Muncullah engkau untuk serang zombie2 ni.
Mereka berkejaran dengan zombie di tingkat 2 itu. Macam cite hindustan. K aku mengarut.
Zombie1: Dapat pun!!
Jimin: Ahhhh!!! Tolong!!
Taehyung: Jimin ank Jimbit!! Kau lepaskan kawan aku zombie hodoh!
Taehyung memijak tangan zombie itu sepuas hatinya. Biar mampus!!! Eh tkkn zombie tu mayat hidup ke??????
Taehyung: Suga, papah Jimin ni. Palli!!
Suga memapah Jimin yang dah longlai ketakutan kerana ditangkap oleh zombie tadi. Hyungwon pula menarik Taehyung lalu berlari menuju ke sebuah bilik yang diduduki oleh ahli mereka yang lain.
Akhirnya mereka bersama.
Namun....
Dimana Lee Minhyuk??
>=•to be continued•=<
Sedarilah chapter ini mengisahkan pengorbanan seorang sahabat.
Tch acahnya aku ni.
Maafkan syain ye.
Dan nk tahu x sebenarnya nama Junghae cite ni author ambik dri mne?
K aku bosan ni
Junghae tu author
Hehehehe maaf ah. Author perasan sikit. Syain tu nama gabungan dari nama sebenar
Dan Wang Junghae nme korea author
Maaf terbebek kat sini lak
Huweeeewee
YOU ARE READING
(C)SILENT DEATH 3: MYSTERY BUS
HorrorBila Teenage, Ateez, Seventeen, Monsta X, Bangtan, Izone feat atiny pergi naik bas dua tingkat. Cover by ; @bunnysoobin_ Author be like Start:- 15.11.2019 End:- 30.12.2019