Geçmiş

77 3 4
                                    

Merhaba ben onur. Ben bir askerim askeri gemide er olarak çalışıyorum. Asgari gemiden kastım bir savaş gemisi bir Fırkateyn den söz ediyorum. Hatta savaş gemimizin bir ismi de var ismi Gökçe Ada. Bu gemiye gelmek için deniz harp okulunu bitirdim. Önüm de çok yol vardı aslında. Normal hayatımda garsonluk yapıyordum bir şekilde geçiniyordum. Hastada bir annem vardı ona ilaçlarını alabiliyordum.Yani hayatım normal bir şekilde devam ediyordu. Askerliği seçmemin tek bir nedeni vardı babam. Babam yabancı bir gemide öldürüldü. Babamın nasıl öldüğü dün gibi aklımdaydı. Öldürülüşü aklımdan çıkmıyordu. Yıl 1991'di ben o zamanlar küçüktüm. 12 yaşıma yeni girmiştim ve İzmir'de yaşıyordum. Ali baba limanının çok yakınında da bir evimiz vardı. Evde 3 kişiydik bir annem iki babam üç ben. Her günümüz çok güzel geçiyordu ta ki o güne kadar. O sabah uyandığımda dışarıda bağırışlar duydum. Ama aldırış etmeyip geri uyudum. Bağırışlar artınca benim de merakım artmıştı. Dışarıya çıkmak istedim ama annem beni geri çevirdi. "Oğlum bir şey yok uyu" diyordu. Ama dışarıda olanları görmek istiyordum. Bir yolunu bulup dışarıya çıkmaya çalıştım. Her seferinde anneme takıldım. Daha sonra dışarı çıkmak için bir plan yaptım yaklaşık 1 saat uyuma numarası yaptım. Annemde uyuduğunda kapıyı açıp dışarıya çıkmayı başardım. Dışarıda 2 tane gemi vardı birinden silah sesleri geliyordu ve sürekli birileri bağırıyordu gemide daha da ileriye gitmek istedim. Orada neler oluyor gerçekten çok merak ediyordum. Gemi 90 metre uzunluğunda baya devasaydı. Gemiye yaklaştığımda birileri beni geri çağırıyordu aldırış etmedim yoluma devam ettim. Geminin içi çok kötü kokuyordu iskeleye çıkmaya çalıştım. En sonunda bir tane merdiven buldum. Geminin tepesine doğru çıktım. Geminin içine baktığımda. Yerde ve havada durmuş insanlar gördüm. İnsanları öldürüp asıyorlardı. Bunlar beni baya etkilemişti. Aralarında çocuklarda vardı. Biraz bekledikten sonra, gemiden indim ve evime gittim. Eve girdiğimde annem ağlıyordu. Ona neden ağladığını sordum. Bana "oğlum baban seni aramaya gitti" dedi. O an içimde bir korku başladı. Acaba babam o adamların tutsağı mı diye düşünmeye başladım. Babamı aramaya dışarıya çıktım ama çıktığımda gemiler gitmişti. Etrafa uzun süre baktıktan sonra polis ve askerler geldi. Kısa süre sonra kaçan gemi bulundu ve asılanlar arasında babam da vardı.O olaydan sonra senelerce kendime kızdım, neden o gün merakıma yenik düştüm,neden o gün dışarı çıkıp ailemi tehlikeye attım. Daha fazla kimsenin benim çektiğim üzüntüleri çekmesini istemedim. Ve o zaman asker olmaya karar verdim. 

SAVAŞ GEMİSİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin