LIBBY POV
Jam sudah menunjukkan pukul 9.30 malam dan saya masih berada di hospital walaupun shift saya sudah habis dari pukul 5.00 petang tadi. Saya suka menghabiskan masa saya dengan menonton video-video tentang pembedahan saraf sambil menambah ilmu. Sejak dari kecil saya bercita-cita untuk menjadi doctor dan sekarang impian saya sudah tercapai. Setelah tamat pengajian di sekolah perubatan di Oxford, England saya cuba apply jadi intern di Maria Hospital dan saya diterima berkhidmat di hospital ini. Sekarang sudah hampir 4 tahun saya menjadi dactor di Maria Hospital.
Saya suka bekerja di hospital ni tapi saya juga mempunyai impian saya untuk ditunaikan iaitu membuka klinik saya sendiri tapi saya tahu perkara itu bukan mudah sebab memerlukan kos yang banyak dan saya belum mampu menunaikan impian saya itu buat masa sekarang tapi saya yakin suatu hari nanti saya pasti akan buka klinik saya sendiri. Tiba-tiba pintu bilik staff diketuk. Saya pause video yang sedang saya tengok lalu mengalihkan perhatian saya kepada orang yang mengetuk pintu itu. Muka Doctor Jones terpacul di pintu.
"You still working Libby?" Tanya Doctor Jones lalu mendekati saya.
"I'm on my stand by Doctor Jones." Jawap saya dengan nada yang acuh tak acuh.
Saya tahu sejak dari dulu lagi Doctor Jones ada hati saya dengan saya tapi saya buat-buat tidak tahu saja sebab waktu itu saya masih bersama Dean dan Doctor Jones faham status saya waktu itu. Setelah Doctor Jones tahu hubungan saya dengan Dean telah berakhir Doctor Jones cuba main tarik tati dengan saya tapi setelah apa yang berlaku antara Dean dan saya hati saya sudah tertutup untuk menerima lelaki dalam hidup saya.
"Don't you think you over working Libby?" Tanya Doctor Jones.
"No. I like my job." Jawap saya dengan nada yang dingin berharap Doctor Jones faham yang saya tidak mahu dia berada di sini.
"I just worry about you Libby." Bilang Doctor Jones lagi seperti tidak mahu berputus asa untuk terus mengambil hati saya.
"Thank you for your concern Doctor Jones but I can take care of myself." Balas saya dengan nada yang malas. Tolonglah tinggalkan saya!
"But..." Belum habis Doctor Jones habis cakap saya sudah potong cakap dia.
"If you don't have anything to say about work, can you please leave me alone." Jawap saya dengan nada yang serious. Biarlah orang cakap saya hati beku asalkan hati saya tidak dilukai lagi. Cukaplah sekali Dean menghancurkannya.
"Okay, I will leave you alone. Goodnight Libby." Bilang Doctor Jones lalu keluar meninggalkan saya sendiri. Saya lepaskan keluhan lega apabila Doctor Jones sudah keluar.
Keesokkan harinya selepas saya melawat pesakit-pesakit di bawah jagaan saya terus saya ke bilik office yang saya kongsi dengan Doctor Millie. Apabila saya buka pintu saya nampak seorang lelaki tengah duduk di kerusi tetamu yang menghadap saya.
"Who are you? What are you doing here?" Tanya saya bertalu-talu.
"Hello Doll." Suara itu saya rasa saya kenal. Saya terkejut apabila melihat lelaki itu adalah anak lelaki Ms William yang saya rawat kemarin.
"What are you doing here Mr William?" Tanya saya dengan nada yang dingin.
"Wow, feisty. I like it. I came to see you Doll what else." Bilang anak Ms William dengan selamba.
"Don't you know this is staff room and only a staff allow to come in." Bilang saya.
"Well they let me in." Jawapan Mr William buat saya terkejut.
"What? Why?" Tanya saya. Kenapa pula mereka benarkan Mr William masuk office yang hanya staff sahaja dibenarkan masuk.
"Maybe because my sponsorship for this hospital." Jawap Mr William dengan selamba.
YOU ARE READING
BS #2 : BILLIONAIRE HEART
RomanceVERY SLOW UPDATE SECOND STORY OF BILLIONAIRE SERIES