ALEXANDER POV
BUSINESS NEWS: BILLIONAIRE ALEXANDER NOAH WILLIAM OPEN ANOTHER HOTEL AT CALIFORNIA, LA.
Topik utama yang terpampar di majalah business ialah topik saya membuka sebuah lagi hotel di California, LA. Mungkin perkara ini bukan benda yang biasa untuk mereka walaupun saya mempunyai banyak hotel di serata negara. Mereka mengelar saya Hotel Tycoon.
"Good morning son." Sapa mommy yang baru masuk ke dapur.
"Good morning mom." Sapa saya balik lalu mencium pipi ibu saya.
Walaupun Alena bukan ibu kandung saya Alena telah membersarkan saya dengan penuh kasih sayang. Dia tidak pernah buat saya rasa seperti anak yang terbuang walaupun pada hakikatnya ibubapa kandung saya sendiri telah membuang saya di tempat pembuangan sampah. Tidak pernah sekali pun Alena mengabaikan saya walaupaun family Alena menentang Alena unutk mengambil saya sebagai anak angkatnya. Sehingga kini family Alena tidak pernah mengangap saya sebagai sebahagian dari keluarga mereka. Apabila ada makan malam bersama atau majlis yang melibatkan keluarga Alena pasti kedatang saya tidak dialu-alukan oleh mereka. Daripada Alena yang dapat malu lebih baik saya tidak datang.
"You wake up early son." Bilang mommy sambil menyapu jem di atas roti.
"I have my morning jogging." Bilang saya sambil menghirup coffee saya.
"Congratulation on your new hotel son. I'm so proud of you." Bilang mommy dengan nada yang bangga akan kejayaan saya.
"Thanks mom. Without your support I won't success like now. You never give on me and keep supporting me even you have to turn back on your family." Bilang saya dengan ikhlas. Saya berjanji dengan diri saya yang saya akan membalas semua budi baik Alena sebab telah membesarkan saya sehingga saya berjaya dalam hidup saya.
"It's my duty as your mother Alexander. I always proud of you." Bilang mommy. Saya berdiri dari meja makan lalu pergi peluk mommy saya.
"I love you mom. You are the best mother I ever have." Bilang saya lalu mencium lembut pipi ibu angkat kesayangan saya.
"I love you too son. Always."
"Me too mom." Bilang saya dengan ikhlas.
"Tomorrow I have doctor appointment." Bilang mommy sambil menghirup coffee. Saya yang baru mahu masukkan sandwich ke dalam mulut pun terhenti.
"Why? Are you sick?" Tanya saya dengan nada yang risau.
"Don't worry son. I'm not sick it just my regular medical check-up." Bilang mommy dengan senyuman.
"I will accompany you tomorrow go to hospital" Saya menawarkan diri saya untuk menemani mommy ke hospital untuk medical check-up.
"Don't you busy son?"
"I always have time for my beloved mother." Bilang saya. Sesibuk mana pun saya dengan kerja saya tetap ada masa untuk ibu angkat saya. Alena adalah orang yang paling penting dalam hidup saya.
"Thank you son."
Setelah selesai sarapan saya pergi bersiap untuk keluar pergi shopping mall untuk beli hadiah untuk majlis hari jadi. Malam ini best friend saya Elijah akan mengadakan sambutan hari jadi anak ketiganya Ensley yang akan menyambut hari jadinya yang berumur 6 tahun. Biasanya saya akan suruh sectary saya untuk beli hadiah tetapi memandangkan ini ialah sambutan hari jadi anak kawan best friend saya maka saya sendiri yang pergi beli hadiah untuk Ensley.
Pada jam 6.30 PM saya bersiap-siap untuk pergi rumah Elijah dan Scarlett. Saya ajak mommy sekali tapi mommy cakap dia ada dinner persatuan tapi mommy ada beli hadiah untuk Ensley. Apabila saya tiba di rumah Elijah saya nampak sudah kereta Dylan bermakna dia sampai dahulu dari saya. Dylan ialah godfather kepada Ensley manakala saya ialah godfather kepada anak Elijah yang paling sulung iaitu Elsa. Kedatangan saya disambut oleh pembantu rumah lalu mereka bawa saya ke halaman belakang kerana sambutan hari jadi Ensley diadakan di sana.
"Where is the birthday girl?" Bilang saya untuk menarik perhatian Elijah dan Scarlett.
"Uncle Alex." Ensley berlari anak kepada saya terus saya angkat Ensley dalam dukungan saya.
"Happy birthday pumpkin." Saya cium pipi Ensley.
"Where is my present?" Tanya Ensley dengan nada yang comel.
"Of course Uncle Alex bought you a present and also Granma Alena have present for you." Bilang saya lalu turunkan Ensley.
"Alex, thanks man for coming to my daughter birthday party." Bilang Elijah bersama isterinya Scarlett yang berada di samping Elijah.
"Where is your mom Alex?" Tanya Scarlett.
"She said sorry Scarlett she has dinner tonight with her unity." Bilang saya.
"It's okay. You being here already make us happy." Bilang Scarlett dengan senyuman.
"Where is Dylan?" Tanya saya kepada Elijah sebab dari saya datang saya tiada nampak kelibat Dylan.
"He with Stephan." Bilang Elijah. Stephan ialah anak lelaki Elijah dan Scarlett.
"Come. The party is about to begin."
Para tetamu berkumpul untuk menyanyikan lagu hari jadi untuk Ensley. Saya selalu idamkan keluarga yang bahagia seperti Elijah.
Keesokkan harinya saya call sectary saya Miranda untuk batalkan apa-apa appointment saya hari ini sebab saya tidak akan masuk office hari ini. Tiba sahaja di Maria Hospital saya terus ke kaunter registration untuk pengesahan medical check-up mommy. Kami diminta untuk tunggu sebentar sehingga nama mommy dipanggil masuk ke dalam bilik rawatan.
"Ms William?" Nama mommy dipanggil oleh nurse yang bertugas.
"Yes." Jawap mommy.
"The doctor already calling for you." Bilang tu nurse.
"Let's go mom." Bilang saya lalu masuk ke bilik rawatan bersama mommy. Apabila saya masuk ke dalam bilik itu saya nampak doctor yang akan membuat pemeriksaan kepada mommy. Cantik orangnya bisik hati saya.
"Hello Ms William. I'm Doctor Libby, your doctor for today check-up." Bilang Doctor Libby. "How are you feelings today Ms William?"
"I'm good doctor." Balas mommy.
"I will have to examine you further can you please lay down on that bed." Bilang Doctor Libbay sambil menujukkan katil dekat tingkap.
"Please take care of my mother." Bilang saya kepada Doctor Libby sengaja mahu menarik perhatian Doctor Libby.
"Don't worry Mr William, I will take good care of your mother." Bilang Doctor Libby dengan senyuman. Damn it! That smile look so beautiful.
"You worry too much son." Bilang mommy terus saya alihkan perhatian saya kepada mommy.
"I'm always worried about your health mom." Bilang saya dengan nada yang sedikit serious.
"Okay, okay you win Alexander Noah William. Please Doctor don't said anything to my son if my condition not good because he will be very worry about me and he will stuck with me 24 hours. He won't go to work even he has important meeting." Bilang mommy kepada Doctor Libby yang membuatkan Doctor Libby ketawa kecil.
"Mom." Sempat lagi mommy mengata saya di depan Doctor Libby.
"Your son just love you very much Ms William." Bilang Doctor Libby sambil mengambil tekanan darah mommy.
"He worried too much."
"You lucky to have a son like him." Bilang Doctor Libby lagi. She has a warm heart. Bisik hati saya. Perfect to for my type of women.
Setelah melakukan beberapa pemeriksaan kesihatan terhadap mommy Doctor Libby semak balik report kesihatan mommy sebelum memaklumkan kepada saya dan mommy.
"How's my mother doctor?" Tanya saya.
"From the result I just got from the lab it seem like Ms William in good condition. She has taking care of herself very good." Terang Doctor Libby.
"See I told you son. I'm fine." Bilang mommy yang tersenyum kemenangan.
"Everything is good. I will set another date for your next appointment Ms William." Bilang Doctor Libby.
"Thank you doctor." Bilang mommy lalu menghulurkan tangan untuk bersalam dengan Doctor Libby.
"You welcome Ms William. Take care of yourself." Pesan Doctor Libby. Saya tunggu mommy keluar dulu. Saya hulurkan tangan saya kepada Doctor Libby.
"Thank you doll." Bilang saya lalu mencium tangan Doctor Libby. Terkejut dengan tindakan saya terus Doctor Libby menarik tangannya.
"This is very unprofessional Mr William." Bilang Doctor Libby dengan nada yang dingin. Wow, this girl has a tiger inside her.
"For me this was normal. I always get what I want and I want you doll. See you next time my doll." Bilang saya lalu keluar dari bilik rawatan. Muka Doctor Libby nampak sangat terkejut yang mengelikan hati saya.
Di luar mommy sudah menunggu saya.
"What took you so long?" Tanya mommy.
"I have something to discuss with Doctor Libby." Balas saya dengan selamba. Doctor Libby sangat menarik perhatian saya.
"You like that young doctor didn't you son?" Bilang mommy seolah-olah dapat membaca apa yang ada di hati saya.
"You think so?" Tanya saya balik sambil main kenyit mata sama mommy. Senyuman sinis terukir di bibir mommy.
"I can see that that doctor will be my future daughter-in-law."
"Maybe." Jawap saya. Doctor Libby you just caught my attention.To Be Continued...
Stay Tuned...
YOU ARE READING
BS #2 : BILLIONAIRE HEART
RomanceVERY SLOW UPDATE SECOND STORY OF BILLIONAIRE SERIES