Ok. Saya malas mau berbunga ayat. Saya tau ramai yang tunggu ni cerita (kununlah) 😂
*****
Hai. Nama saya Sephia.
Ni pasal kehidupan saya dari zaman saya sekolah Form 5 sampailah sekarang umur saya awal 30an. Saya ndataulah banyak pengajaran atau apa tapi saya harap boleh buka fikiran kamu semua dan saya minta maaf kalau cerita ini keterlaluan untuk kamu. Saya cubalah tapis sikit-sikit nanti big boss (si Nado) marah saya 😂
Benda lama sudah saya simpan sendiri-sendiri dan hadap sendiri. Kalau orang tau mesti orang nda percaya yang saya ni kategori getek jugalah 😂
Tapi getek saya, saya ada akal untuk bekerja dan cari duit halal. Saya bukan harap duit lelaki melainkan dorang yang mau belanja saya. Takkan mau tolak, kan? Kamu pun kalau ada orang belanja mesti kamu suka, kan? 😂
Saya pun ndataulah mau kata saya ni kategori perempuan murahan, submissive atau apa. Tiada dalam kategori di atas sebab saya buat ini semua bukan sebab duit tapi saya suka dibagi perhatian, dikasi manja dan ditemankan tidur. Eh, kamu boleh imagine sudah ka apa cerita saya mau kasi sampai ni? 😂
Silapnya saya terlalu awal bertunang masa habis SPM dengan boyfriend saya yang masa itu sudah kerja. Dia kerja askar. Beza umur kami 7 tahun masa itu. Kami bertunang pun family saja yang tau. Tapi setahun selepas dia posting, saya dapat tau dia ada perempuan lain di sana. Sana mana? Mana boleh kasitau 😂
Sudahlah perempuan itu lain agama. Muslim. Janda anak satu. Tunang saya ini sukalah tu kali sebab kena spend saja oleh si janda ni. Saya ni apa saja yang ada. Masa habis SPM saya kerja di supermarket jadi sales assistant bahagian homeware. Memang sedihlah gila masa tu. Kalau boleh saya ndamau ingat pun tapi ndapalah demi kamu semua saya cerita juga.
Macam mana saya boleh tau dia curang? Itu janda sendiri cari saya. Dia call saya yang masa itu famous handphone flip, kamu ingatkah? Sekitar tahun 2008-2010. Kalau kau ada satu biji handphone Nokia Flip atau Motorola yang banyak jenis warna tu, uiii, paling mantul sudah time tu. Dia call bagitau yang dorang serius sudah dan mau bertunang. Aik ba. Menangis saya malam itu. Macam mau mati ja saya rasa.
Masa itukan send gambar guna MMS saja, kamu ingat ka? Zaman tu manada Whatsapp. Dia send MMS gambar dorang berdua dengan anak tu janda. Punya sakit hati saya. Hujung minggu saya balik kampung, saya bagitau parents saya, saya mau putus tunang.
Mula-mula memang dorang terkejut. Malam tu juga parents tu lelaki datang dan minta penjelasan. Saya bagi tunjuk tu gambar. Dorang tiada cakap banyak. Bulan depannya dia balik dan bawa saya berjumpa tapi saya mengelak. Oh ya, masa itulah saya dapat panggilan SPA8 untuk sambung study.
Saya pegi study dan berusaha lupakan dia. Saya pun ndatau kenapa saya cepat move on. Nda sampai setahun saya sudah pengganti. Masa saya student saya berkenalan dengan seorang senior di kolej. Hehe! Handsome. Tinggi lagi.
Yalah masa itukan I need something untuk bagi saya semangat ba. So, saya couple lah dengan dia. Every weekend kami keluar dan dating. 2 3 months hubungan tu jadi makin intim. Kamu faham-fahamlah ba. Masa saya bertunang dulu, saya memang nda pernah kena sentuh. Jadi awkward benda tu.
Boyfriend saya ini nama dia Nick. Not a real name ok guys.
Nick tua 3 tahun dari saya. That time I was 19 and dia 22. Tapi gaya dan rupa dia macam 28 tahun. He was so adorable and caring. Sweet and romantic. Dia non-Muslim sama macam saya.
That time, cuti semester. Dia bawa saya bercuti ke Kundasang. Dia memang ada kereta sendiri. Saya ingatkan ada kawan-kawan lain. But cuma kami berdua. He prepared everything for both of us. And that night, he took my virginity. I was so scared at first but... ehem. Faham-fahamlah.
Bangun pagi, he cooked breakfast. Kami tinggal di homestay. Everything felt so special. Bekas tunang saya pun tak layan saya macam Nick. Siang hari, kami jalan-jalan and stay another night. Esoknya baru balik ke bandar. Sampai di KK, dia nda terus bawa saya balik kolej. Dia bawa saya stay hotel lagi and we spent time together.
I asked him, "Nick, ada sesiapa sebelum saya?"
Dia senyum saja sambil kiss my whole neck and face. Setiap kali saya mahu bertanya, dia akan mengelak. I'm having so much fun with him.
Balik dari cuti semester, saya mula perasan Nick berubah. Jarang jumpa dan dia bagi banyak alasan kalau saya call. Saya faham dia sibuk dengan tugasan semester itu ini. Praktikal lagi tapi kenapa sebelum ini dia ok saja? Sampai sanggup lagi habis praktikal dia datang jumpa saya dan hantarkan makanan. He changed a lot. Dan saya kembali sedih sendiri. 2 bulan Nick menjauh dari saya.
Saya punya period late. I was worried. Incase saya pregnant, habislah saya! Nasib baik tidak! Negative. Saya cuma ada masalah hormon masa itu mungkin sebab stress and it was first time having sex so my hormone twist a bit lah.
Selepas 2 bulan, Nick kembali cari saya. I was so happy! Kami pergi bercuti lagi. But this time everything changed. He got his own agenda. He needs money and wanted both us making a video together untuk dijual pada orang tertentu. Bullshit!
Kamu tau video apa? You know what I mean, right? Pornography! I was like, shit! Nick, kau tipu saya! Jadi selama ini apa?! Dia mainkan saya untuk semua itu?! Rupanya sepanjang kami di Kundasang, dia memang sudah rakam. Di KK pun sama! Shit! I was so stupid!
Saya mau lari tapi saya blur mana saya mau pegi! Saya menangis macam mau gila, saya tampar Nick sebab saya terlampau marah. He slapped me back and theres come his friends. Ada 3 orang dorang. I was alone that time. I'm crying in pain. Sakit badan saya sakit lagi hati saya. Saya jadi slave malam itu.
Saya ndatau keberanian apa yang merasuk saya malam ni sampai saya boleh cerita sama kamu semua.
Bila sudah habis, one of Nick friends showed me the video. I cried. I screamed. Mereka ugut saya kalau sampai sesiapa tau, video tu akan tersebar.
Kamu boleh bayangkan apa saya mau buat masa itu? Saya blurrrr.
YOU ARE READING
HOPE
RomanceSephia. Dia wanita biasa yang punya kisah lalu. Kisah lalu yang mereka gunakan untuk memijaknya hingga ke peringkat paling bawah. Hanya satu keinginannya. Dia inginkan kebahagiaan abadi.