"Sephia."
"Stanley."
Oh my god! Stanley standing infront of me! Bercahaya dan dia tersenyum. Saya mahu bangun dari sofa dan peluk dia tapi dia lebih dulu tarik dan peluk saya. I miss him so much! Scent of his body, hair and everything. I grab his hair while he kiss my neck. God, I miss you so much! He touch my hair down to my neck. We stare at each others. He smiled. He kiss my lips. We're drowning. I keep moaning his name. Stanley. Stanley. All over again. Damn!
"Sephia. Hey, bangun."
Damn it! Suara Dylan. Saya terus terbangun. Saya gosok mata. Saya tengok sekeliling. Well congrats Sephia. Hari pertama di rumah sewa kau sudah tertidur di ruang tamu dengan keadaan bersepah. Cawan teh, bungkusan roti dan buku The Submissive yang sudah hampir separuh dibaca ditelangkupkan atas meja. Bantal kecil atas sofa yang bertempiaran atas lantai. Oh shit! Dylan gonna hate me. Wait, apa dia buat?!
"So, you're reading this last night?"
Dia ambil buku dari atas meja dan duduk sebelah saya. Saya bangun dan kemas bantal yang bertempiaran. Dia senyum. Dylan, jangan senyum begitu!
"Buku ni bersiri kan?"
Saya cuma angguk sambil mengemas. Saya bawa sampah bungkusan roti dan cawan teh ke dapur.
"Sephia, bersiap ya. Kita pegi beli barang."
"OK."
Saya tengok jam di dinding bahagian meja makan. Damn! Jam 11.45 pagi sudah?! Terlampau khusyuk saya baca buku tu sampai nda sedar jam. Saya tertidur dan saya ingat Stanley muncul depan saya. Eh, kejap. Itu cuma mimpi tapi kenapa saya rasa sangat real. Is it real? Damn! Maybe I miss him so much. Thats why terbawa dalam mimpi. Ah, sudah Sephia. Esok kau akan jumpa Stanley juga. Sabar dan semuanya akan baik saja.
Selesai bersiap, dengan cuma guna white T-shirt dan jeans, rambut yang agak basah, saya turun dengan bawa beg silang saya. Dylan bangun dari sofa dan mendekat. Saya terkejut bila jari-jemari dia mula pegang rambut saya. Setiap helaian rambut saya menyusuri jari-jarinya. Dia tenung saya. Entah apa aura dia sampai saya tak mampu melawan. Saya rasa lega bila ada yang menyentuh kepala saya.
"Saya paling tak suka bila perempuan keluar dengan rambut basah. Adik saya pun saya akan tegur. Mari sini saya keringkan. Bilik saya hair dryer."
He grab my hand and bring me to his room. I sit on his bed while he holding a hair dryer ready to blow my hair. Saya tak melawan dan saya hairan. Whats wrong with me? Do I need such an attention right now from a guy? Ah, come on Sephia! Kau ada Stanley!
"Dulu di Russia, saya part time jadi tukang cuci rambut dan set rambut untuk para artis sebelum dorang naik pentas theater. Tapi nda lama saya buat kerja tu sebab kena fokus bidang saya. Agak susah mau survive jauh dari family lagi." Suara Dylan betul-betul dekat dengan telinga saya. Ini pertama kali kami begini dekat.
Setiap gerakan tangan dia yang belai rambut saya, buat saya rasa tenang. Oh damn, Dylan, who are you? Saya pejam mata, menikmati urutan tangan Dylan pada kepala saya.
"Badan kau banyak angin ni. Kau kena banyak rehat. Cantik rambut kau. Ikal dan lebat. Susah mau kering ni. Tapi kau kena cepat keringkan. Angin sejuk cepat masuk badan tu yang buat kau cepat penat dan lelah. Nanti saya belikan kau hair dryer."
Mata saya terus terbuka. Saya tengok cermin depan kami. Dylan senyum. Saya baru perasan dia betul-betul set rambut saya. Ikal rambut saya menyerlah. Dia letak mousse dan ada sejenis krim lagi untuk bagi rambut saya nampak berkilat. Saya terfikir, kenapa dia ada krim ni ya? Dia guna atau...
"Ini ex girlfriend saya punya. Sayang mau buang." Dia senyum dan selesai set rambut saya, dia pegang bahu saya.
"We're ready to go. Ok, saya tunggu di bawah."
YOU ARE READING
HOPE
RomanceSephia. Dia wanita biasa yang punya kisah lalu. Kisah lalu yang mereka gunakan untuk memijaknya hingga ke peringkat paling bawah. Hanya satu keinginannya. Dia inginkan kebahagiaan abadi.