chapter 4

2.1K 126 17
                                    

Boboiboy:korang ni siapa hah?!

Ali:oh, err kitorang.. Cuma budak biasa je!

Tetiba gopal membisikkan sesuatu pada boboiboy.

Gopal:dey, boboiboy! Aku tak rasa yg diorang ni budak biasa saja. Ko kena paksa diorang cakap siapa sebenarnya diorang!

Boboiboy:baik... Aku tak caya! Baik korang bagitau siapa sebenarnya korang ni ha!

Ali:kan aku dah cakap! Kami ni cuma budak biasa je!

Jet:lagipun, kitorang cuma nak bersiar siar je kat sini, takkan tak boleh?!

Boboiboy:jawab soalan akulah! Siapa sebenarnya korang ni?!

Fang:ish, mesti korang datang sini ada niat jahat kan! Yahh!! Harimau bayang!

Fang yg tidak dapat bersabar, terus mengeluarkan harimau bayangnya dan menyerang ke arah ali.

Khai:hah! Ali! Buat sesuatu sebelum dia serang kita!

Ali:baik! (scan airis)

Setelah menscan iris, ali pun menggunakan yoyonya. Dia melempar yoyo tersebut ke arah harimau bayang fang sehingga terpelanting.

Semua gang boboiboy terkejut bila ali menyerang semula hanya menggunakan yoyo je.

Gopal:apakah?! Dia.. Guna yoyo tu sebagai senjata?!

Ali:ha, hebatkan?! Kau ingat ni yoyo mainan je ke?

Gopal:ish! Aku akan tukarkan yoyo kau jadi makanan!.. Kuasa tukaran makanan!

Ali dengan segera memutarkan yoyonya dan menyebabkan kuasa gopal terbidas dan terkena tempat lain.

Gopal:hah! Ish! Tak kenalah pulak!

Ali:ha, tulah! Nak lawan lagi!

Kemudian ali melempar yoyonya ke arah gopal pula membuatkan gopal pelanting jauh. Boboiboy yg melihat gopal dibelasah oleh budak yg lagi muda dari dia mula rasa marah dan boboiboy pun berpecah kepada 3.

Boboiboy:gopal!! Eishh!... Boboiboy kuasa 3!

Dan keluarlah 'trio original'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Dan keluarlah 'trio original'. Iaitu petir, angin dan tanah.

Tanah:serang diorang!

Angin dan petir pun mengikut arahan dan mereka terus berlawan dengan ejen lain. Tanah pula berlawan dengan ali.

Kalini Fang mengeluarkan rimba bayang pula, yg pernah dia guna masa bbbm2 dan menyerang mereka. Moon mula mengeluarkan hologramnya dan membuatkan mereka keliru. Iman pula mula bersedia untuk melawan guna selendangnya, dia melilit kaki harimau itu dan menghempaskannya.
Angin pula berfikir yg moon juga boleh berpecah seperti dia.

Angin:aik? Dia pun boleh berpecah?!

Tanah:angin! Lawan dioranglah!

Angin:oh, baik! Yah! Rasakan! Serangan bebola angin!

Angin hendak melepaskan kuasanya, tetapi rudy dengan pantasnya mengari tangan angin dan mengawal tangannya menyebabkan kuasanya terkena pada orang yg salah. Dan orang itu pun terpusing dan terbang sehingga terhantuk pokok.

???:adoi!!

Rupanya org tu adalah kembar dia sendiri, petir.

Angin:eh! Alamak! Sori petir! Aku tak sengaja!

Petir:hish! Ko ni memang saja kan!

Angin:aku cakap tak sengaja kan! Lagipun tadi tetiba je tangan aku kawal sendiri! Aku tak sempat nak hentikan!

Petir:ah! Banyak ko punya alasan! Nah! Ambik ni!

Kemudian dua kembar itu terus bergaduh sesama mereka dan tak hiraukan ejen ejen itu lagi.

Rudy tersenyum sinis melihat pergaduhan mereka. Fang keluarkan lagi harimaunya dan ingin menyerang rudy pula kerana dia telah menyebabkan angin dan petir bergaduh.

Fang:harimau bayang! Serang!

Harimau itu datang dengan sangat pantas sehingga rudy tidak sempat mengelak dan akhirnya dia menjadi mangsa cakaran harimau bayang. Sampai rambutnya pun dicakar. Dah tak macam rambut landak lagi.

Yaya dan ying sudah melarang mereka berlawan tetapi mereka tetap berlawan. Y&Y pun membuat keputusan untuk panggil seorang yg boleh hentikan mereka.

Bersambung...
Jangan lupa vote dan komen k.

Terjumpa Secara Tak Sengaja. (BBBG & EA)✔️Where stories live. Discover now