chapter 19 (FINAL)

1.9K 107 10
                                    

Papazola sambil mendukung pipizola berlalu untuk pergi ke kapal angkasa dan diikuti oleh para ejen muda. Alicia memegang power sphera ochobot dan ali memegang teknobot.

Ali sempat melihat ke belakang dan ternampak alien itu mula mendekati ke arah boboiboy yg terbaring itu.

Lu lupa:baiklah! Masa untuk ambik semula power sphera tu!

Alien2 itu cuba mencari power sphera tu tapi power sphera tu sudah hilang.

Sislila:hah! Mana power sphera tu?!

Lu lupa:tak guna! Power sphera tu dah hilang! Mana kau sembunyikan power sphera tu budak! Cakap!

Boboiboy:jangan harap aku bagitahu kat mana power sphera tu..

Lu lupa:hish!

Lu lupa terus mengangkat sambil mencekik leher boboiboy tinggi.

Lu lupa:dah lemah pun kau masih taknak bagitau lagi! Tak guna!

Ali yg ketika itu masih tercegat di situ kerana tidak dapat meninggalkan boboiboy dan dia dapat melihat alien itu mencekik boboiboy sambil tangannya mengeluarkan kuasa untuk mencederakan boboiboy.

Lu lupa:tak guna kau hidup lagi!

(korang fikirlah sendiri kuasa apa pun sebab author sendiri pun taktau nak letak kuasa apa)

Lu lupa pun hendak mencederakan boboiboy.

Ali:boboiboy!

Boboiboy:ali...kenapa.. Kau kat sini lagi... Pergi dari sini ali!

Lu lupa:hah! Itu pun power sphera tu! Serahkan power sphera tu klau kau taknak aku cederekan kawan kau ni! Sasalele! Cepat ambik power sphera tu dari budak tu!

Sasalele pun merampas PS tersebut tetapi ali memegang teknobot tu. Sasalele pun terus menumbuk ali sehingga dia terpelanting jatuh.

Ali:arghh!

Alicia:ali!

Alicia datang ke situ selepas mendengar ali menjerit.

Sislila:itupun Power spera yg satu lagi! Bak sini power sphera tu!

Alicia:jangan harap!

Alicia pun melastik ke arah alien2 tu tetapi mereka pandai mengelak.

Sislila:kau ingat aku burung nak lastik lastik! Ambik ni!

Lalu sislila menembak alicia.

Alicia:ergh!

Ali tiba tiba bangun semula dengan keadaan irisnya bercahaya putih menandakan ali dlm 'overide mode'.

Lu lupa:kuat lagi kau ni! E.. Eh! Apsal ni?

PS teknobot yg dipegang lu lupa tiba tiba bercahaya sehingga menyebabkan PS tu terlepas dari tangannya. Power sphera tu mengeluarkan cahaya yg dikatakan seperti kuasa dan kuasa tu terkena ali dan boboiboy yg terbaring itu.

Ali yg dalam keadaan overide mode mula menyerang alien2 itu menggunakan yoyonya dan kasutnya. Dia berlawan dengan alien itu seperti dia melawan ketika overide mode dulu.

(author malas nak tulis masa ali lawan dengan alien itu, so author skip jelah)

Boboiboy:ergh! Apa dah jadi? Hah! Senang je ali lawan diorang!

Khai:kau okey?

Khai dengan ejen lain datang ke arah boboiboy.

Boboiboy:ohh, khai. Aku dah rasa okey sikit sekarang. Mungkin power sphera teknobot tu telah bagi aku kuasa untuk aku aktif balik. Dan apa yang berlaku kat ali tu? Kenapa senang je dia lawan diorang?

Terjumpa Secara Tak Sengaja. (BBBG & EA)✔️Where stories live. Discover now