2 jam kemudian,
Tok kasa:dan itulah ceritanya
Taufan:ohh. Dari situlah rupanya blaze dapat kuasa fusion dngan ice selepas tok bagitau cara kalahkan retakka!
Tok kasa:iye!
Blaze:boboiboy bernasib baik apabila tok kasa bagitau yg cara mengalahkan retakka hanya menggunakan 1 kuasa elemental saja. Klau tak mesti kami takkan menang!
Tok kasa:haha, takdelah! Tok cuma nak pastikan kamu berjaya kalahkan dia.
Tetiba datang seorang lagi yg baru bangun dari tidur dan menyampuk.
??:woi! Sembang apa ni? Tak ajak pun?!
Sapa lagi klau bukan ice. -_-
Blaze:huh!Dahlah kau tu tidur mati! Camna nak ajak!
Ice:hehehe. Eh! Tok ni! Tok kasa kan?!
Tok kasa:yelah! Sapa lagi!
Ice:wah! Tak sangka dapat jumpa tok semula setelah sekian lama tak jumpa!
Kata ice dengan teruja dapat berjumpa tok kasa, iaitu tok yg telah melatihnya dahulu.
Kemudian tok kasa menghidangkan makanan yg special untuk diorang kerana pasti diorang lapar sebab lama berjalan semalam.
Selesai makan, diorang keluar untuk melihat pemandangan luar. Sedang thorn berjalan, dia ternampak sesuatu yg berbentuk bulat seperti bola. Jadi dia pun berfikir itu adalah bola, dia pun menyepak bola itu ke arah blaze.
Thorn:wah! Ada bolalah! Blaze ambik bola ni!
Blaze:ha! Okey okey! Bak sini!
Kemudian blaze menyepak bola itu kearah taufan pula. Dan trio troublemaker itu pun bermain antara mereka bertiga. Si solar dan hali tak join sebab diorang tengah tengok ice nak memanah kat pokok bakbak. Pokok yg boleh lari tu. Cam dlm bbbm2 tu.
Tetiba tok kasa datang ke arah TTM itu.
Tok kasa:apa yg kamu main tu?!
Blaze:ohh. Main bolalah tok kasa, apa lagi!
Tok kasa:mana kamu jumpa bola tu?
Blaze:err... Thorn! Kau yg sepak bola ni kat aku tadikan? Mana kau jumpa bola ni?
Thorn:aku jumpa kat luar halaman rumah tok kasa tadi!
Blaze:ha, thorn kata dia jumpa kat halaman rumah tok kasa!
Tok kasa:lah! Tu bukan bolalah!
Taufan:ha! Habistu?!
Tok kasa:tu adalah Power spera yg tok jumpa tadi! Jadi tok bawaklah balik ke rumah tok!
Blaze:lah! Yeke?
Hali:hah! Mana power sphera tu?
Hali yg tadinya tengah duduk ngan solar, terus muncul bila tok kasa cakap pasal PS.
Blaze:ni! (pegang PS)
Hali:agaknya nilah kot, power sphera yg gempa suruh kita cari tu!
Tok kasa:ohh. Jadi kamu berpecah ni sebab nak cari power sphera lah ya?
Blaze:ha'ah tok kasa! Gempa yg suruh kitorang cari tadi!
Taufan:alang alang kita dah jumpa power sphera tu, baik aku hubungi gempa dan suruh dia datang sini!
Taufan pun menghubungi gempa.
Bersambung....
Tetiba harini author rajin update 2 chapter. Papepun enjoy! Dan jangan lupa vote! K, lah author pun dah ngantuk ni, bye! 😴 Goodnight guys!
YOU ARE READING
Terjumpa Secara Tak Sengaja. (BBBG & EA)✔️
MizahSelepas ejen ali berjumpa boboiboy... Boboiboy telah mengajak ali mengikutnya pergi ke planet quabaq untuk mencari power sphera yg dikesan. Ali tanpa banyak cakap terus saja ikut. Selepas power sphera dijumpai, ada pula alien yg hendak merampas P...