Boboiboy:hah! Apa!? Ejen?
Ochobot:ye, dia juga ada senjata canggih seperti yoyo tu dan Airis
Gopal:hah! Iris? Senjata apa tu?!
Ochobot:tu, yg korang ingat cermin mata tu. Ia bukanlah cermin mata biasa. Ia mempunyai kelebihan tersendiri. Contohnya Iris boleh memberi amaran kepada pemakainya dan memberitahu cara bertindak apabila berlawan dengan musuh. Dan jadilah super ejen.
Boboiboy:oo, patutlah masa aku lawan dengan ali tadi dia pandai mengelak.
Tetiba gopal datang ke arah ali dan terus menggoncang bahunya.
Gopal:ali! Aku nak pinjam kejap kau punya Iris boleh tak?!
Ali:ma..na.. Boleh.. Lah
Gopal:alah! Aku nak pinjam kejap jelah!
Ochobot:eh! Tak bolehlah! Iris dah sign dengan dia
Gopal:maksud kau?
Ochobot:maksudnya Iris takkan berfungsi kalau dipakai oleh orang lain selain ali
Gopal:lah, yeke. Aku baru je nak cuba!
Boboiboy:baik, aku dah tahu yg korang ni ejen. Sekarang aku nak tahu apa tujuan korang datang sini?
Khai:sebenarnya tadi kitorang datang sini dengan sebuah mesin canggih yg boleh teleport. Ali secara tak sengaja tadi dia pergi tekan nama tempat ni, tu yg kitorang sampai kat sini. Tapi tak sangka pulak sampai sampai je kitorang kena serang.
Boboiboy:ohh, macamtu ceritanya. Maaflah sebab kitorang serang korang tadi. Tak sengaja.
Gopal:tulah! Kitorang ingat korang ni alien yg datang sebab nak curi Power spera!
Ali:hah! Alien?! Kami manusia ok! Takkanlah alien dengan manusia taktau beza?
Gopal:habis! Kau ingat takde alien yg rupa macam manusia? Tu si fang tu, dia pun alien tau? (menunjuk ke arah fang)
Fang hanya menjeling apabila mereka memandangnya.
Ali:err... Korang ni sapa pulak ye? Siap ada kuasa lagi. Yg bulat tu robot kau ke?
Boboiboy:ohh, aku boboiboy. Kitorang ni superhero bumi dan robot tu adalah Power spera yg beri kitorang kuasa ni. Nama dia ochobot.
Gopal:aku pulak! Gopal! Kawan baik boboiboy!
Ying:aku ying
Yaya:saya yaya
Fang:aku fang! Budak yg paling popular dari boboiboy! Hehehehe
Boboiboy, gopal, y&y hanya membuat muka blur 😑😑
Ali:weh! Apsal dia tu? Cam tak betul je?
Gopal:huh! Takyah layan! Dia memang macamtu!
Boboiboy:apakata korang pulak kenalkan diri dan tunjukkan senjata korang
Ali:aku ali. Senjata aku kau dah tahu kan
Boboiboy:ha'ah
Khai:aku khai! (sambil memegang R. O)
Boboiboy:tu robot kau ke?
Khai:ya
Kemudian jet pula terbang guna jetnya dan memberitahu namanya. Dikuti dengan iman.
Jet:aku jet!
Iman:hiyahh!!(melibas selendangnya) saya iman
Alicia pula melastik peluru bebola banyak banyak ke arah boboiboy. Boboiboy terkejut.
Boboiboy:hah!
Gopal:warhh! Tukaran makanan!
Gopal yg agak terkejut terus menukar peluru itu menjadi coklat.
Alicia:heh! Aku alicia!
Moon pula mengeluarkan hologramnya dan mula mengenalkan diri macam dlm Ejen Ali misi:akademi.
K.moon1:aku moon!
K.moon2:akulah moon!
K.moon3:eh akulah moon!
Dan muncullah moon yg sebenar.
Moon:dan aku moon!
Boboiboy dan kawannya teruja melihat mereka mengenalkan diri.
Boboiboy:wah! Terbaiklah korang!
Kemudian moon melihat ke arah rudy yg hanya diam sambil memeluk tubuh. Dia pun panggil rudy.
Moon:woi! Rudy! Kau tak kenalkan diri kau lagi kan?! Cepat bagitau nama kau!
Rudy:ish! Yelah! Panggil aku rudy je!
Boboiboy:senjata kau?
Rudy:heh! Tengok ni!
Rudy pun pergi pasang garinya kat tangan fang tu dan mengawalnya. (mesti tak puas hati lagi nak belasah fang)
Fang:hah! Warghh! Apeni? Hish! Jari bayang!
Fang mengeluarkan jari bayang untuk membuang gari itu. Kemudian dengan marah, dia menolak rudy menggunakan kuasanya. Dan rudy pun terpelanting dibuatnya.
Rudy:(jatuh)adoihh!
Akibat marah dan rasa tercabar, rudy ingin membalas perbuatan fang itu. Haih, tak habis habis diorang ni.
Baru sahaja rudy hendak menyerang, boboiboy terus mendamaikan mereka.
Boboiboy:eh! Sabar sabar! Jangan bergaduh!
??:apahal yg ramai sangat tu?!
??:assalamualaikum! Tok aba!
Tiba tiba datang seorang budak bersama papanya.
Agaknya Mesti korang dah tahu siapa dua beranak ni kan? Dua beranak yg tak pernah tak kelakar
Bersambung....
Jangan lupa vote dan komen k.
YOU ARE READING
Terjumpa Secara Tak Sengaja. (BBBG & EA)✔️
HumorSelepas ejen ali berjumpa boboiboy... Boboiboy telah mengajak ali mengikutnya pergi ke planet quabaq untuk mencari power sphera yg dikesan. Ali tanpa banyak cakap terus saja ikut. Selepas power sphera dijumpai, ada pula alien yg hendak merampas P...