6 bbb elemental hanya akur dan mula mencari power sphera itu sambil bersembang tentang dengan sapa hali nak fusion
Taufan:wow! Hali! Betul ke kau nak fusion dengan kitorang selain solar? Klau ye, dengan sapa kau rasa sesuai untuk fusion?
Hali:entah!
Taufan:alah, teka jelah! Sapa? Thorn? Ice? Blaze? Atau aku? Hehe
Solar:mana boleh fusion dengan korang! Hali layak fusion ngan aku je tau tak! Sebab fusion ngan dialah, boboiboy supra jadi popular! Hehe!
Taufan:heh! Perasan!
Blaze:eleh, frostfire lagi popular!
Tetiba gempa menghubungi blaze.
Gempa:woi! Korang sembamg apa tu?!
Blaze:aik? Camne kau tau kitorang tengah sembang ni? Ada CCTV ke kat sini!
Gempa:CCTV kepala bana kau! sebab korang baru je berjalan 10 km dari sini! Jadi aku nampaklah!
Blaze:ooh, hehe.
Gempa:sudah! Pergi cari PS tu sekarang!
Note
PS (power Sphera) kalau taktau. So, klau author tulis PS tu paham2 jelah. Malas nak tulis panjang.Back to story,
Selepas itu, gempa pun mematikan panggilannya dan sambung berehat.
Gopal:hai, kau suruh diorang plak tolong carikan!
Gempa:yelah! Kenapa? Ke kau nak pergi cari dengan diorang? Klau nak, pergilah ikut diorang tu!
Gopal:eh! Takpalah! Hehe! Aku cakap je!
Ali:jadi nilah kuasa kau ya?
Gempa:ha'ah! Klau berpecah, aku akan jadi abang yg paling sulung antara diorang. Nama aku pulak gempa.
Ali:ooh
Situasi bbb elementel ketika itu,
Solar:weh, korang perasan tak tadi masa kita berpecah, aku nampak macam ada budak lainlah yg ikut gempa tu
Blaze:ha'ahlah! Aku pun perasan jugak! Kau perasan tak, ice?
Blaze menyiku lengan ice yg sedang tidor itu.
Ice:(terkejut) ha! Mana aku tau. Dahlah! Jangan.. Tanya... Lagi..aku nak tidur...zzz
Blaze hanya dapat bersabar mempunyai kembar yg pemalas seperti ice.
Taufan:kalau korang nak tau, yg sebenarnya diorang tu ejen!
Solar:ha! Ejen?! Mana kau tahu?
Taufan:aku tahulah sebab tadi aku, hali dan gempa berpecah dlm tahap 1. Lepastu tanah suruh aku dan petir serang dioramg tu.
Solar:ohh. Habistu asal diorang pun ikut jugak?
Taufan:rasanya boboiboy yg ajak diorang kot!
Diorang pun meneruskan misi mencari PS.
Dan lama kelamaan hari makin gelap.Situasi gempa dan kawannya pula.
Gempa sedang termenung sahaja dan gopal disebelahnya asyik makan je kerja. Ntah apa benda dia jumpa kat situ, terus dia tukar benda tu jadi makanan dan makan. pipizola sudah tertidur atas perut papanya dan begitu juga papazola sendiri. Ali, khai, moon, iman, jet tengah bersembang dengan gelak ketawa. Rudy hanya duduk sebelah jet dan menjadi pendengar cerita merepek yg diorang bualkan. Alicia duduk sedikit jauh dari diorang, mungkin tak berminat nak join diorang membawang.
Yaya dan ying tiada di situ sebab diorang masih nak cari power sphera tu.Sedang gempa termenung, gopal mencuitnya.
Gopal:dey! Boboiboy! Apsal kau termenung? Kau tengok ni! Ada banyak makanan ni! Kau taknak ke?
Boboiboy:eh! Takpalah! Kau habiskan jelah semua tu! Aku dah kenyang
Gopal:pulak! Okeylah! Aku makan semua sekali!
Gempa pun sambung termenung lagi. Kemudian seseorang datang sambil menepuk bahunya.
Ali:boboiboy! Hai. Kau... okey?
Ali pun mengambil tempat disebelah gempa.
Gempa:ohh, ali. Haha, okey je. Kenapa kau tanya camtu?
Ali:takdelah, aku nampak kau termenung sorang2 kat sini. Tu yg aku datang sini
Gempa:ohh. Takdelah. Aku cuma teringat kat adik aku yg lain. Dah lama diorang pergi, entah entah diorang sesat!
Ali:alah! Kau janganlah risau! Nanti diorang baliklah tu!
Bersambung....
Jangan baca je! vote sekali!
YOU ARE READING
Terjumpa Secara Tak Sengaja. (BBBG & EA)✔️
HumorSelepas ejen ali berjumpa boboiboy... Boboiboy telah mengajak ali mengikutnya pergi ke planet quabaq untuk mencari power sphera yg dikesan. Ali tanpa banyak cakap terus saja ikut. Selepas power sphera dijumpai, ada pula alien yg hendak merampas P...