CHAPTER 5

23 7 0
                                    

Pada petang itu aku membawa Han dan Lee ke rumahku untuk melepak. 'Knock knock'... 'Khatijah.. Mama ni. Ada kawan kamu sorang lagi menunggu kamu bertiga diruang tamu sayang.' Kata mama ku.

     'Oke ma. Kejap lagi kami bertiga turun ke bawah.' Jerit ku dari dalam bilik. Aku melihat Han dan Lee dengan pandangan pelik. Mereka berdua hanya mampu mengangguk-anggukkan bahu mereka. Lantas kami bertiga pun turun kebawah dengan berlari berkejar-kejar.

   'Plak....' Han dan Lee terjatuh dari tangga akibat dua-dua tergelincir. Aku ketawa dengan kuat tanpa menghiraukan dunia.
   'Padan muka. Lain kali mata tu buka luas-luas. Macam budak kecik la korang ni. Dah la tepi. Hahaha'  kata ku kepada mereka.
    Mata ku membulat apabila melihat nisa sedang duduk dibangku dengan ayunya. Dia senyum memandamg kami bertiga. Aku pelik bagaimana dia tahu bahawa kami bertiga berada di sini dan bagaimana dia tahu tentang rumah ku.
.
.
.
.
.
.
  Di taman...
 
   'Nisa.. Macam mana kau tahu kami ada di sini?.' Soal ku kepadanya.
    'Ini nisa la. Nisa nampak korang berjalan beriringan tadi masa balik dari sekolah. Lagipun rumah nisa tak jauh dari rumah ijah la. Hanya selang beberapa buah rumah sahaja.' Kata nya.
   Aku,Han dan Lee hanya mampu meng 'ohh' kan sahaja. Kemudian Han menyiku tangan ku dan menjuihkan mulutnya kearah 3 orang perempuan yang berjalan menghampiri kami. Riak wajah kami berempat berubah pada masa itu. '
   Hai nisa. Awak kenal ke perempuan jahanam bertiga ni? Macam ni la nisa. Saya harap sangat awak pandai pilih kawan. Sebab saya takut awak pun dibenci seperti saya tanpa sebab.' Kata Syafikah kepada Nisa.
    Nisa berdiri dan berkata 'saya rasa awak tak layak kot nak bagi tahu saya tentang persahabatan. Sebab saya rasa awak memang layak pun dibenci lagipun awak berkawan dengan mereka sebab inginkan popularitikan? Better awak bla la and jangan kacau kami berempat lagi. Faham?' Kata Nisa yang menusuk ke kalbu.
  Aku,Han dan Lee ketawa dengan kuatnya hingga Syafikah menjeling tajam ke arah mata ku. Aku melihatnya semula dengan senyum sinis. Lalu dia beredar dari situ bersama Dilah dan Linda. Tidak disangka dan tidak di duga. Nisa juga membenci Syafikah. Tapi mengapa? Dan bagai mana mereka boleh kenal satu sama lain?

   'Kau termenung apa tu ohh ijah?' Soal Han.
   'Entah si gila ni. Tetiberrr termenung. Ke kau terfikir kisah silam berbunga-bunga dengan betina bangsat tu?' Kata Lee sambil menyindir.
    'Kenapa ijah? Kau nak tanya apa hubungan aku sebelum ini dengan Syafikah?' Kata Nisa.
  Sepertinya dia tahu apa yang sedang aku fikirkan dalam hati. 'Ehh jomlah balik. Esok je kau cerita kat aku ye Nisa. Hari dah petang ni. Esok pagi kita jumpa kat sekolah ye. Ohh btw.. Nisa kau ambik nombor ni. 011 2986 40**.. Kalau nak apa-apa kau Chat je number tu ehh. Bye' Kata ku kepadanya dan berlalu pergi. Begitu juga dengan Han, Lee dan Nisa.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
     Thanks for voting my story. Tunggu next chapter

TIKAM BELAKANGWhere stories live. Discover now