CHAPTER 9

22 5 5
                                    

Masa persekolahan~

     Kringgg. Semua pelajar diminta untuk masuk kedalam kelas masing-masing. Ucap Cikgu Finneas.
   Lalu kami pun berjalan berlima masuk kedalam kelas.        
    Aku,Han,Lee,Nisa dan Apek terberhenti hampir dihadapan kelas kerana melihat Cikgu Tae membawa lagi dua orang pelajar baharu. Seorang pelajar lelaki dan seorang pelajar perempuan. Kami pun bergegas masuk ke dalam kelas.

   "Baiklah selamat pagi kelas. Hari ini kamu ada dua lagi kawan baharu. Sila perkenalkan diri anda." Pinta Cikgu Tae.
     Aku mencuri-curi lihat Lee yang sedang melting melihat Cikgu Tae berpakaian segak hari ini. 'Hmm dah agak dah. Comferm dah angau dah budak Lee ni.' kata suara hatiku.
      "Hai semua nama saya Noe dan saya mempunyai seorang kembar tidak seiras iaitu Han. Jadi saya harap kamu boleh terima saya dengan seadanya." Kata Noe semasa memperkenalkan dirinya.
     Aku tidak terkejut dengan kehadiran dua orang pelajar baharu itu kerana dua-duanya aku sangat kenali.
     "Hai saya pula Nurul Khairunnisa. Boleh panggil saya Khai. Selamat berkenalan" Kata Khai yang agak pemalu.
      Khai dan Lee adalah sahabat baik sebelum Lee berpindah ke sini. Mereka terpisah dan akhirnya bersama semula. Bagai Princess bertemu Prince. Eh mengada😂
.
.
.
.
.
.
.
  Waktu rehat
 
    "Hai kamu berdua. Oke saya Ijah. Ini pula Nisa. Yang dua lagi tu tidak berapa penting so tanya sendiri la. Aku mengumpulkan kamu semua ke sini ingin memberi amaran supaya jangan sesekali salah memilih kawan ye Noe dan Khai. And Nisa.. Tell us about your story. Macam mana kau dan Pika boleh berkenal?. Kata ku semasa kami duduk semeja di kantin
      " oke macam ni. Sebelum ni aku memang kawan rapat dengan dia tapi disebabkan dia hanya memandang duit aku je. Dia suka mengambil kesempatan dekat aku. So lepas tu dia pindah. Tapi aku tak tahu pula dia pindah kesini. Haa macam tu la cerita dia. Ahh lagi satu dia pernah malukan aku didepan semua orang sebab aku tak belanja dia makan. Lepas dari situ aku simpan dendam yang teramat." Jelasnya.

      Aku,Han,Lee,Noe,Khai dan Apek hanya meng 'ohh' kan sahaja. Selepas kami berkongsi cerita kumpulan THE BIJEST bertambah lagi kepada 7 ahli. Semakin banyak ahli kami bertambah semakin tinggi rasa benci Pika kepada kami.
.
.
.
.
.
  Skip masa balik..

Kami bertujuh berkumpul digerai berhampiran sekolah kami. Kemudian seorang lelaki datang menghampiri kami dan memberikan sepucuk surat kepada ku. Tanpa berkata apa-apa dia meninggalkan kami.
      Aku cabar kamu bertujuh untuk datang ke gudang pada malam ini pukul 7. Gudang dibelakang perumahan Ceria tu. Jangan lambat - Kata isi surat tersebut.
      Aku memandang mereka berenam dan mereka hanya menunjukkan senyum sinis. Tetapi tidak kepada Khai. Dia tidak berani untuk bergaduh kerana dia tidak seberani kami berenam. Dia membuat keputusan untuk tidak mengikuti kami.
.
.
.
.
.
.
Di dalam gudang

    "Well well. Dah datang rupanya. Ehh ada orang baru. Noe kan? Nice to see my new enemy." Kata Syafikah.
    "Kau nak apa panggil kitorang kesini." Kata Noe kembar kepada Han.
       "Aku tak de masa la nak layan budak Noob macam korang" kata Han sambil melagakan penumbuk ku.
  
   Syafikah mengarahkan seseorang untuk membawa sesuatu. Alangkah terkejutnya kami kerana Khai dibawa oleh seorang lelaki sambil kedua tangannya diikat dibelakang.
      "Lepaskan dia. Kalau korang tak nak sakit baik lepaskan dia!" Jeritku
       Mereka hanya mengabaikan ku. Hati ku mula sakit dan aku menyerang mereka dibantu oleh Han,Lee,Noe,Nisa dan Apek. Kami membelasah mereka tanpa belas kasihan

   Akhirnya 20 orang anggota Syafikah tewas ditangan kami. Syafikah mengeluarkan pisau lipat didalam poket seluarnya dan berjalan laju kearah ku.
       "Ijah jaga-jaga!!" Jerit Apek sambil berlari ke arah ku.
   Tapi semuanya sia-sia. Syafikah dengan pantasnya menikam aku dibahagian perut. Aku jatuh terduduk sambil memegang bahagia perut ku. Pandangan ku semakin kabur dan kemudiannya menjadi gelap.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
  Apa yang akan terjadi? Wait for it

TIKAM BELAKANGWhere stories live. Discover now