Aku berjalan beriringan bersama Apek pulang ke rumah. Dia akan bermalam dirumah ku selama seminggu sementara menunggu ibu dan ayah balik ke Malaysia.
Semasa kami melimpasi taman dikawasan rumah kami tiba-tiba kami terserempak dengan Zulaiman dan gengnya serta Syafika dan gengnya."Hoii Ashari. Jangan kau harap nak dekat dengan makwe aku ehh." Kata Zulaiman sambil menggengam kolar baju Apek.
Aku melepaskan tangan Zulaiman daripada kolar Apek dan menggengam tali leher Zulaiman.
Aku mendekatkan muka ku ke mukanya dan berkata "Jangan harap kau dapat ancam Apek aku. Kalau kau masih mahu bernafas dan menikmati indahnya alam ini jangan cuba-cuba untuk mengapa-apakan Apek aku. Ingat tu!" Kata ku kemudiannya menarik pergelangan tangan Apek dan menuju ke rumah.Sampai di rumah...
"Mak abah. Kami dah balik" kata ku.
"Ehh Ashari. Bila sampai Malaysia? Mak dengan ayah Ashari mana?" Soal mama ku manakala abah ku hanya duduk disofa sambil membaca keratan akhbar.
"Mak dengan ayah Ashari akan datang minggu hadapan. Hmm semetara itu bolehkan kalau saya mahu tinggal disini. Lagipun saya belum ada rumah disini." Kata Apek.
"Boleh sayang. Tiada masalah. Kamu boleh tidur disebelah bilik Ijah. Di tingkat atas. Ijah tunjukkan Ashari biliknya Darling." Kata mama ku.
Aku yang awalnya sedang mengganggu bulu kaki abah ku hanya meng'iya'kan sahaja. Aku menaiki tangga diikuti dengan Apek.'Hmm tu bilik kau and ini bilik aku. Kalau nak apa-apa kau ketuk je pintu bilik aku ye Apek. And kalau kau bosan ada bilik muzik dan mini gym dekat tingkat bawah tanah. Dah kau gi mandi dulu and baju ada dalam almari. Baju tu bekas Hyung aku punya tapi kau guna la dulu. Aku tunggu kau kat bilik aku" Kata ku dengan panjang lebar.
Tetapi Apek hanya mengangukkannya. Dia masuk kedalam bilik tanpa memandang ku.
"Kuang ajo punya Apek. Panjang lebar aku cakap dia angguk je. Tak pe tunggu kau".Knock knock... " masuk la pintu tak kunci" Kata ku.
Lalu Apek membuka pintu dan menutupnya semula. Dia berjalan menuju ke katil ditempat aku sedang duduk.
"Tijah. Aku nak tanya ni. Sape lelaki tadi tu. And aku perasan ada sorang perempuan dengan muka separuh siap. I mean muka kotak lepas tu hidung macam kena pijak gajah. Kening tebal bak karpet bulu. Sape mereka tu?" Soal Apek.
Aku kemudiannya ketawa terbahak-bahak. "Oke oke. Lelaki tu namanya Zulaiman. Dia sebelum ni ex aku tapi dia yang tinggalkan aku. Aku pun tak tahu sebabnya. Sudden dia suka dekat aku balik tapi aku dah benci dia sepenuh hati. Yang perempuan tu pula musuh aku. Musuh yang sebelum ni kawan baik. Aku malaslah nak cerita tapi aku benci dia sebab dia berkawan dengan kitorang just for popularity." Jelas ku kepada Apek.
.
.
.
.
.
Skip masa dirumah....
.
.
.
.
.
.
.
Keesokkan harinya aku dan Apek berjalan bersama-sama ke sekolah. Kemudian apabila kami sampai dikelas aku terlihat Han,Lee dan Nisa sedang duduk makan coklat kegemaran ku.
"Oiiii aku nakkkkk!!!!!" Kata ku sambil berlari kearah mereka. Nisa menghulurkan sebungkus coklat bersaiz besar kearah ku. Aku menyambar coklat tersebut dan makannya tanpa menghiraukan yang lain.
"Gejole kau ehh." Kata Lee. Dia bangun dan berjalan keluar menuju ke tandas tetapi dia berundur semula kerana Syafikah mencekik lehernya yang putih mulus itu.
Han dan Nisa bangun ingin membantu Lee tetapi dihalang oleh sekumpulan geng Zulaiman."Mana khatijah? Mana!!" Jerit Zulaiman. Aku keluar dari kelas tanpa rasa takut dan gentar.
Apek yang awalnya sedang duduk membaca buku berdiri di belakang ku sambil memautkan lengannya di bahu ku.
" kau nak apa natang?" Kata ku."Geng apa tunggu lagi? Hapuskan mereka!" Jerit Syafikah. Beberapa orang lelaki maju kehadapan ingin membelasah aku dan Apek namun sia-sia. Han,Lee dan Nisa terlepas kerana mereka menyerang balas dan kemudiannya membantu aku dan Apek memukul mereka.
Hampir 2 minit pergaduhan kami kemudiannya 12 orang pelajar lelaki tewas di tangan kami berlima.
Tanpa membuang masa aku menarik rambut Syafikah dan menggenggam kolar baju Zulaiman. "Itu je kau ada hah Zulaiman? Sorry bro. Kami bukan kaleng-kaleng nak dikalahkan." Kata ku sambil menghumban mereka berdua kebelakang.
.
.
.
.
.
.
.
"Hai guys. Saya khairunnisa. Boleh panggil saya Khai. Nice too meet you." Kata seorang pelajar baharu itu."Dan saya pula Noe. Saya adalah kembar tidak seiras kepada Han"
Kata seorang lagi pelajar baharu.
.
.
..
.
.
.
.
.
Semakin banyak pelajar baharu semakin bertambah ahli kumpulan THE BIJEST. Dan semakin banyak pergaduhan yang akan terjadi.
.
.
.
.
.
.Khatijah dikerjakan ke hospital akibat tercedera dalam pergaduhan di sebuah gudang. Dia ditikam di bahagian perut. Apa yang akan terjadi? Sila tunggu ye guys😉
YOU ARE READING
TIKAM BELAKANG
Teen FictionKisah ini mengenai satu kumpulan pelajar yang digeruni ramai. Tanpa disedari suatu hari kumpulan pelajar tersebut telah berpisah menjadi dua pechan kumpulan. Setiap hari akan ada pergaduhan yang mereka lakukan. Apa yang akan terjadi?