CHAPTER 11

18 5 0
                                    

Aku bangun sedikit awal dari biasa. Aku melihat Apek sedang tertidur sofa yang tidak jauh dari katil ku. Aku berdegil mahu kesekolah walaupun kesihatan ku masih belum pulih sepenuhnya.
                'Kenapa setiap kali aku bertentang mata dengan dia hati ku berdetak dengan kuat ahh? Adakah aku telah jatuh cinta kepadanya? Ehh mustahil. Sudah pasti dia akan menolak ku. Lagipun dia adalah sepupu ku bukan. Bruhh jangan jadi sewel ijah' kata ku dalam hati sambil memukul-mukul dada ku

              Jam dinding juga telah menunjukkan pukul 6:30. Aku turun dari katil dan bergegas ke tandas untuk bersiap-siap kesekolah. Setelah siap aku membangunkan Apek yang masih lena dalam mimpinya.
               "Apek. Ohh Apek. Bangunlah. Jom gi sekolah." Kata ku sambil menggerak-gerakkan badannya.
           Lalu dia pun membuka sedikit demi sedikit matanya dan bangun dari sofa dan menuju ke tandas.

            Selepas beberapa minit kami pun kelur dari wad dan menuju ke pintu keluar utama. Tetapi seorang jururawat memanggil kami dengan tiba-tiba.
               "Kamu berdua. Tunggu sebentar. Ini ada wang yang ditinggalkan untuk kamu berdua. Abah kamu yang tinggalkan duit ini. Itu sahaja. Terima kasih" kata jururawat tersebut.
              Tanpa membuang masa kami pun menahan teksi dan terus menuju ke sekolah. Di dalam teksi aku hanya mampu melihat keluar tingkap tanpa berkata apa-apa. Aku berasa sungguh janggal bersama Apek kerana takut akan hati ku bermain-main lagi.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
   DI SEKOLAH

    Aku berjalan beriringan bersama Apek dan terus menuju ke kelas. Banyak mata-mata memandang kami kerana ya tahulah. Berita senang tersebar. Banyak yang bercakap secara berbisik-bisik tapi itu sudah biasa bagi ku.
       Kami mengetuk pintu dan meminta izin untuk masuk kedalam kelas memandangkan kami telah terlewat. Aku masuk ke kelas dengan menghadiahkan senyuman sinis kepada Zulaiman,Syafikah,Dilah dan Linda. Betapa terkejutnya mereka bila melihat ku berjalan santai seperti tiada apa-apa yang terjadi. Aku duduk di meja ku sambil bertapak tangan kepada Han,Lee dan Nisa. Manakala aku melagakan penumbuk kepada Noe🤘. Brother hood😂
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Masa rehat....

     Aku dan kawan-kawan ku melepak di rooftop bangunan kami. Kami bergurau senda sambil bermain-main. Kemudian Syafikah dan Zulaiman datang bersama geng mereka.
         "Well masih sihat rupanya kau. Bersyukurlah nyawa mu masih belum melayang pergi." Kata Syafikah sambil menyindir.
       "Armmm hanya tikaman kecil tidak akan mengapa-apakan aku. Tapi jangan harap aku tidak akan membalas apa-apa selepas ini." Kata ku sambil berjalan melimpasi mereka. Aku sempat lagi memukul-mukul bahu Syafikah semasa berlimpas dengannya.
            "Tunggulah pembalasan yang akan kami lakukan selepas ini. Jangan harap Ijah akan lepaskan kamu begitu sahaja" Kata Noe.
           "Kalau kalah selepas ini please jangan panggil boyfriend ya. Meluat aku. Abiy umie.. Bluekk" Kata Han
        "Kau tunggu je la apa yang kitorang akan buat lepas ni. Maybe lebih teruk. So jangan menangis bawah ketiak mak ehh. Cau" Kata nisa

       Aku masuk ke dalam kelas sambil ditemani oleh Apek dan yang lain. Mereka hanya mengikuti ku tanpa bertanyakan soalan. Yang pastinya aku akan membalasnya dengan lebih teruk tetapi berpada.
.
.
.
.
.
.
.
  Apakah rancangan ijah? Apakah yang dia akan lakukan? Wait for it

TIKAM BELAKANGWhere stories live. Discover now