Semasa pulang dari sekolah aku menunggu beberapa orang rakan dari kelas ku untuk keluar dari kelas. Syafikah,Dilah,Linda Zulaiman dan gengnya bergegas ingin keluar tetapi dihalang oleh Noe dan Han.
"Why so fast? Hahaha. Kenapa? Takut? Gentar?" Kata ku sambil tergelak bak orang gila.
Raut wajah mereka bertukar pucat kerana mereka melihat aku seperti ingin membunuh mereka. Aku menggengam erat kolar baju Syafikah dengan cuba mengawal rasa amarah dalam diri.
Aku melepaskan satu tumbukan yang amat kuat ke mukanya sehingga menyebabkan dia jatuh tersungkur. Dihujung bibirnya terdapat kesan darah. Aku tidak merasakan kasihan dalam diri kerana rasa benci ku kepada mereka semakin membuak-buak."Kenapa? Baby want to cry hah? Sorry but no mercy for me." Kata ku.
Aku kemudiannya menyepak mukanya sehingga membuat keadaannya separuh sedar. Aku meninggalkan mereka dan kemudiannya diuruskan oleh sahabat-sahabat ku yang lain."Padan muka kamu semua. Lepasni kalau kamu berani lagi untuk membalas dendam kepada kami. Bersiap sedialah untuk terima balasan yang lagi teruk dari ijah." Kata Noe sambil memautakn tangannya di bahu adik kesayangannya iaitu Han
Kami meninggalkan mereka disitu dan berlalu pulang. Semasa kami melimpasi bilik guru Cikgu Tae memanggil Lee.
"Lee tunggu sebentar" kata Cikgu Tae.
Lee berhenti sambil memandang muka Cikgu kesayangannya itu dengan blushingnya.
"A-a-a ada apa sayang. Ehh salah. Cikgu." Kata Lee sambil tergagap.
"Tadi ada seorang pelajar memberikan saya sebungkus coklat. Tetapi dia memberikan saya terlalu banyak. Nah kamu ambillah." Kata Cikgu Tae sambil memghulurkan coklat tersebut.
Kami hanya mampu memandang mereka. Aku pun memberi isyarat kepada yang lain untuk meneruskan perjalanan pulang ke rumah.
.
.
.
.
.
.
Sampai di rumah~
Aku membuang badan ku keatas katil sambil meletakkan tangan ku ke atas dahi. 'Apa yang aku harus lakukan esok haa? Patutkah aku malukan mereka? No no no aku patut biarkan sahaja dulu. Aku akan buat mereka berpindah sekolah dengan secepat mungkin' Kata ku dalam hatiAku menggapai telefon bimbitku dan membuka group whatsapp yang aku telah cipta.
Syarizahnasir_
Oke guys. Esok aku nak
korang sediakan belon
kita akan mengerjakan mereka
Faham?Hankim_
Oke set.Leesukatae_
Tapi jah. Belon tu untuk apa?Syarizahnasir_
Bawa je. Esok aku bagitahu
.
.
.
.
.
.
Keesokkan harinya
Nisa dan Khai datang kearah ku sambil mengangkat sebuah baldi yang berisi air. Lalu kamipun memenuhkan belon-belon tersebut dengan air. Noe dan Apek tidak mahu menyertai kami kerana ianya agak kebudak-budakan.
Kami memegang belon berisi air tersebut diatas jambatan kelas kami. Kami hanya perlu menunggu masa yang sesuai sahaja.
"Tijah. Tu.." Kata Nisa.
Tanpa membuang masa kami pun meletupkan belon-belon tersebut diatas kepala Syafikah,Dilah dan Linda. Kami berlima ketawa terbahak-bahak tanpa memikirkan dunia. Tetapi yang aku peliknya kenapa Zulaiman dan gengnya tiada. Hmm pelik.Semasa dikelas kami masih lagi ketawa kerana teringat akan kejadian tadi. Tiba-tiba Zulaiman dan gengnya berjalan menuju ke meja ku.
"Hmm ijah. Aku nak minta maaf pasal semua ni. Aku tahu memang berat untuk kau mahu maafkan tapi kami semua berjanji tidak akan mengganggu kamu semua lagi selepas ini." Kata Zulaiman dengan ikhlasnya.
Sebetulnya aku kurang percaya dengannya tetapi aku rasa yang dia betul-betul maksudkannya. Aku menerima permohonan maafnya tetapi hanya itu sahaja. Tidak lebih dan tidak kurang.
.
.
.
.
.
.
.
Satu group sudah berundur diri. Tinggal sorang lagi. Tunggu apa yang akan berlaku selepas ini.
.
.
.
.
.SEDUTAN UNTUK CHAPTER SETERUSNYA.
.
.
.
.
.
"hari ini adalah hari terakhir tiga orang sahabat anda akan bersekolah disini. Mereka akan dipindahkan ke sekolah yang lebih baik untuk mereka. Sila ucapkan selamat tinggal kepada Syafikah,Dilah dan Linda.
.
.
.
.
Apa sebenarnya yang terjadi? Tunggulah
YOU ARE READING
TIKAM BELAKANG
Teen FictionKisah ini mengenai satu kumpulan pelajar yang digeruni ramai. Tanpa disedari suatu hari kumpulan pelajar tersebut telah berpisah menjadi dua pechan kumpulan. Setiap hari akan ada pergaduhan yang mereka lakukan. Apa yang akan terjadi?