Bab 1

2.4K 148 78
                                    

"Appa!!! Tengok Beomgyu ni kacau orang!" Rengekku.

"Beomgyu..." appa menjeling malas ke arah Beomgyu oppa.

"Ceh , pantang kacau sikit berbunyi... wekkkk~" oppa jelir lidah sambil bawak lari phone aku.

"WOIIIII , BEOMGYU NI LAH , ORANG TUMBOK NAK?!" jeritku lalu mengejarnya satu rumah.

"Wah~ Banyak nya muka laki hensem! Appa , anak dara dalam umah ni dah pandai cari boyfriend!!!" Kacau oppa ku lagi sambil men'scroll' hp aku.

"Mane ade! Woi !!!" Aku tarik rambut Beomgyu oppa dari belakang.

"Yah! Aku botak kang , lepas dik!"

"Bagi hp orang dulu" mintakku acah gangster. Heh-

"Nah , nah!" Aku pun lepaskan genggaman rambut dia.

"Aduih..." Beomgyu membelek rambutnya.

Ding dong!

"TOLONG BUKAK PINTU TU!" jerit eomma dari dapur.

"Pegi bukak pintu sana , " arah oppa.

"Ish , bossy nyeh!" Jelingku lalu mengorak langkah ke pintu depan. Hakikat adik bongsu disuruh2. Tak bergaji-

Pintu aku bukak-

"Selamat petang~" seorang jejaka tampil di depan pintu rumah. Mak aih hensem~

"S-Selamat petang , ada apa ye? Cari siape?" Tanyaku sambil control ayu. Pft-

"Emm... Saya jiran sebelah rumah awak , baru pindah semalam~ Ini dari keluarga saya , eomma saya masakkan tadi , harap awak terimalah ye~" aku menyambut bekas makanan dari laki tu sambil tunduk.

"Kamsahamnida , selamat datang ke sini~" kataku. "Ne~" katanya sambil senyum malu. Terjempul gigi arnabnya.

"Saya pergi dulu~" katanya lalu beredar ke rumah sebelah. "Wah... hot betul" pujiku lalu masuk dalam rumah.

"Eomma! Tadi jiran baru bagi ni" terangku.

"Eo? Jiran baru? Hmm , nanti kamu hantar lauk ni kat diorang lah" kata eomma sambil menunjuk periuknya.

"Ala eomma... Suruh la Beomgyu tu... Tak manis anak perempuan keluar rumah tau" kataku nak mengelak , maklumlah malas keluar.

"Eh , takde2 , lepasni pegi tukar baju sopan sikit pastu hantar lauk kat diorang , bawak abang kamu tu sekali , gerakkan sikit otot tu jangan nak besarkan bontot je kat rumah" bebel eomma.

Aku mengeluh. Balik2 nama akuuuuu je...

"Haih yelah2..." aku pergi tukar baju sopan sikit , seluar panjang.

"Woi lahabau , teman orang pegi hantar lauk ni jap!" Panggilku kat oppa.

"Hoi hormat kau mana? Banyak hodoh muka kau!" Oppa jentik dahi aku.

"Tak payah hormat sangat la perangai macam jimbit , cepat teman orang hantar ni kat jiran sebelah!" Bebelku sambil memberinya bekas lauk.

tok! tok!

"Kejapp!!!" Suara wanita dari dalam rumah didengari.

Lalu pintu dibuka.

"Selamat petang~" aku dan Beomgyu mengucap selamat sambil tunduk hormat.

"Selamat petang~ Ada apa ye?" Tanya wanita tu dengan senyuman yang lebar. Bibirnya mirip dengan laki yang datang rumah tadi.

"Oppa cakap la..." aku siku lengan Beomgyu. "Kau la cakap..." kata oppa ku balik. Haish , balik2 aku!

Jeon Jebon Mulut Sampah - JJK FF (COMPLETED)Where stories live. Discover now