"Jangan goyang la! Jatuh kita nanti..." bising Beomgyu sambil mengayuh basikal.
"Mana ada orang goyang! Oppa langgar batu tu ha" nafiku. Tedap ati dia je salahkan aku.
"Alasan je kamu ni"
°°°°°°°°°°°°
"Kau bocor dalam kereta mak dia?" Terkejut Areum. "Ha ah la... malu siaaaa aku" aku cover muka sendri.
"Hmm... Btw , kau dah siap homework?"
"Eh dah , tapi soalan susa--"
"Ehem-" tiba2 Jungkook mendekati aku dan Areum.
"Ye?" Aku mendongak tengok dia.
"Jumpa kat luar kejap" katanya lalu aku membontoti dia ke luar kelas.
"Nah" dia hulurkan sebuah kotak hadiah.
"Eung? Untuk saye?" Tanyaku hairan.
"Eh taklah , untuk makcik cleaner hujung sana..." katanya perli.
"Mestilah untuk kau... Bengap tu simpan sikit..." katanya. Laser nye mulut.
"Terima kasih... Tapi kenapa awak bagi saya hadiah?" Tanyaku hairan.
"Tu eomma aku suruh bagi kau , aku bagila... Kau ingat aku nak bagi kau hadiah? Kau girlfriend aku pun bukan , buat apa aku nak bagi hadiah? Dah tu je... Bye" katanya lalu masuk kelas balik.
"Eeeee mulut macam sampa-- Jangan , Haejin calm down... Tak baik hina orang..." aku tenangkan diri sendiri.
"Ape isi nye ni ye?" Aku yang berasa ingin tahu pun bukak sikit kotaknya nak tengok isi. Ada kad. "Ni hadiah untuk Choi Haejin sebab dah jadi kawan untuk Jungkook , daripada ahjumma Jeon"
"Wah , sweet nye eomma Jungkook... Jungkook nya tak sweet pulak.." rintihku dan tiba2 happy dengan hadiah yang eomma Jungkook bagi.
Aku terharu-
°°°°°°°°°°°°°°°°°
Aku balik rumah dan nampak eomma aku dan eomma Jungkook berbual di ruang tamu.
"Heok! Annyeonghaseyo , ahjumma!" Aku tunduk hormat sambil mendekati mereka.
"Eh , Haejin dah balik~ Macam mana sekolah?" Tanya ahjumma lembut.
"Okayje ahjumma~" kataku. "Ala , panggil je eomma Jeon , Haejin kan dah kawan dengan Jungkook , lagipun kita jiran~" kata ahjumma lagi.
"Ne , ahjum-- eh , eomma~" kataku. "Apa kotak kat tangan tu?" Tanya eomma aku.
"Oh! Hadiah ni , eomma Jeon yang bagi , Jungkook pass kat Haejin tadi... Terima kasih eomma Jeon~" aku tunduk hormat kat dia.
"Hadiah? Bila eomma suruh Jungkook pass hadiah kat Haejin?" Tanyanya. Eih dia yang suruh , tanya kita pulak-
YOU ARE READING
Jeon Jebon Mulut Sampah - JJK FF (COMPLETED)
Fanfiction"Eeeee!!! Orang cili mulut tu baru tau!" "Halah , minah setepek kau nih , dahla pendek muka macam kentang" "JEON JEBOOOOOOONNN!!!" -Completed FF-