Bab 4

1K 91 43
                                    

"Perasaan Gyu je ke... Atau memang pipi adik macam kembang malam ni?" Kata oppa sambil mengunyah makanan nya.

"Ha ah la , kenapa pipi kamu tu , JinJin?" Tanya appa.

"Mata appa dengan oppa je tu kot... " kataku dan sambung makan.

"Kamu gaduh dengan budak sbelah tu ke?" Tanya oppa.

"Apa gyu ni... Takkanla orang nak gaduh dengan Jungkook tu?" Kataku lagi.

"Suka hati la..." kata oppa sbb malas nak gaduh.

°°°°°°°°°°

"Weih line aku slow la , muka korang blur2 dalam laptop ni ha" kata Areum.

"Wifi kau tak kuat kot-" kata hobie pula.

"Jap- ah , okay pun , ha korang nampak aku tak?" Tanya Areum excited.

"Nampak dengan jelas muka labu kau" kata aku. Hobie ketawa berdekah dengar ayat aku.

"Sialan lu!" Kata Areum.

"Lek la , gurau je pun , haha" gelakku.

"Weyh pehal muka kau tu merah? Kembang pulak tu" kata Hobie.

"Ha ah la , macam tomato tau tak tomato?" Kata areum pula.

"Nampak sangat ke? " risau ku. Ni semua Jungkook punya pasal.

"Ha ah... Kau pakai blusher ke apa?" Tanya Areum.

"Gila kau nak pakai blusher malam2 ni?" Kataku.

"Mana tau kau nak gi mamak , aku onzzz" kata Hobie lagi. Haih hantu mamak betul.

"Nak je aku kawinkan kau dengan mamak tu" kata Areum dah masak dengan perangai Hoseok.

"Tak payah kau kawinkan , kat rumah aku dah ada sorang..." kata Hobie sambil menunjukkan muka Seokjin pada camera.

"Deyyyy apa ni? Nak selfie dengan aku bayar dulu! Muka ni bukannya free tau! Apa yini macyiaam?" kata Seokjin. Huh , sememangnya.

"Tak tahu pulak dia masih tinggal situ" kata aku.

"Ha ah , ingatkan dah ikut masterchef" kata Areum sambil kunyah jajan.

°°°°°°°°°°°°

"Takde channel best ke hujung minggu ni , bang?" Tanyaku kat Beomgyu oppa. Kaki aku kemas pada pahanya , maklumlah tadi dia urutkan kaki. OppaR material la katekan- pfft-

"Ntahla dik... Dari tadi dok cari crita ni , asyik drama melayu 5 , 10 tahun lepas je..." kata Beomgyu sambil menekan2 butang remote.

"Nak main phone pun takde yang best..." cebikku.

"Ha ah..." kata Gyu lagi.

"Main kat luar nak?" Cadangku.

"Ape nak main kat luar tengah hari buta ni? Kalau kamu bawak pegi mekdi ke , setabak ke , kepci ke , bolehla consider lagi..." kata Gyu membebel.

"Oppa ada duit? Orang takde duit tau... " kataku lagi.

"Gyu belanja kali ni je , jom , bosan sangat ni..." lalu kami pun pergi tukar pakain nak jalan2.

*kat luar rumah*

Baru ja Beomgyu nak kayuh , kami ternampak rumah Jungkook meriah. Macam ada orang baru.

Alang2 nanti memang limpas rumah dia , kami lalu sana. Ngam2 Jungkook ada kat pagar rumah tengah angkat luggage , kitorang pun tanya.

"Jungkook , ada orang baru ke?" Tanya Beomgyu tanpa segan silu sambil kami turun dari basikal. Maklumlah busybody.

Jeon Jebon Mulut Sampah - JJK FF (COMPLETED)Where stories live. Discover now