Bab 8

930 86 21
                                    

"Ya ya ya hei ya na , ya hi ya aaa nahaaa , ya heyya heyya na ya hoo waa , " musik awal cerita Frozen 2 pun bermula.

"Eee taksabarnya~" uja ku sambil peluk Haejin.

"Nak?" Haejin menyuakan popcorn ke mulut aku.

"Aaa" aku bukak mulut. Tapi dia yang makan.

"Hmmp!" Aku buat muka yini :

"Hehe , nah" dia suapkan betul2 kalini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hehe , nah" dia suapkan betul2 kalini.

"Yang tu mak bapak diorang eh?" Eomma tanya.

"Ha ah , ini flashback kut- sebab kat Frozen 1 mak ayah diorang dah mninggal" kataku.

"Eee , hafal~" Haejin usik aku.

"Awak diamlah" kataku padanya. Senyum2 ja dia.

Jimin POV

"Hyung okay?" Tanyaku sambil memakai baju depannya. Baru lepas mandi lah katekan.

"Okay je , kenapa?" Tanyanya balik

"Hmm baguslah tu , jom turun makan biskut" ajakku.

"Kamu nak makan , makanlah dulu... Hyung nak call eomma jap" katanya.

"Yelah.." jawabku lalu turun.

"Eung? Apahal sejuk luar ni?" Aku berfikir sendiri , lalu menjenguk ruang tamu.

"Wah , crita Frozen~" ujaku sendiri.

Lepastu aku nampak Haejin dengan Jungkook berpelukkan sambil tengok tv. Aunty pulak ngunyah popcorn kat sofa 1 lagi.

"Bahagianya diorang..." kataku sendiri.

"Takpelah , aku tengok netflix dengan hyung je..." kataku lalu pergi ke dapur.

"Mana biskut... ah! Ni pun" kataku sendiri.

"Jap.. Bolehke bawak makanan masuk bilik? Aunty tak marah ke?" Fikirku sejenak.

"Hmm...." fikirku. Nak tanya tak berani pulak... Dahla aku ni numpang je... Nak kata aku anak buah , bukannya anak buah betul... Aku ni anak pungut je...

"Takpelah... Makan kat sini je" cebikku lalu makan satu biskut pastu naik atas balik lepak dengan Taehyung.

"Ne , arasseoyo eomma. Nanti Tae call lagi eh? Nanti video call dengan Jimin sekali , ha , okay~ Ne~" kata Taehyung menamatkan panggilan sambil aku baring sbelahnya. Tilam single ke tak single , peluk2 rapat muat juga tilamnya.

"Ape ni peluk2? Sedih ke?" Tnyanya sambil balas pelukan aku.

"Takdalah... Saja nak manja" kataku lagi.

"Macam2... ha , biskutnya mana?" Tanya Taehyung.

"Kat bawah... Tak tahula aunty kasi ke tak bawak makanan masuk bilik.. Takut kena marah..." kataku lagi.

Jeon Jebon Mulut Sampah - JJK FF (COMPLETED)Where stories live. Discover now