Chapter 6

158 9 1
                                    

Setibanya aku di sekolah, aku terpegun dngn sekolah yg akan aku sekolah ini. mana tak nya tngoklah sekolah ni luas besar cantik serupa kolej je aq tngok.Maklumlah sekolah kat Perlis dulu kecik je x de la besar gedabak mcm ni.

Aku baca nama sekolah yg terpampang besar kat depan ni

HIGHSCHOOL CLUSTER WANGSA MAJU

"Waahhh,nama sekolah pon sedap patutlah besar gedabak" kataku di dlm hati.( sebenarnya x sedap pon namamye..author dh x de idea ah nk buat nama ape..bg la cadangan nnti author tukar 😂)

"Ad pi masuk sekolah cepat..dh lewat..nnti pintu pagar tutup pulak." kata ayah kepadaku.

"Ye ayah,Ad pergi dulu..k bye muah😘" kataku setelah salam dngn ayah.

"okay bye, jga diri tu elok elok...belajar sungguh sungguh..thn ni SPM kan?" soal ayah.

"Haah, thn ni SPM..Ad akan blajar sungguh sunguh..." kataku sambil tersenyum.

"Ok bagos anak ayah" kata ayah sambil tersenyum.

"Hehehehe...ok bye" kataku.

Setelah kereta ayah sudah meninggalkan perkarangan sekolah. Aq melihat jam tngn aq


"What?! dh pukul 7:50 !! aduhhh dah lambat ni!! matilah aku !! gerutuku.

aku kan pelajar baru..mana boleh dtg lmbt..habislah reputasi aku nnti !!

Setibanya aku berada di  hadapan pintu pagar, aku nampak pintu pagar hendak tertutup.Aq pantas berlari menuju ke pintu pagar.

"Ehh kejap kejap jngn tutup lagi" jerit aku dngt kuat serupa monster dngn kuat. Yela kalau dh tutup.. x sekolah aku arini..

"Eh kenapa dtg lambat" kata si
'dia' dngn tegas.

"huishh kerek gila mamat ni tp hensem jgk..eh jngn menggatal la Ad.." kataku dlm hati.

"no need to know" kataku dngn sinis.

tadi kerek sngt kan hambik kauu!!

"cepat bg aku masuk..dh lambat dh ni"kataku tegas.

"Hey kau dengar sini, kau dh dtg lmbt so aku kene denda kau laa..kau ingt kau boleh terlepas mcm tu je? Bagi nama dan kelas" kata si 'dia' lagi dengan tegas.

"Eh kau ni aku budak baru laa aku baru nk daftar hari ini" kataku dngn bengang.

"First day sekolah dah kene marah huhh!! Apalah bala aku pagi pagi ni!! cebikku.

"yg kau x bgtau awal awal td da knapa? dh cepat masuk!!" marahnya kepadaku.

Aku pon terus masuk dan menjelingnya dengan tajam.

Adam's Pov

"Naufal kau pergi tutup pintu pagar tu cepat" arah aku kpda Naufal.

"Yela..x yh emo sngt la chill chill je la bro" kata Naufal kepadaku.

"Ye arh mana la aku x marah!! minah kerek tu selamba badak dia je nk tengking tengking aku..!! dia x kenal lagi sape aku!! tunggu kau nnti!! huh!!"

"Adam.. Adam..pantang betul eh kau kalau ada perempuan yg tengking kau"kata Naufal di dlm hati nya.

"Dh jom balik kelas, kelas dh nk mula" kataku kepada Naufal.

End Pov

Okay bosan..tau dah 😞

Mr Headprefect VS Minah KerekWhere stories live. Discover now