"Ad ! Ad ! bangunnnn!!! dh pukul 7:00 pagi dah ni nnti lewat nk pergi sekolah!!Hari ni kan first day kamu sekolah baru!!" Laung Puan Kamila dr bawah yg sedang memasak itu.
"Ad!Ad! masih x berubah..dr kecik smpai dh nk kawin pon masih bangun lambat." monolog Puan Kamila sendirian.
"Hmm anak awak jugak" kata Encik Kamil sambil tersenyum.
"Haishh anak dara awak jugak" kata Puan Kamila sambil memasak nasi goreng.
"Eh anak dara awak jugak" balas Encik Kamil pula.
Fakhrul dan Fahmi tergelak mendengar pertelingkahan kecil ibu dan ayah nya itu.
"Alahai ibu ngan ayah ni..dh tu... jngn bergaduh..senang citer Ad tu anak ibu dan ayah" Celah Fakhrul
Mereka semua pon tergelak kecuali Ad yg masih tidur kat atas. Ad..Ad..apalah lelaki pon bngun awal ko boleh sedap sedap je tido lagi..
Ad yg masih tidur tadi tersentak apabila mendengar nama nya dipanggil oleh ibunya tadi.
"Hmm dh pukul berapa ni?" soal Ad sendirian.
Ad pon mengambil jam loceng dia yg kecik molek itu mcm tuannya.hehehe
"Ha !! dh pukul 7:00!! Masuk sekolah pukul 7:30!! matilah akuu !! first day masuk sekolah dh tunjuk contoh x elok!!" kata Ad yg masih berada di katil itu.
Cepat-cepat dia mengambil tuala dan terus masuk ke dalam bilik air.
setelah mandi dan lengkap berpakaian sekolah Ad turun ke bawah lalu pergi ke meja makan setelah ternampak seluruh keluarganya sudah siap sedia untuk bersarapan.
"Hai, gudmorning semua" sapa Ad dngn riangnya lalu mengambil tmpat duduk di sebelah Puan Kamila.
"Eh engkau!! gudmorning apanya!! dh lah bngun lambat, mandi lambat, turun lambat..disebabkan kau kitaorg makan lambat..!!" mara Fahmi kepada Ad.
maklumlah umur mereka hanya beza 2 tahun mereka lebih selesa dngn memanggil kau aku sahaja.
"Eleh kau, bisinglah!! yg lain x marah pon." balas Ad pula sambil menjeling adiknya itu.
"Eh eh sapa kata yg lain x marah dh pukul 7:15 ni...nnti ayah lambat nk pergi kerja..nnti nk hantar kamu lagi pergi sekolah..!!" Balas Encik Kamil yg separa marah itu kepada Ad.
"Hehehehehe ....sorry ayah..lain kali Ad x bngun lambt lagi okay!!" balas Ad yg terasa bersalah kerana bangun lambat.
"Hahahahaha padan muka kena marah wekk!!" kata Fakhrul kepada Ad.
Ad memandang tajam kepada Fakhrul.
Puan Kamila yg sedar akan renungan Ad itu segera memberhentikan pertelingkahan yg berlaku itu.
"Dh dh...dpn rezeki x elok bergaduh!! dh cepat makan..nnti lambat nk gi sekolah" Kata Puan Kamila.
"Baik ibu." kata mereka bertiga.
Encik Kamil hanya tersenyum.
Mereka pon terus makan dengan penuh selera.
Korang, sorry kalau bosan
tp selalu lah support author tau
selalu lah vote or komen
jngn kecam author
support cerita ni tau..
bglah readers story ni meningkat 😄
K itu je babye ❤
Next chapter esok
YOU ARE READING
Mr Headprefect VS Minah Kerek
RomanceHahh malas nk buat jalan cerita !! Korang baca la sendiri !! 😊 Support tau story ni TENGKU ADAM MIFZAL DAN QIESYA ADRIANA ❤👀 abaikan ayat yg tunggang langgang and typo..kalau ada masa author akan re edit balik..✌ Idea ni dr dri kepala otak author...