"Aduh mana pulak pejabat niyh...aq dh sesat ni...besar sngt la sekolah ni!! keluhku sendirian sambil menerima nasibku yg malang pada pagi yg indah ini aceewahh sempat lagi kau berpuitis ye Ad.
"Rasanya aku dh jelajah satu sekolah ...mane pejabat ni?" gerutuku dlm hati.
Sedang aku berjalan untuk mencari pejabat..
"Aduhh..sakitlahh!!" marah si 'dia'.
"Alamak!! mcm mna kau boleh langgar org ni Ad!!" kataku marah pada diri sendiri.
Aku masih menunduk ke bawah kerana malu akan kecuaian diriku sendiri.
"Hello ?! kau x reti nk mintak maaf ke?dh lah langgar org lps tu x reti nk mintak maaf!! kata si 'dia' dngn bengang.
Aku yg masih menunduk itu tersentak.
"Eh mcm kenal je suara ni" kata ku di dalam hati.
Seraya itu terus aku mengangkat kepala dan memandang si empunya badan yg telah aku langgar td.
"Eng..enggkauu..." tunjukku kepadanya.
"Ye arh..sape lagi aduhh!! kata si 'dia' dengan senyuman sinis.
"aduu mcm mana kau boleh terlanggar dia ni..cuai betulla aku ni. Aduu dah lmbt ni..mintak maaf je larh..cepat sikit masalh ni selesai" desis aku di dalam hati.
"Ala rilek ah, terlanggar sikit je pon..kau kan laki..kuat ah sikit..ni dh kena langgar sikit je pon dh mengaduh serupa pondan !! huhh!!" sinis aku berkata.
"Ehh apa yg ko buat ni Ad..Cakap lain buat lain..Aduhh !! lmbt lahh masalh ni nk selesai" desisku di dalam hati.
Adam's Pov
"Ala rilek ah, terlanggar sikit je pon..kau kan laki..kuat ah sikit..ni dh kena langgar sikit je pon dh mengaduh serupa pondan !! huhh!!" kata si 'Minah Kerek' ni dngn selambanya.
Aku tersentak.
"What the hell!! berani dia ckp ngan aku mcm tu !! ko x kenal lagi siapa aku!!" kata ku di dalam hati dngn marah.
"Eh kau minah, mintak maaf je laa susah sngt ke do?!" kataku dngn bengang.
Mana x bengangnya..x pernah pernah ada student yg berani tengking aku mcm tu..ni dia? first day sekolah dh berani tengking aku.
"Yg kau gila sngt nk dngr perkataan MAAF dr aku ni dh kenapa?Oh aku tau !! mesti sbb kau x pernah org mintak maaf ngan kau kan?..ye arh kau dh la mamat kerek gilaaaa" kata si 'Minah Kerek' itu dengan sinisnya.
"Eh, kau apahal nk kata aku mcm tu!! kau x kenal lagi aku sapee!! siap kau nanti!! kau tunggu jee balasan drpd aku!! kata aku dngn nada yg kegeraman.
"Dasar budak baru !!berani dy ckp aku mcm tuuu!!" kata ku lagi di dlm hati.
End Pov
"Eh, kau apahal nk kata aku mcm tu!! kau x kenal lagi aku sapee!! siap kau nanti!! kau tunggu jee balasan drpd aku!! balas si 'Mamat Kerek' tu.
"Hek eleh...ingt aku takut!! Aku pon boleh lawan lah!! setakat engkau..piraahhh!!!" kataku dgn angkuhnya.
ni Ad la..ingt aku takut..semua benda aku boleh lawan laaa.
Dia hanya menjeling aku then terus bla dngn kawannya tu.
"Hmm tau pon nk bla" desis aku.
setelah itu,aku berjalaann jalann jalannnn then haaa!!!
"Yess, aku dh jumpa pejabattt!!! Yahooo!!! jerit aku kegirangan.
Sape je x lenguh kaki kalau kene tawaf satu sekolah ni semata mata nk cari pejabat.
YOU ARE READING
Mr Headprefect VS Minah Kerek
RomanceHahh malas nk buat jalan cerita !! Korang baca la sendiri !! 😊 Support tau story ni TENGKU ADAM MIFZAL DAN QIESYA ADRIANA ❤👀 abaikan ayat yg tunggang langgang and typo..kalau ada masa author akan re edit balik..✌ Idea ni dr dri kepala otak author...