Chapter 1

216 10 2
                                    

Di Sekolah

"Weyh, Yana nnti aq kene pindah ke KL" kata aq setelah kami membeli dua pinggan nasi lemak untuk bersarapan.

"Haa !!! kenapa weyh?!!" kata Yana setelah mendengar apa yg diluahkan oleh aku sebentar td.

"Ayah aku kene tukar tmpat kerja la weyhh" balas aku dngn sedih

"Alaaaa..lps ni x leh lah nk lepak sama ii mcm dulu study sama ii dh lah thn ni kita SPM.." kata Yana yg sedih akan kawan karibnya dr kecil itu akan pindah ke KL.

"Takpe la Yana, ramai je lagi kwn ii kita yg bole study sama sama ngan kau" Kata aku kepada Yana bg memujuknya.

"Tp diorg x sama mcm kau Ad!!" balas Yana dlm keadaan yg seperti nk menangis.

"Hmmm..aq akan rindukan kau Yana" Desis hati Ad.

    ********************

Di Pejabat

"Saya dimaklumkan oleh ibu dan ayah awak yg awak akan berpindah sekolah pd bulan hadapan kan" kata Tuan Irfan merangkap Pengetua Sekolah Seri Damai ini

"Haah pengetua" jwb aku.

sementara itu, diluar pejabat Asyraf terdengar perbualan Ad dan Pengetua itu. Dia tersentak.
"So, Ad akan berpindah thn dpn...hmmm sedih nya aq dh x dpt jmpa buah hati aku dah 😭" monolog Asyraf sendirian disitu setelah mendengar perbualan itu.

"Terima Kasih pengetua" kata
Ad yg telah selesai berbual berkenaan hal perpindahannya itu.

Kemudian, setelah dia membuka pintu untuk keluar,

"Aduhh, sakitnya siku aku!!" kata Asyraf sambil memandang sikunya yg telah luka itu.

"Ya Allah, Saya mintak maaf asyraf!! Saya x sengajaa.." Kata Ad yg jelas bersalah akibatnya siku Asyraf itu luka.

"Eh takpe takpe sikit je ni" balas Asyraf sambil tersenyum ke arah Ad. Yelarh sapa je yg x suka kalau  dh jmpa buah hati kan.

"Tapi siku awak tu lukaa biar saya tolong ambikkan first aid kat bilik kaunseling okay? Awak tunggu je kat pondok anjung kasih tu nnti saya dtg" Kata Ad yg jelas berasa sangat bersalah atas kelukaan yg terdapat di siku Asyraf itu.

"Haa okay" balas Asyraf sedikit tersenyum.

"Baik aku cepat, sian Asyraf siku dia luka mesti sakit" desis Ad.

Ad melangkah laju ke bilik kaunseling.

Semasa Ad hendak ke bilik kaunseling, tanpa dia sedar dia terlanggar salah seorang daripada musuhnya, Izzati.

eh korg, bukan Ad yg bermusuh ngan Izzati and the gang tp Izzati and the gang bermusuh ngan Ad. Sbb apa? mestilah disebabkan crush Izzati si Asyraf tu suka kat Ad.

"Ehh minah ni buta ke ha?! nk langgar aq apahal ? mata ltk kat bontot eh?!!" Kata Izzati yg ternyata marah akan diri Ad yg melanggarinya.

Ad yg masih terkejut dngn pelanggaran itu tersentak pabila Izzati menengkingnya.

"Kau apahal nk kata mata aq kat bontot?!! Aq x sengaja kan nk langgar kau!! kau yg tetiba lalu dpn aq!! padahal bnyk lagi tmpt yg kau boleh lalu.. nk jgk lalu dpn aq!! hmm dasar perempuan sundal" Balas aku yg kegeraman akan makian Izzati td.

Namun, tanpa sempat Izzati hendak membidas kata kata Ad itu tadi..Ad pun terus beredar menujuke bilik kaunseling tanpa memandang Izzati.

"tak guna kau !!!! takpe,hari ni hari kau, nnti aq akan balas balik apa yg kau dah buat kat aq!!"Monolog Izzati sendirian setelah Ad beredar.

ni first story yg author buat...author harp sngt kpd readers supaya selalu la support citer x sberapa niyh..lastly Maaf kalau ayat bersepah tunggang langgang penggunaan ayat x betul ke apa ke ...k babye luv my readers.❤

Mr Headprefect VS Minah KerekWhere stories live. Discover now