"Weyh Amy, Amy!! Aku ada hot news ni!!!" Ujar Nina yang sedang termengah mengah itu.
Aku yg sedang makan tersentak.
"Apa?" Marah aku kat Nina.
Ye laa aku tngh sedap sedap makan suka suki hati kau jer kacau.
"Hishh kau ni, jngn lah marah aku, aku jamin bila kau dngr news ni..mesti kau terkejut" ujar Nina dngn confidentnya.
"Hmm apa dia?" Soalku yang mcm berminat tak berminat je nak dengar.
"Masa aku nk otw ke toilet td..aku nk kau punya boyf" ujar Nina.
"Owhhh" jwbku endah tak endah.
Tngh sedap makan burger king ni..dah lah tngh lapar..si Nina plak kacau aku.
Eh eh jap dia sebut boyf kan td? Oh gosh, so dia nampak Adam la kannn..
"Ha?! Siyes ah kau nampak dia? Kat ne do? Tunjuk kat aku cepat!!" Arahku dengan tak sabarnya.
"Eh, tapi sebelom tuu bukan dia sorg je ada kat situ...tp aku ada mnpk org lain jgk kat situ" ujar Nina dngn bersungguh sungguh.
"Ahh, dia ngan Naufal kan? Biar je la..aku nk jumpa dia je pon!!"
"Memang la bole jumpa..but aku nmpk dia tngh dating dngn sorg perempuan ni"
"What?!!! Seriously? Siapa betina tu? Berani dia ambik Adam aku!!!"
"Aku tak nampak sngt lah muka dia, tapi aku rasa muka dia iras iras budak baru kat sekolah kita tu la..." ujar Nina.
"Ad ke? Berani betul la betina tu..aritu aku dh bg warning kat dia!! Berani betuļ eh dia tak dengar!! Takpe kau tunggu jer nnti!!"
Kau tak kenal lagi siapa TENGKU MYA ANNISA.
"Dh, jom bawak aku pergi jmpa si Adam ngan betina tuh"
"Ha jom jom!!" Jawab Nina yg sedikit ketakutan itu.
Haish bila Mya tu dh marah sape je tak takot?
"Ha tu diorg..nmpk tak?" Tunjuk Nina arah Adam dan Ad kepada Mya.
"Jom ikut aku" arah Nina.
"Ewah ewah, sesedap kuih donat je kau menggatal ngan boyfriend aku ye?" Sergah Nina
Ad dan Adam yg masih bergaduh itu tersentak.
"Eh Mya? Apa kau buat kat sini? Soal Ad kehairanan.
"Kau tanya apa aku buat kat sini?" Soal Mya kembali.
"Hish kau ni..ye arh, kau pekak ke? Tak dengar apa yg aku tnya tadi?" Soalku kembali.
Huhh, dasar minah pekakk.
"What?? Berani kau cakap macam tu kat aku? Hambik ni!!!" Ujar Mya sambil menyimbah air minuman Ad itu kepada empunya air tu.
Aku tersentak.
Adam tersentak.
Kawan si minah pekak tu pon tersentak.Mya hanya tersenyum sinis.
"Mya!! Apa yg kau buat ni? Tak malu ker dengan orang sekeliling ni?" Marah Adam sejurus Mya meletakkan kembali gelas itu.
"Tulah padahnya bila dia rampas you drpd I" ujar Mya dngn nada psycho dia tuh.
"Masa bila pulak aku ni boyfriend kau? Weyh please ah sedar diri kau sikit!! Perempuan tak cukup kain macam kau ni tak layak la untuk aku!! Faham tak??
Btw, masa bila pulak si Ad ni RAMPAS aku drpd kau?" Ujar Adam dngn marah + sinis.Huhh padan muka kau perempuan diva.
"Dh jom Ad,kita bla..takde selera aku nk makan dah" kata Adam smbil memberi isyarat kepadaku.
Sebelum aku beredar dari situ..aku sempat senyum sinis kpd Mya tanda kemenangan bgi pihakku..hahahahha padan muka kauuuuuuu!!!!!
"Arghhhh!!!!!berani dia cakap aku mcm tu!!!!! Takpe kau akan menyesal Adam!!! Kau pon Ad!! Kau tunggu je lah nasib kau!!!" Ujar Mya dngn marahnya.
"Adam thankz tau sbb backup aku td! Ujarku setelah kami beredar dri SUBWAY tadi.
"Bukan nk backup kau pon sebenarnya!! Dia tu ha, perasan je lebih ingt aku ni boyfriend dia!! Hello?!! Please arhh sedar diri tu sikit!!" Ujar Adam dngn nada sisa marahnya itu.
"Hmm, walaupun kau takde niat pon nk backup aku..aq tetap jugak nk ucap thanks kat kau!! Aku terharu la woii!!" Senyum ku sambil menampakkan lesung pipitku sambil bertentangan mata dengannya.
"Ha..ha..ye..ye" balas Adam seraya dia melangkah hendak pergi ke tandas.
Apasal dia nmpk comel sangat bila dia senyum tdi? Haish lemah jantung aku..berdegup kencang siot jantung aku!! Takkan lah aku dh jatuh cinta kat dia? No! No! Never! Impossible!!
Arghhh serabutnyaaaaa!!!!
Hye readers!!😁 author boleh lah upload satu chapter untuk CNY ni!! Nasib baik ada masa.. homework berlambak woo!! Runsing author dibuatnya!😧
Mybe setiap kali cuti panjang, author boleh upload satu chapter!! Author jnji lps PT3 author akan upload lebih bnyk lagi!! Agak agak korg lah, Adam tu dh suka kat Ad ke? Cer komen sikit!😁ha tu je la hint untuk next chapter! Kalau tak jumpa hintnyer...pepandai lah cri sendiri 😂😂K babye my readers!❤💕 jngn lupa support cerita ni!😍❤ lots of love to uollss 😘❤
YOU ARE READING
Mr Headprefect VS Minah Kerek
RomanceHahh malas nk buat jalan cerita !! Korang baca la sendiri !! 😊 Support tau story ni TENGKU ADAM MIFZAL DAN QIESYA ADRIANA ❤👀 abaikan ayat yg tunggang langgang and typo..kalau ada masa author akan re edit balik..✌ Idea ni dr dri kepala otak author...