hari paling bahagia buat mereka bertujuh selepas mengambil result pt3 pada tempoh hari kini mereka kembali ke Smk Rash Melana itu untuk sesi mengambil gambar bersama bekas guru tingkatan 2 mereka.
" nana!! " jerit aisy danial dari dataran itu.
" iya!! " jerit wadihah darrina tersenyum manis yang masih berada di tingkat atas bangunan itu.
" korang ni cikgu dah sampai la nak main sorok sorok lagi ke? " tanya lysa ferliya memandang rakannya yang lain.
" uyul la ni tengok lysa dah tahu " kata hanysha najiha mengetuk kepala nurul hannah atau senang dipanggil uyul.
" ee aku juga kena " rengek uyul sendirian.
" bebal cepat la panas ni" jerit nazmy ilyas pula dengan wajah yang dibuat buat garang itu.
Mereka bertujuh hanya melambai dengan wajah yang tidak bersalah.
" kalau nak mcd cepat turun! " jerit Hafiz furqan pula sebelum tersengih melihat kambing kambing itu yang segera untuk turun ke bawah.
Lysa membuat tangan menandakan supaya furqan menunggu kehadiran mereka . Tanpa diduga dan tanpa sempat mereka melangkah turun dari tingkat 3 itu bangunan itu pun meletup dengan kuat.
Puan izzah bekas guru kelas mereka itu terkejut dan bertambah panik apabila anaknya naura menangis.
" wehh" kata qimie perlahan sahaja ayat itu keluar dari mulutnya apabila menyaksikan bangunan yang meletop bersama rakan rakan gadisnya itu. Opss lupa. Ira atau shahira reen gadis pertama yang membuat Haqimie ilham cair dengan hanya satu senyuman.
" hany " panggil furqan perlahan sebelum langkah nya mati dari mendekati bangunan itu.
" nana !! " jerit aisy sebelum laju sahaja kakinya berlari ingin memasuki bangunan dengan api yang marak itu namun ditahan oleh nazmy dan azril.
" aisy jangan masuk bahaya! " marah nazmy yang tidak tahu mahu menyatakan apa , bila melihat segalanya berlaku dengan pantas.
" nana " panggil aisy yang lemah itu dengan air mata yang mencurah curah.
" azril bawa aisy sini " panggil encik hamdan suami puan izzah . Belum sempat aisy dan yang lain ingin menjarakkan diri daripada bangunan itu dengar jeritan beberapa gadis yang meminta tolong.
" tolong!!!!! " suara nana didengari kuat.
" aisy!!! " jerit gadis itu lagi.
" tolong ! tolonggg! " jeritan gadis gadis itu kedengaran sayu.
" naz " panggil aisy lembut dengan tangisan di wajahnya membuatkan nazmy juga buntu.
" aku nak selamatkan diorang juga aisy " kata nazmy airmatanya juga mengalir.
" nana!!! " jeritan aisy membuat nana menoleh ke bangunan yang semakin marak itu.
" aisy i minta diri dulu" kata nana dengan airmata membasahi pipinya.
YOU ARE READING
Split Her
Teen FictionLysa yang mengalami mental illness selepas dituduh sudah terlanjur dengan nazmy hubungan mereka sudah berakhir. Rakannya yang setia tidak mengetahui bahawa lysa mengalami penyakit yang sangat teruk sehingga menyebabkan pembunuhan. •too much characte...