part 2

38 2 0
                                    

" lysa bangun !! " jerit nana pagi pagi itu sudah menggegarkan rumah banglo mereka itu.

" ya ya I'm wake up " balas lysa dengan nada yang mengantuk.

" kau ni lysa hari hari nak suruh nana kejut" kata gadis yang sudah memakai shawl darkblue itu dipadankan dengan skirt panjang warna biru cair dan tshirt panjang berwarna putih sofea shadeena atau lebih senang dipanggil sofea.

"kau sofea jangan nak kacau dia pula!"marah nana sebelum keluar dari bilik itu.

" bluwk bluwk padan muka kena marah" ejek lysa sebelum lari membawa tuala kedalam bilik air.

" cepat turun makcik harini ada meeting" kata sofea dengan muncungnya .

" sofea " panggil ira lembut

" ye? Harini makan cereals je ye aku tak sempat nak beli barang dapur semalam" jelas sofea walaupun tidak ditanya.

" oh belum tanya dah bagi jawapan bagus kau ni" kata gadis ayu rambut paras dada itu.

" hai morning!! " jerit seorang gadis bernama arleeya shafiah semua orang memanggil gadis ini ' cina ' kerana wajahnya yang seakan cina dan kulitnya yang betul betul putih.

" diam la memekak je " marah hany yang sedang makan itu.

" kau emo dah kenapa? " tanya uyul melihat gadis itu yang dari tadi monyok.

" look okay look , kau tak angin ke kalau pagi pagi dapat text dari staf kata dia mc " kata hany muka dinginnya masih disitu.

" dia mc je apa masalah perempuan  ni sebenarnya macam satf dia sorang tu je" nana yang baru turun itu terus melangkahkan kakinya ke arah dapur untuk mengambil gelas.

" memang la ramai tapi yang boleh harap dia je " kata hany lagi memuncungkan mulutnya.

" mengada la kau ni aku tampar tahu la" tegur uyul mengacah mahu memukul hany itu.

" lysa , tengok uyul nak pukul aku " ngadu hany dengan wajah yang dibuat buat comel itu.

" meluat aku tengok " kata ira pula menjeling gadis itu.

" I've to go jumpa kat office " kata lysa yang hanya meneguk segelas juice dan berlalu pergi menaiki kereta vellfire yang dibawa oleh drivernya abang rafi.

" rushing sangat nak pergi mana perempuan tu " kata sofea perlahan namun didengari yang lain.

" she's going to work bukan macam korang makan je sampai esok " perli cina yang juga sudah bangun untuk beredar.

" kurang ajo" sofea yang sedang makan itu agak terasa ya sebenarnya.

"  mya, you punya interview harini kan? " tanya azril dengan senyuman paginya itu.

" pergi la teman dia kata boyfriend paling baik" kata qimie saja mahu menyakat lelaki itu.

" paling baik la sangat subuh pun nak kena orang jerit ada hati nak jaga anak orang" kata furqan hanya menikmati  breakfast mereka yang dibuat oleh mya .

Setiap pagi mya akan datang ke rumah itu untuk menyiapkan makanan buat mereka bukan free tapi dibayar ye gais sebab mya seorang yang sangat berkira huhu . Sejak peristiwa kematian 7 orang gadis itu , azril, nazmy, aisy, furqan, qimie, amar dan damian berjanji untuk kekalkan persahabatan mereka sampai ke liang lahat.

" nanti kalau dah kawin nanti bini aku la yang kejut aku " kata azril dengan muncungnya

" Iyeahtu " kata furqan yang malas mahu melayan azril.

" Naz nanti kau teman aku eh " kata azril dengan sengihan

" pergi mana? " muka nazmy yang blur itu dipandang oleh semua disitu

" teman mya " kata aisy perlahan sebelum memasukkan nasi goreng itu ke mulutnya.

" pale otak mu pikir aku takde kerja ke sia " nazmy pula menjeling jejaka itu.

" apa je kerja kau? Main game je aku rasa" kata damian pula memandang lelaki itu tajam.

" Aku try game yang staf pelik korang tu cipta bukan aku main bosan sia dia punya game takde otak ke nak guna buat la game lain" kata nazmy membebel pula dia ni.

"takpela aku teman kau azril lagipun project aku semua dah siap hihi" kata amar pula kaliini tiba sahaja menyampuk.

" kau interview under company mana mya? " tanya aisy pula sekian lama menyepi semua orang tertumpu ke arah mya kerana mereka juga mahu tahu.

" D' Holdings " kata mya sepatah yang lain sudah pun tersedak dan ada yang ternganga melihat jawapan mya yang seakan tidak tahu perkara itu.

" mya tu -- tu bukan company paling besar kat dunia kan? I mean top secret ceo tu kan? "tanya Damian mula tidak percaya iya mya bukannya yang habis belajar sehingga ke menara gading tetapi dia rajin membuat kerja sambilan untuk membantu keluarga dan juga 7 jejaka ini  mereka dah seperti lebih dari keluarga.

" aah mya takut juga tapi kalau tak pergi rugi , gaji waiter je rm8000 sebulan " kata mya yang mula rasa gementar

" bapek dia gaji aku pun rm5000 je " kata azril yang masih terkejut tu.

" dah dah cepat makan kang lambat pergi interview gaji ke mana waiter ke mana" kata aisy mendatar..

sayang kalau you ada mesti you bangga tengok mya sekarang. ”  kata hati aisy yang tak mampu diluahkan hatinya masih mahukan gadis bernama darrina menjadi pendamping hidupnya.

Berita kematian mereka bertujuh menggegarkan bumi malaysia ramai orang masih lagi tidak mengetahui punca letupan dan yang tidak terselamat sudah menjadi abu ketika di temui. Berita itu mengesan hidup mya kerana dia tersangat rapat dengan gadis gadis itu dan dia mendapat semangat hidup kembali dengan kata kata yang diberikan oleh azril yang terus berjaya agar gadis gadis itu bangga melihatnya walaupun sakit tiada siapa tahu kisah sebenar yang di alami tujuh gadis bertuah itu.

Split HerWhere stories live. Discover now