Bab 4

21.5K 147 14
                                    

Dato Ismail tiba di rumahnya pada pukul 10 malam. Suasana yg gelap dan sunyi didalam rumah menimbulkan tanda tanya.

"Aik? Kenapa gelap je ni? Dah tidur ke isteri aku ni?" soal Dato Ismail sendiri.

" Maria..abang dah balik ni.." Dato Ismail memanggil isterinya sebaik melangkah masuk kedalam rumah.

Keadaan rumah yang gelap dan sunyi menimbulkan rasa hairan. Tangannya segera memetik suis lampu.

"Sayang...sayang kat mana?" Panggil Dato Ismail lagi.

Masih lagi sepi tiada sahutan. Perlahan-lahan Dato Ismail naik keatas menuju ke bilik tidur mereka.

Setelah membuka pintu bilik, alangkah terkejutnya Dato Ismail apabila melihat isterinya, Maria sedang terbaring diatas katil dalam keadaan kaki dan tangan terikat tanpa seurat benang. Mulut isterinya itu diikat dengan kain.

"Maria?!!!" Jerit Dato Ismail. Segera dia mendapatkan isterinya itu.

Maria yang hanya memandang tidak bermaya. Kepala menggeleng namun sudah terlambat.

Baru sahaja Dato Ismail hendak melepaskan ikatan pada tubuh isterinya, dia merasakan kepalanya dipukul dengan objek keras dari belakang. Dato Ismail terus rebah tidak sedarkan diri.

****

Razman mengikat tubuh Dato Razali dan meletakkannye didalam almari besar itu. Mulut orang tua itu diikat dengan kain.

"jangan buat bising." Razman memberi amaran sambil mengacu sebilah pisau. Dato Ismail hanya memandang lesu tidak bermaya. Dia sudah terlalu lemah untuk melawan akibat hentakan dikepalanya tadi.

Razman kemudiannya perlahan-lahan menghampiri Maria diatas katil. Tangan kasarnya merentap kain yang menutupi mulut wanita itu.

"Jangan..jangan bunuh saya." Terketar-ketar suara Maria apabila melihat pisau di tangan Razman. Dia berharap agar dia dan suaminya itu tidak diapa-apakan.

Razman tidak bersuara. Dia kemudiannya membuka ikatan kaki dan tangan Maria. Tubuh wanita itu di ditenung lagi.

Maria yang sudah tidak berdaya hanya menggeleng-gelengkan kepalanya. Renungan tajam lelaki itu amat menakutkan.

"Buatkan aku makanan." Razman bersuara. Tegas. Maria yang mendengar terpinga-terpinga.

****

Fikiran Maria melayang entah kemana. Tangannya sedang mengacau nasi didalam kuali. Sungguh dia tidak menyangka dengan apa yang berlaku. Mahu saja dia melarikan diri, tetapi apabila memikirkan suaminya yang dikurung dibilik tidurnya, terpaksalah dia membatalkan niatnya. Dan kini, dia terpaksa pula menyediakan makanan untuk perogolnya.

Maria melirikkan matanya kearah pisau yang terletak diatas papan pemotong. Tangannya yang masih lagi mengacau nasi didalam kuali, terketar-ketar.

Tiba-tiba, tubuhnya terasa dipeluk dari belakang.

"Apa yang kau fikirkan?" Razman mengambil pisau di papan pemotong dan meletakkan dileher Maria.

Maria yang ketakutan mengelengkan kepalanya.

"Cepat sikit masak. Aku dah lapar." Razman berkata tegas.

Maria hanya berdiri kaku. Tubuhnya terketar-ketar. Hembusan nafasnya semakin deras. Kali ini dia nekad. Dengan sekuat hati, dia melibas muka Razman dengan kuali leper itu. Razman terjatuh akibat dipukul.

"Aaaaahhhhhhhh" Maria menjerit sekuat hati sambil memukul Razman bertubi-tubi.

Kemudian, Maria berlari menuju ke arah telefon. Dia cuba menghubungi pihak polis namun wayar telefon telah dipotong. Melihat Razman yang cuba bangun itu, Maria berlari menuju ke bilik tidurnya.

Didalam bilik, Maria segera mendapatkan suaminya. Maria cuba membuka ikatan Dato Ismail.

"Maria..cepat lari dari sini." Dato Ismail berkata lemah.

Maria masih lagi cuba membuka ikatan suaminya. Belum sempat dia membuka tali ikatan itu, rambutnya ditarik dari belakang.

"Aahh..abangg..tolonggg" Maria meronta-ronta.

"Maria.." Dato Ismail memanggil lemah saat melihat tubuh isterinya diheret kebelakang.

Razman menarik kasar tubuh Maria dan mencampaknya keatas katil. Kemudian dia terus menggomol tubuh genit itu.

"Abanggg..tolongg.." Maria menangis dan meronta.

" Hentikan! Mariaaa.." Dato Ismail hanya mampu memandang. Dengan tubuhnya yang sudah terikat, dia tidak mampu berbuat apa-apa.

Razman masih lagi cuba merentap baju Maria. Maria yang meronta-ronta itu membuatkan hatinya panas.

"Diammm!!!" Tempik Razman sambil memecahkan bingkai gambar yang berada di atas almari kecil berhampiran katil itu.

Maria dan Dato Ismail terpaku.

"Diam. Satu perkataan keluar dari mulut kau, aku bunuh perempuan ni." Razman memberi amaran sambil merenung tajam kearah Dato Ismail.

"Dan kau, lagi sekali kau buat macam tu, aku bunuh dua-dua." Razman memberi amaran kepada Maria pula. Tangannya erat mencengkam batang leher Maria.

Maria yang terketar-ketar ketakutan itu hanya mengangguk.

Kemudian, dengan kasar, Razman merentap baju Maria sehingga menampakkan baju dalammya. Tanpa menunggu lama, terus saja dia menggomol buah dada kekar itu. Puting tetek Maria dihisap sepuas hatinya.

"Abangg..jangan tengok.." Maria berkata sambil menangis.

Dato Ismail turut menangis melihat isterinya diperlakukan sebegitu dihadapannya. Apatah lagi dia langsung tidak berdaya untuk membuat apa-apa.

Dan malam itu, Razman sekali lagi merogol Maria tetapi kali ini, dihadapan suami Maria sendiri.

Bersambung...

PsychopathWhere stories live. Discover now