Kapitel 9

26 2 0
                                    

Adam har precis vart på restaurang tillsammans med Yasmine. Idag har de vart tillsammans i ungefär 3 månader. Sen den dagen Adam sprang efter Sara när han såg henne från fönstret har de snackat mer, träffats mer och hittat kärleken som de har mellan varandra.

"Adam, bahebak!" (Jag älskar dig) Säger Sara med en njutning när de står mittemot varandra med ögonen glittrande fokuserade i varandras ögon. Adam ler, tittar ner på henne och säger inget tillbaka.

"Esh malak?" (Vad är det med dig) säger Sara förvånade. Varför svarar han inte, men varför ler han om han inte skulle tycka om det jag sa? Tycker han att jag är löjlig…?

"Grejen är att det inte finns något ord som ska sägas till dig för att bevisa min kärlek för den underbaraste kvinnan i mitt liv" Säger Adam med ett leende på läpparna.

"Oh, du skrämde livet av mig, jag trodde att de var något annat…"

"Något annat som vad?"

"Inte vet jag, du kanske inte gillar mig längre eller så..." Säger Sara och tittar ner på marken. Då tar Adam ut händerna ur fickan och lyfter upp hennes ansikte. Han kysser henne på pannan... "Dig kommer jag aldrig sluta älska, ja vet att vi har endast vart tillsammans i 3 månader men det känns som vi har känt varandra i mer än 3 år... Sara får tillbaka sitt fina leende och tittar djupt in i Adams ögon. Hon finner kärleken hon letat efter i många år. Efter några sekunder av njutningen av att få bara titta på Adam tar Sara upp mobilen och tittar på klockan. 

"Oh, vi glömde visst tiden, det är 11 nu… Måste springa in"

De stod exakt utanför Saras hem dörr. Adam tittar upp och på deras hus och ser att ljuset är fortfarande på. 

"Dina föräldrar väntar säkert på dig, de värkar som de inte lagt sig än, vi ses och hörs imorgon."

"Jag saknar dig redan nu" Säger sara medan hon sakta går mot dörren. Adam står kvar och tittar på henne tills hon klivit in. Hon öppnar dörren med nycklarna, tittar på Adam en sista gång och vinkar. Sedan går hon in.

Adam tar då ett djupt andetag och går sakta hem. Idag var en toppen dag, som de hade tillbringat tillsammans. De hade pratat om deras framtid och om hur många barn de skulle få tillsammans och namnen på de tre pojkarna och 2 flickorna. Sara var den perfekta, henne ville han tillbringa sitt liv med. 

Paradiset som HelveteWhere stories live. Discover now